• 0

Probleem met je zelf ?

Hallo allemaal,

Als je lichmelijk moe bent, ga je naar wellness center, of een massage centrum. Maar als je geestelijk moe bent, wat kan je eraan doen? Stoppen met ondernemen gaat niet, zelf pauze kan ik ook niet.

Samen met mijn man hebben we sinds 2006 een kleine horeca bedrijf gestart. Tot heden hebben we 2 vestigingen, met bij elkaar 15 oproep krachten. Wij werken dag in dag uit. In die 6 jaren hebben we misschien maar 2, 3 keer vakantie gehad elke keer 1-2 weken, maar dan dacht ik weer dat we iets leuks gaan doen voor de kids omdat ze ook bijna nooit opvankantie kunnen gaan met hun ouders. Dus weer pretparken en zo, niet iets dat mij het gevoel geeft van VAKANTIE.

Mijn man kan slecht nederlands spreken. Bij bijna alles moet het via mij. Hij doet de inkoop, repareert koelkasten, lichten, elektriciteit enz. Hij valt in voor keuken personeels als het nodig is. Thuis: de kids ophalen en brengen naar school. That is!

Ik heb steeds het gevoel dat ik alles moet regelen.

Elke keer als ik hem vraag een break te nemen, vindt hij weer dat ik het niet genoeg heb gewerkt, en alleen maar aan vankantie te denken.

Doordat ik elke dag alleen van huis naar de zaak en terug, heb ik ook geen contact meer met iemand buiten de zaak, met wie ik alles kan praten en zo.

Het gaat zo door al jaren. Ik heb steeds geen zin meer in. De zaak draait nu wel oke, ja ze hebben wel ups en douwn, maar we kunnen nog wel iets overhouden. Maar als dit zo doorgaat ben ik bang dat ik niet meer de controle kan hebben op de zaak.

Ken iemand dit probleem? wat kan ik doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hmm..... "haar man zal niet veranderen".... Is het niet prematuur om dat zo "koud" vast te stellen? Waarom zou de TS alleen aan zichzelf moeten gaan werken om deze problemen op te lossen? Een goede dokter zoekt altijd naar de oorzaak van een probleem en gaat die oorzaak aanpakken . Jij stelt voor om de oorzaak te ontzien en als persoon te leren met die oorzaak om te gaan. Dat is een slecht advies in deze omstandigheden, want er bestaat een reëel risico dat de oorzaak dan zelfs nog gaat verergeren. Je advies lijkt heel erg op handelwijzen in de gezondheidszorg. Daar worden de problemen ook opgelost door er een nieuwe managementlaag of een nieuw "orgaan" op te zetten. Kostenfokkerij die uiteindelijk het management heeft verheven boven de oorspronkelijke taakstelling.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt er nooit vanuit gaan dat een ander verandert ook al zou dit wenselijk zijn.

De enige die je kunt veranderen ben je zelf.

Ik heb niet gezegd dat ze alleen aan zichzelf moet werken, dit staat naast het feit dat er aan de relatie gewerkt moet worden.

Pj, je komt me erg negatief over, ik probeer juist mee te denken en deel je mebing niet dat het allemaal geldklopperij is. Juist niet... Dat is mijn mening, een huisarts kan juist meedenken voor best passende oplossing in haar situatie. Maar alleen afwachten lijkt mij geen optie, dan weet je zeker dat er niets veranderd, dat moet je toch met me eens zijn.

 

 

www.vitaluur.nl

voor balans, vitaliteit en ontspanning

Link naar reactie
  • 0

Sorry als ik negatief overkom. Natuurlijk kan verandering aan jezelf positief werken. In de eerste plaats voor jezelf en misschien voor je omgeving. Ik heb eerder al aangegeven wat mijn advies is in deze situatie.

 

In enkel aanpakken van jezelf ligt een groot risico. Door energie in jezelf te steken en jezelf te veranderen, kun je ook van de situatie afdrijven en daarmee een nieuw probleem creëren. Dat is niet negatief bedoeld, maar een waarschijnlijke realistische optie. Aanpakken in de kern van het ondernemerschap lijkt me zinniger. Zorgen dat er weer stabiliteit in het gezin, in het werk en in het totaal komt. Die aanpak zal op elk vlak verbetering kunnen brengen. Het aanpakken van één enkel onderdeel, zal hoogstwaarschijnlijk de situatie verergeren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.