• 0

Door de werkgever betaalde examengelden via opleiding terugontvangen

Beste mensen,

 

Een paar jaar geleden heeft mijn ex-werkgever een particuliere opleiding voor mij betaald. Alle mogelijke modules waren ingepland en gevolgd maar ik heb slechts voor een deel examen gedaan wat genoeg was om mijn diploma te halen. De overige examens bleef ik vervolgens vooruitschuiven. Nu heeft de opleiding aangegeven dat ik de examens kan annuleren en het examengeld kan terugontvangen op mijn persoonlijke rekening. Met dit geld wil ik mijn 2e opleiding bij dezelfde instelling financiëren. Hoe zit dit belastingtechnisch?

 

Moet ik het terugontvangen examengeld als inkomen opgeven? Hoe zit het dan met inhoudingen?

Mag ik het geïnvesteerde geld in een nieuwe opleiding (die duurder zal zijn dan het terugontvangen bedrag) wegstrepen tegen de terugontvangen examengelden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

Zijn de kosten van de nieuwe opleiding aftrekbaar?

 

Jouw ouwe werkgever heeft die kosten al afgetrokken waarschijnlijk. Ik zou (eerlijk gezegd) het retourbedrag incasseren en de kosten voor de volgende opleiding volledig aftrekken, en het verschil beschouwen als een morele schuld aan de samenleving.

 

Doe er iets goeds mee. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 83 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.