• 0

Workshop en kilometervergoeding + gebroken artikelen

Ik een vraag over het in de boekhouding verwerken van workshops. Wij geven workshops op locatie. Hier rekenen wij een vast bedrag + eventuele kilometervergoeding (buiten straal van 15 km).

Hoe verwerk ik dit in de boekhouding? Is het handig om een aparte grootboekrekening hiervoor aan te maken? Ik werk met Snelstart.

Het bedrag is overigens ook contant betaald.

 

Daarnaast een vraag wat betreft gebroken artikelen. Wij verkopen artikelen die zeer breekbaar zijn. Het komt regelmatig voor dat de klant door verzending - hoe goed het ook zit ingepakt - een gebroken artikel ontvangt. Wij sturen de klant opnieuw het artikel op. Moet ik hiervoor elke keer een creditfactuur meesturen of kan ik dit onder gebroken voorraad wegboeken. Het komt namelijk ook voor dat wij een artikel per ongeluk laten vallen. Ik heb hier nog geen aparte grootboekrekening voor. Is het handig om ook hiervoor een aparte grootboekrekening te maken?

www.uniekekussens.nl - Sierkussens en meer!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

@ eerste vraag: omzet is omzet, dus als het maar op een omzet-rekening staat, is het prima. een aparte grootboekrekening aanmaken is zinvol als jij het zinvol vindt om de km-vergoeding te onderscheiden van je workshop-honorarium. Hoeft niet, mag wel.

 

@tweede: ik zou dat op gebroken voorraad wegboeken, je blijft anders facturen en creditnota's aanmaken en het effect op zowel je omzet als je btw-afdracht is volgens mij nul.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.