• 0

deal tot stand laten komen

Ik heb een leuk artikel gezien op Internet. Ik heb een retailer gevonden die het product in grote aantallen van mij wil kopen. verkoop met een kleine winst.

 

De fabrikant zit in China en wil leveren onder voorwaarde FOB China Sjanghai.

Nu kan ik als starter helaas niet het hele bedrag betalen dus het bedrag FOB. Ook banken zijn helaas enorm passief.

 

Hoe kan ik de transactie laten doorgaan?

 

1 optie zou zijn:

 

Kan ik vragen aan de leverancier dat hij rechtstreeks levert aan de retailer en mij de winst rechtstreeks toezend. Maar nu weet de retailer wie mij leverancier is.

 

optie 2 : toch zelf leveren aan de Retailer maar weet niet hoe dit mogelijk is?

 

Tips en visies gevraagd.

 

Gr,

 

MK.

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan ik vragen aan de leverancier dat hij rechtstreeks levert aan de retailer en mij de winst rechtstreeks toezend. Maar nu weet de retailer wie mij leverancier is.

 

Ik weet niet om wat voor producten het gaat - maar in mijn branche is 'blanco levering' vaak een optie. Dan blijkt uit de distributie niet van wie het afkomstig is, en onderhoud jij als tussenhandelaar alle contacten met de retailer. Dat kan voor alle drie de partijen de beste optie zijn, afhankelijk van de onderlinge prijzen, volumes en leveringsvoorwaarden.

 

De enige manier om er achter te komen of blanco levering mogelijk is, is om het aan je leverancier te vragen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo MK,

 

Je zou eens kunnen uitzoeken met welk procentueel deel van de verkoop je de inkoop kan dekken. Probeer ondertussen ook te onderhandelen met je leverancier, wellicht is een 50/50 regeling met de leverancier haalbaar? Misschien dat je dit, in verkoopcijfers, zou kunnen redden met een 30% vooruitbetaling van je klant?

 

Een andere mogelijkheid is om een investeerder/geldschieter/vriend/familie voor deze ene order te zoeken. Misschien is het percentage dat hij als bedankje zal krijgen hoger dan de rente wanneer hij het op de bank zou laten rusten? Zoals je het beeld voor ons schetst, komt het aardig betrouwbaar en veilig over.

 

Ik hoop dat het principe duidelijk is en je in ieder geval wat 'inspiratie' krijgt. Succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.