• 0

Overnameprijs bepalen

Ik heb de gelegenheid om als voornaamste medewerker van een webshop de activiteiten over te nemen van mijn baas. De shop bestaat 8 jaar, 5 jaar in de huidige vorm en draait een goede omzet. We komen er alleen niet goed uit hoe we de prijs moeten bepalen. Mijn baas heeft een prijs genoemd, waar op wat voor manier kan ik berekenen of dit realistisch is?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn al veel tips gegeven, maar om de checklist dan nog verder aan te vullen:

 

1. Bestudeer de brutomargeontwikkeling over de verschillende jaren. Doe dit per productgroep. Hieruit kan je afleiden of de marges onder druk staan of niet en welke productgroepen dit betreft.

2. Vraag na of de omzet uitgesplitst kan worden naar product of productgroep. Ook dit levert nuttige informatie

op over verkooppotentie van de producten.

3. Ga na hoeveel van producten die minder goed verkopen in de vooraad staan opgenomen. Dat zou een stukje

afwaardering op de voorraadwaarde kunnen betekenen vanwege incourantheid.

4. Als je de debiteuren overneemt, neem dan in het overnamecontract een clausule op dat oninbare debiteuren

achteraf verrekend kunnen worden met de overeengekomen koopprijs.

5. Laat de voorraad per overnamedatum inventariseren. De getelde voorraad kan afwijken van wat er in de administratie staat.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.