Ik heb een online spel, waarmee ik premium accounts verkoop aan mijn spelers. Nu hoorde ik laatst dat als de consument buiten Nederland komt, maar binnen de EU, ik wel BTW moet rekenen, maar dat ik deze BTW ook weer terug kan vorderen via een voorheffing ( of zo iets).
Dus ik vroeg me af hoe het nu zit: Levering van elektronische dienst aan consumenten:
Binnen Nederland: 19% BTW
Binnen EU: 19% BTW, maar terug te vorderen? (en hoe?)
Buiten de EU: 0% BTW (belasting van dat land is van toepassing).
Is het verkopen van een online account wel een elektronische dienst, en hoe zit het met de BTW, en is deze terug te vorderen?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
GBurg
GBurg
Beste higherlevellers,
Ik heb een online spel, waarmee ik premium accounts verkoop aan mijn spelers. Nu hoorde ik laatst dat als de consument buiten Nederland komt, maar binnen de EU, ik wel BTW moet rekenen, maar dat ik deze BTW ook weer terug kan vorderen via een voorheffing ( of zo iets).
Dus ik vroeg me af hoe het nu zit: Levering van elektronische dienst aan consumenten:
Binnen Nederland: 19% BTW
Binnen EU: 19% BTW, maar terug te vorderen? (en hoe?)
Buiten de EU: 0% BTW (belasting van dat land is van toepassing).
Is het verkopen van een online account wel een elektronische dienst, en hoe zit het met de BTW, en is deze terug te vorderen?
Groeten,
Geert
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36154-btw-terugvorderen-van-producten-verkocht-aan-consumenten-binnen-de-eu/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag