1889

Super Senior
  • Aantal berichten

    220
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer
  • Geslacht
    Male

Bedrijfsinfo

  • Branche
    29

1889's trofeeën

  1. Vraag 2, 3, 4 en 6 kun je beantwoord krijgen door PostNL te bellen. Wat bedoel je met je eerste vraag? Sieraden zijn niet vrijgesteld van BTW. Doel je op de verleggingsregeling? Die is in dit geval niet van toepassing. Succes!
  2. Voor wat betreft je eenmanszaak: dat kan niet. Je kunt wel een percentage van gas, water, electra en internet opvoeren als zakelijke kosten voor je IB en BTW-aangiftes. Denk bijvoorbeeld aan 33% als je 8 uur per etmaal werkt in je vakantiehuisje, of aan een lager percentage als je een gedeelte van de werkdag afspraken buiten de deur hebt. Zorg dat je dit met een berekening en bewijzen kunt onderbouwen in geval van controle. En voor wat betreft de stamrecht-BV: wil je die laten huren van jou als privé-persoon? In dat geval moet je je ook goed afvragen hoeveel gebruik zakelijk is en hoeveel privé, en dit verrekenen in de huursom. Die huursom moet natuurlijk marktconform zijn.
  3. Als ik je een heel simpel antwoord mag geven: de goedkoopste manier is googelen en mailen, de snelste manier is er naartoe gaan en bedrijven een beurzen bezoeken. Wellicht is er ook een Italiaanse Chamber of Commerce of ambassade actief in Nederland bezig met het verstrekken van informatie over import/export. Succes!
  4. Al rekening gehouden met de mogelijkheid dat de concurrent onder een andere naam het product van jou afneemt? De reden dat hij het dan met verlies doorverkoopt is wellicht dat het als lokkertje werkt voor andere producten. Of er wordt met de BTW gesjoemeld. Je zou dit kunnen checken door je producten te markeren met iets en een bestelling te plaatsen.
  5. Je trekt de conclusie dat veel horecazaken failliet zijn gegaan de laatste tien jaar omdat je dit "ziet"? Waar zie je dat aan? Heb je naar de cijfers gekeken? Uit de cijfers blijkt een duidelijk onderscheid tussen voor en na 2008, en een duidelijk onderscheid tussen verschillende types horeca.
  6. Een voorraadadministratie is iets anders dan de post 'voorraad' op een balans. Los van de vraag of een voorraadadministratie verplicht is - dit kunt u zelf achterhalen via google, belastingtelefoon en de zoekfunctie van dit forum - zou ik het u zeker aanraden. Het verschaft u inzicht in bijvoorbeeld risico's en de verhouding in waarde tussen de verschillende onderdelen van de voorraad.
  7. Totaal niet gelukt, gelukkig. Na het inwinnen van extern advies bleek het rendabeler te zijn om het leveren van goedkope horecawijnen af te bouwen en het leveren van exclusieve wijnen aan verzamelaars, wijnhandels en exclusieve restaurants op te bouwen. Dat blijkt ook veel leuker te zijn om te doen. De tijd die ik bespaar steek ik in investeringen in aanverwante bedrijven zoals wijngaarden en bottelfaciliteiten. Fijn dat plannen niet altijd uitkomen.
  8. Twee opmerkingen nog: - Of de geschatte transportkosten kloppen, hangt af van de vraag hoe het transport verzekerd is. Zijn er bepaalde risico's bij het transport ongedekt? Dan moet je de kosten hoger inschatten en dat geld straks daadwerkelijk opzij gaan zetten als reserves om je risico's mee af te dekken. - €1,67 marge voor de grootst mogelijke hoeveelheid is een beetje veel, althans in mijn branche. Heb je ook een prijs per stuk bij 5000 of 10.000 in gedachten? In sommige markten moet je echt richting 0 gaan of verlies maken bij de allergrootste orders. Zij zorgen voor de omzet en cashflow, de kleine orders voor de winst.
  9. Wie houden we voor de gek door als HL-leden deze vraag serieus te beantwoorden? Aangezien het kind van de TS slechts 7 jaar oud is, is dit een privé-storting, in ieder geval in morele zin, én naar de geest van de wet. Als dat naar de letter van de wet niet zo is, hoop ik dat de wetgever het dichttimmert. De "rente" is gewoon een privé-onttrekking. Kunnen we ons nu weer gaan bezighouden met innovatie en ondernemerschap?
  10. Het gaat om een locatie waarbij meerdere vergelijkbare objecten in de buurt verhuurd worden of in de verhuur staan. Van wat verhuurd wordt weet ik dat de huuropbrengsten opwegen tegen de financieringskosten van een aankoop. Het is alleen even de vraag hoe lang vergelijke objecten gemiddeld te huur staan. Hoe zou ik hier achter kunnen komen?
  11. Ik ben benieuwd of je al weet of je het wel kunt financieren. Jij denkt dat de huur de kosten incl financieringslasten kunnen dragen, maar denkt een bank daar ook zo over ? Heb je bij je financieringslasten ook gerekend met een aflossing, en wat voor termijn,. Gebruik je ook eigen vermogen, zonder eigen vermogen vraag ik me af hoever een bank hier in mee zal gaan. Ik financier het voor 40% uit eigen vermogen en 60% uit vreemd vermogen. Voor dat vreemd vermogen hebben zich twee particuliere investeerders gemeld, die het financiële plaatje nog niet hebben gezien. Ik denk dat je erin gelijk hebt dat het altijd maar de vraag is of de investeerder het ook een goed plaatje vindt. We gaan het zien, ik post een update.
  12. Er is geen ballotagecommissie o.i.d., dus dat scheelt. En gelukkig kan ik het vrij verhuren aan wie ik maar wil. Ik denk dat de verhuurbaarheid goed is, los van de klant die nu al toegezegd heeft.
  13. Bedankt! Los van alle specifieke vragen was ik met mijn topicstart ook op zoek naar een soort vuistregel. Mijn intuïtie zegt hetzelfde.
  14. De manier waarop het onroerend goed wordt aangeboden is van invloed op de onderhandelingen. Wie neemt het initiatief? Hoe lang al op de markt? Woningbouw in geldnood? Etc... Hij staat sinds een maand op Funda. Ik gok dat de corporatie het eerst heeft aangeboden aan leden van de VVE, dus laten we zeggen dat het drie maanden op de markt is. De corporatie is niet in geldnood maar ze zullen er zeker snel vanaf willen!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.