• 0

Gamers en geld verdienen

Eerst even voorstellen: Ik ben Dimitri, 33 jaar, uit de omgeving van Rotterdam.

 

De laatste 12 maanden ben ik op zoek gegaan naar de "perfecte" formule om het hobby-gamen een doorstart te geven naar professional gamen. Veel onderzoek gedaan, 3 maanden in Amerika doorgebracht om te leren, veel technologische oplossingen bekeken en nu dat ik het plan op papier heb uitgewerkt ben ik klaar voor ontwikkeling van het systeem.

 

Nu ben ik redelijk gerust op het vooruitzicht om op redelijk korte termijn minstens een half miljoen spelletjes-fanaten (gamers) aan mijn project te binden waardoor er allerlei nevenactiviteiten kunnen ontstaan zoals verkoop van apparatuur, spelletjes en organisatie van bepaalde events.

 

Aantal Online Gamers in 2002: 80 miljoen

Verwachting voor 2008: 200 miljoen.

 

Waar ik een beetje vast zit is de manier waarop ik dit plan kan uitbouwen tot een onderneming waarvan ik op korte termijn al van kan leven.

 

Ik denk dat de eigenlijke vraag is: hoe kom je de opstart-periode door? Hoe kun je toch full-time werken aan je onderneming als de lucratieve aspecten van je onderneming pas na enkele maanden in werking treden?

 

Ik ben niet in de gelegenheid om bijvoorbeeld geld te lenen van familie of vrienden aangezien ik bijna geen familie heb en mijn vriendenkring over het algemeen bestaat uit jonge gezinnen.

 

Een baan zoeken naast het project is eigenlijk geen optie omdat ik 7 dagen in de week zal moeten ontwikkelen om dit project op korte termijn te lanceren.

 

Heb ik investeerders nodig? Sponsors? Moet ik met mijn idee richting een ander bedrijf en het uit handen geven in ruil voor een percentage?

 

Ik zit behoorlijk klem en weet nu niet welke route ik moet bewandelen om hier een oplossing voor te vinden.

 

Suggesties zijn van harte welkom.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij snap ik waarover dit gaat, maar je kan volgens mij best je idee kort vertellen, want er zijn al tal aan zulk soort competitie's voor clans. Zo bestaan er "LAN-party's" van alle soorten en maten (real-life events, waar wedstrijden met multiplayer games worden gespeeld). En zogenaande online competitie's als "cups", waar er echt ontzettend veel van zijn.

 

Dus mocht je zoiets willen opzetten, zou ik met iets origineels komen en daarvoor een goed plan schrijven. En ik snap dat je grootse ideeen hebt, maar je moet wel reeel zijn en klein beginnen net als ieder ander.

 

Maar vertel eerst eens in het kort wat je nou precies wil. Ik ken de 'branche' (voor zover die bestaat) een beetje, en zoveel geld valt er in Nederland niet mee te verdienen.

 

Hoewel er momenteel inderdaad nog weinig geld mee te verdienen valt, zit dit marktsegment wel sterk in de lift. Als eigenaar van een gaming team (het toonaangevende in de Benelux) haal ik momenteel een 2000 euro op aan sponsoring per maand en hebben onze spelers en teams de voorbije maanden al 20 000 euro aan cash geld gewonnen (met minstens evenveel aan hardware).

 

Maar het voorop gestelde idee (en de half miljoen klanten) was inderdaad erg onrealistisch...

Link naar reactie
  • 0

Dimitri,

het ontwikkelen van een game kost veel geld. Je moet het in relatief korte tijd doen, dus heb je er aardig wat mensen voor nodig. Je verdient pas geld als je eerste game af is. Natuurlijk, als je heel kleine spelletjes maakt, zoals Zylom, kun je al snel geld verdienen, maar reken er op dat je een paar ton nodig hebt zelfs voor een relatief klein spelletje dat je serieus in de markt wilt zetten.

 

In ons land zijn de mogelijkheden om zoiets te doen vrijwel nihil, als je niet zelf over het startkapitaal beschikt. Je bent zelf in Amerika geweest, en daar had je eigenlijk moeten blijven, omdat daar wel de investeerders zijn die investeren in ontwikkeling van een game of een product. Als je naar de VS wilt, dan kan ik je daar wel aan wat contacten helpen (vooropgesteld dat je mij weet te overtuigen van de kwaliteit van je product).

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 164 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.