Ik heb een vraag/probleem en ik kom er niet uit. Ik zou het erg waarderen als jullie mij kunnen helpen:
Met de belastingaangifte voor ondernemers 2011 krijg ik bij het 'akkoord' na invullen van de aangifte de voglende melding:
Het saldo fiscalewinstberekening is niet gelijk aan het saldo winst-en-verliesrekening of aan het winstaandel van uw onderneming
saldo winst/verliesrekening: - 3242
begin boekjaar (start 1 maart onderneming) is er:
€1.000 prive geld gestort
een banklening (2 jr) van €5.000 ter beschikking gekomen
einde boekjaar
stond is er een van het krediet €2.848 gebruikt, dus in de min (-)
daarbij is de €1.000 ook al verbruikt
er is dus geen eigen vermogen
de onderneming heeft geen voorraden of liquide middelen (ja, het krediet van de bank)
hoe trek ik de balansen in 'balans' en zorg ik dat het slado fiscale winstberekeing gelijk komt aan de winst-en-verlies rekening? Zo moeilijke cse heb ik toch niet, maar ik kom er niet uit.. :(
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Christiaanvr
Christiaanvr
Heren/dames,
Ik heb een vraag/probleem en ik kom er niet uit. Ik zou het erg waarderen als jullie mij kunnen helpen:
Met de belastingaangifte voor ondernemers 2011 krijg ik bij het 'akkoord' na invullen van de aangifte de voglende melding:
Het saldo fiscalewinstberekening is niet gelijk aan het saldo winst-en-verliesrekening of aan het winstaandel van uw onderneming
saldo winst/verliesrekening: - 3242
begin boekjaar (start 1 maart onderneming) is er:
€1.000 prive geld gestort
een banklening (2 jr) van €5.000 ter beschikking gekomen
einde boekjaar
stond is er een van het krediet €2.848 gebruikt, dus in de min (-)
daarbij is de €1.000 ook al verbruikt
er is dus geen eigen vermogen
de onderneming heeft geen voorraden of liquide middelen (ja, het krediet van de bank)
hoe trek ik de balansen in 'balans' en zorg ik dat het slado fiscale winstberekeing gelijk komt aan de winst-en-verlies rekening? Zo moeilijke cse heb ik toch niet, maar ik kom er niet uit.. :(
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36202-help-saldo-fiscalewinstberekening-is-niet-gelijk-aan-het-saldo-winst-en-verlies/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag