Jump to content

Sushi4

Junior
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Female
  • How did you find us:
    partner-site

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  • Branch
    ICT/ internet
  1. Bedankt Paradocx voor je reactie. Het klopt wat jij zei, ik zei het fout. Het zit zo: wij willen onze zaak verkopen. Partij B wilt het kopen. De koper is de manager zelf. Hij heeft onze cijfers niet nodig, hij werkt da al jaren en weet dus heel goed over alle cijfers van de zaak. Alleen de verhuurder dan het pand, die het moeilijk gaan doen. Deze winkel huren wij van die man. De verhuurder van het pand wilt dat er een officiele cijfers over winst en verlies van de afgelopen 3 jaar van de zaak aan hem wordt gepresenteerd. Heeft de verhuurder van het pand het recht om het te vragen ? en de koper van onze winkel verplicht om het aan hem te laten zien? Ik vind dat de verhuurder van het pand het niet kan verlangen van de koper. Want ja, ieder ondernemer heeft toch een ander manier van zaken doen. Wat de nieuwe huurder doen heeft toch niks te maken met hoe wij tot heden hebben gedaan. Het is wel logisch dat de nieuwe huurder van het pand wel aan hem (misschien) verplicht om hem/haar ondernemingsplan te laten zien en ook een bewijst van de vermogen die gebruikt wordt om de zaak over te kunnen nemen. (nou, dat laatste vind ik ook dat dat niet verlicht moet zijn). het is raar, of niet? Mvgt,
  2. en nog een vraag: en heeft de verhuurder van het pand het recht om deze cijfers te vragen aan onze koper? (dus evt. nieuwe huurder van het pand) Mvgt,
  3. Goede dag collega, Wij willen onze zaak verkopen. Het is overeengekomen tussen de verkoper en de koper over alles. Nu komen wij bij de huurder van het pand. Deze man wilt dat de koper de cijfers van de zaak van de afgelopen 3 jaar aan hem laten zien. Is de verkoper (wij dus)verplicht om het aan de koper deze cijfers te geven? Alvast bedankt voor jullie advies,
  4. Goede dag allemaal, Wij hebben in 2007 een winkel gehuurd. Het contract liep tot 2010. Daarna hebben we de huur verlengd, en uiteindelijk op gezegd in 2013. Wij zijn sind juni 2013 verhuisd naar een ander adres. Maar onze borg van dat huurcontract is nog steeds niet aan ons terug betaald. Na dat ik meerdere keren contact zocht, kreeg ik te horen van de verhuurder dat ik maar een gedeelte van mijn borg terug zou krijgen, omdat ik al die jaren (2007 tot 2013) geen huurverhoging had betaald, en nu dat hij dat gaat verrekenen met mijn borg. Het zit zo. In het huurcontract van 2007 staat er wel dat "de huurprijs zal jaarlijks op 1 juli worden verhoogd overeenkomstig artikel 4 van de algemene bepalingen". Maar : al die jaren heb ik nog nooit van de verhuurder gehoord over de huurverhoging. Deze man was altijd aardig geweest. Elke keer als wij elkaar spraken, vroeg ie hoe het met de zaak gaat, en zegt altijd dat ik geen zorgen hoeft te maken, dat hij mij niet nog moeilijker gaan doen met de huur en zo, maak je maar geen zorgen. Toen het eerst contract is afgelopen, hebben nog een verlenging bij hem gevraagd, De huur werd toen wel met €15 verhoogd. Daarover hadden we netjes een brief gekregen, en wij vonden niet erg, Dus sinds 2010 betaalden wij netjes de nieuwe huur-bedrag. Alles ging eigenlijk prima. Tot nu, half jaar later wanneer wij de borg terug vragen gaat hij het erg gemeen doen. Nu mijn vraag is: heeft hij het recht om nu, (zolang achteraf, zonder van te voren iets te kondigen) zo iets nog te verrekenen met mijn borg? Als hij mij al die tijd had verteld, zouden we dat niet erg hadden gevonden, en netjes alles hadden betaald.
  5. Wij hebben nog nooit een probleem gehad bij de bank. vind gewopn heel raar.!!!
  6. Alle eerst GELUKKIG NIEUW JAAR VOOR IEDEREEN !! Ik heb laatst een betaling gemaakt voor een verbouwing van mijn huis. Voor die betaling heb ik 9.000 euro contant geld gestort op mijn prive rekening. Dat geld heb ik van mijn spaar geld, leningen enz. bij ekaar geraapt. Ik heb eigen bedrijf en mijn man ook een aparte kleine onderneming. Rabobank belde mij vrijdag op met een vraag hoe ik aan dat geld komt. Ik heb ze verteld. Vervolgens zeggen ze dat ik dat voortaan niet meer contant op mijn prive rekening mag storten anders zal ik probleem krijgen. Zij willen controleren waar het geld vandaan komt.Dat kan mijn boekhouder dat wel laten zien maar de vraag is:heb de bank wel het recht om deze controle uit te voeren? Ik vind dat maar raar dat ik niet meer zo kan storten. Heb iemand ervaring hiermee?
  7. na een tijdje is het min of meer niets zo veel veranderd. Mijn man gaat vaker naar de nederlandse les, het lijkt alsof het voor hem meer prioriteit heeft. Wij denken om nu 1 zaak te gaan verkopen, maar kan nog geen koper vinden. Zodat we meer tijd kunnen concentreren op de andere zaak en de kinderen thuis. Ik heb nog steeds erg behoefte aan een echte close vriendschap waar mee ik al mijn gedachten kunnen vertellen, en dat iemand die ook mee kan denken ipv afkraken . Maar ga nu de kids op halen van school, hun brengen naar muziek les !!! dan nog koken enz.. Zie jullie wel bij de volgende keer !!!
  8. ja, maar dit is het geval van oproep kracht ? dus dat we haar oproepen wanneer we haar nodig hebben ? Als we haar niet meer oproept?
  9. ja, wij vinden haar eerlijk gezegd ook niet zo goed meer als vroeger. Wij hebben haar ook wel aangesproken bijv. omdat klanten vinden dat zij niet zo vriendelijk doet tegen hun, naartuurlijk heeft ze altijd reden daarvoor. En via via weten we dat zij ook vaak slechte dingen praten over ons tegen nieuwe personeels. Veel dingen hebben geen concrete bewijst maar die weten we gewoon. Het is denken we nu de goede moment is om iemand anders te nemen in haar plaats. Maar omdat we geen contract hebben met haar zou ze dan toch wel bevallingsverlof kan krijgen? Groeten,
  10. Bedankt voor jou reactie. Zij werkte bij mij al een paar jaar, zonder contract. Ja, laatste halfjaar werkte ze ongeveer 10, 15 uur per week. Wij hebben met haar afgesproken dat ze dan gaan stoppen omdt we vinden dat het gevaarlijk is om de trap op en af gaan met een grote buik. Zij gaat mee akkoord. Op zicht hebben we geen ruzie opzo gehad. Ja er zijn vast dingen die zij niet leuk vinden vaan haar chef, maar welk personeels heeft dat niet? We hebben ook nooit gezegd of we haar terug zou nemen naar haar bevalling, dat vroeg ze ook niet. Als zij dat vroeg zou ik zeggen dat we dan gaan kijken of er dan een vrije plek komt. Maar de vraag is of bij het ontslag cotnract erzijn dingen die we op moet letten (goed dat jij zei dat wij als reden niet kunnen zeggen dat dat wegens haar zwangerschap is) maar er zijn ook andere dingen die we op moet letten. Of kunnen we het gewoon als een vaststellingovereenkomst. Krijg zij dan geen probleem met haar WW?
  11. Hallo , Ik heb een oproep kracht die al een paar jaar bij mij werkt. Zij is nu zwanger voor 6,7 maanden. Wij willen ook dat zij dan wegens deze zwangerschap gaat stoppen. Zij vraag ons nu een ontslagbrief. Zij wij verplicht om dat aan haar te geven? Wat voor gevolgd kunnen zijn met betrekking tot deze brief? wat moet er daarin staan? Kunnen we ook gewoon als reden dat we genoeg andere personeels hebben en dat we haar niet meer nodig hebben? Graag meer advies daarvoor. Alvst bedankt
  12. Bedankt voor jullie reactie, Dit is bijv. wat het laatst gebeurd. Op 11 mei precies op het moment dat onze restaurant druk hebben, kwam een man van het DTV Klimaat service binnen (voor ketels, centraal verwarming en zo). Hi zei dat hij voor een jaarlijkscontrole komt. Ik zei dat het bedrijf mij onbekend voor kwam. Hij belde vervolgens zijn hoofdkantoor om te checken en het klopte volgens hem. Hij zei nog dat het gratis is omdat wij onderhoudsabonnement hebben bij hun bedrijf. Ik was ook zo naaif om hem gelijk te geloven. Ik had toen ook erg druk met alle gasten in de zaak, had dus niet nagedacht en liet hem binnen. Hij kwam naar de ketel, kwam later naar mij toe met de kap van de ketel met daarop geplakt 2 stikkers. Hij zei dat 1 sticker van vorige jaar was (als bewijst dat wij contract hadden met zijn bedrijf) en de andere sticker is nieuw van dit jaar. Ik moest vervolgens ondertekenen voor zijn bezoek. Oke, stom genoeg heb ik het snel gedaan zonder het papier goed op de kleine letter te lezen. Dan pas vroeg hij mij om contant te betalen. Ik schrok mee dood ? wat betalen? Ja als u het nu niet hebt, geen probleem, wij sturen wel een factuur. Toen ging hij weg. Volgende dag kwam ik achter wat ik getekend heb was het contract. Het stond in kleine letter eronder. Ik was boos, heb gemaild vragen naar het zogenaam onze contract met hun van vorige jaar. Zij hebben mij een scan gestuurd met een handtekening daaronder wat niet van mij was . Het bedrag is 148, 75 euro. Ik heb gemaild om te laten weten dat het niet mijn handtekening geweest is en dat dit een opgelichte zaak is, en dat ik geen contract wil hebben met dat bedrijf. Maar ik denk dat nieuw contract heb ik al getekend ?? heb ik uiteindelijk betaald. Alleen kreeg ik later een mail dat het contract per 2012 zal worden beeindigd. Ik dacht aan aangifte doen bij politie voor het vervals van mijn handtekening, maar ja wat gaat het verder gebeuren met de aangifte? wat kan ik meer doen? Ben zo boos op dat soort opgelichte bedrijven. Ik heb op internet ook een bericht gevonden van een andere ook net geopende zaak, die ook worden opgelicht door dit bedrijf. De eigenaar van de zaak ging toen even weg, mensen van DTV Klimaatservice kwam binnen, gewoon hun werk doen. binnen 5 min, vroegen ze om de handtekening vian dat meisje, later kreeg de eigenaar de rekening. Wat kan ik doen? Groeten,
  13. Hallo allemaal, Weten jullie of bij een rechtbijstandverzekering altijd een minimum bedrag eraan zit? want ik heb vaak problemen welke schade bedragen zijn minder dan 400 euro. En dan wilt mijn verzekering het niet in behandeling nemen omdat het onder het minimuum bedrag is. EEn keer is oke, maar je merkt wel als kleine ondernemer snel en veel wordt opgelicht bij zaken die misschien maar 100, 200 of 300 euro kosten. >:( Wat moet je dan doen? ???
  14. Hallo, Jammer dat mijn bericht wordt bekeken als zelfpromotie. Mijn vraag is gewoon : kan je zelf de aangifte doen voor je oproep kracht in mijn horeca bedrijf. Is het heel ingewikkeld? ja mijn boekhouder zegt dat het best ingewikkeld is en dat ik het beter laten doen. Maar de tarief die hij hanteert voor aldeze aangifte weet ik niet of het normaal is of te duur. Wij vinden het zelf te veel. Vandaar dit bovenstaande bericht. Onze boekhouder werkt samen met dat salaris-administratie bureau. Hij vindt het niet zo goed idee als we ergens anders onze salaris-adminstratie gaan brengen. Zal ik het toch maar gaan doen? Bedankt voor jullie mening alsvast !!
  15. Hallo, Wij hebben een horeca onderneming met stuk of 10 oproepkrachten. Wij lieten de loonadministratie altijd al via een boekhouder kantoor regelen. Maar elke keer als iemand nieuw wordt aangemeld kost het 75 euro, het afmelden is ook net zo duur. Verder elke maand 25 euro voor een loonspecificatie. Het wordt te veel voor ons. Ik ging zoeken op internet en kwam het programma / deze site: www.horecalonen.nl tegen. Zo te lezen daar is het niet moeilijk om zelf je nieuwe oproepkracht aan te melden, elke maand aangifte voor alle personeels zelfs te doen. Maar is het ook echt zo? Heeft iemand ervaring met zoiets? Alvast bedankt !!!
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept