• 0

Verkeerde voorlichting creditcardmaatschappij leidt tot fraude.

Helaas ben ik het slachtoffer geworden van fraude. Ik wil graag advies.

 

- Ik accepteerde American Express via mijn website

- In korte tijd drie keer fraude met gestolen kaarten

- Chargeback volgde

- Totale schade 2500 euro

 

Het probleem, de zendingen zijn allemaal weg en American Express eist dat ik hier zelf voor opdraai. Ik weiger dit en verwacht dat ik een goede kans maak om dit te "winnen".

 

- Ik heb zwart op wit van een Amex medewerker dat fraude kan worden "voorkomen" door instellingen aan te passen. Hier hebben wij netjes gehoor aan gegeven.

(Wat blijkt: Fraude is NIET te voorkomen, Amex biedt geen enkele vorm van betalingsgarantie.) Ik accepteerde al eerder Mastercard en Visa, deze kaarten zijn voorzien van een pincode/wachtwoord. Hierdoor kan praktisch niet worden gefraudeerd.

- Ik heb een contract ondertekend waar onderaan staat "Verklaart akkoord te gaan met bijgevoegde algemene voorwaarden" Deze zaten er niet bij, dus niet geldig? Ze zijn ook niet te vinden op de website van Amex.

 

Amex biedt mij een oplossing; Ik ontvang de complete 2500 euro als marketing tegoed. Alleen dan moet ik wel de kaart blijven accepteren met alle gevolgen van dien.

 

Heeft er iemand ervaring met deze zaken? Maak ik net zo veel kans als ik zelf denk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij verplichten CVC + Wachtwoord/Pincode, daarom is er een 100% betalingsgarantie. Chargebacks zijn niet mogelijk.

 

 

Ik ben toch bang dat je teveel vertrouwen in het systeem hebt. Als een klant stelt dat jij niet geleverd hebt wat ze hebben gekocht (het goed is stuk of je hebt het verkeerde verzonden of je hebt een stel bakstenen verscheept etc. etc. etc.) dan zal de creditkaartmaatschappij echt de chargeback honoreren. Ga jij dan maar eens aantonen dat je toch echt geleverd hebt wat de klant gekocht heeft.

 

Het belang van de maatschappij ligt primair bij de kaarthouders. Zij zorgen er voor dat het systeem werkt omdat ze vertrouwen hebben in de kaart. Voor alles zal dat vertrouwen er moeten blijven zijn, als dat wegvalt sluiten de deuren van deze economische reuzen. Dus de klant zal (nagenoeg) altijd het voordeel van de twijfel krijgen en jij hebt het nakijken.

 

Er bestaat gewoon niet zoiets als een 100% betalingsgarantie. Wel kun je het risico minimaliseren, en dat doen de kaartmaatschappijen dan ook. Maar staar je daar dus niet op blind.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 88 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.