Jump to content

MBos

Senior
  • Content Count

    46
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Address
    Landstraat 8, Bussum, 1401EN, Netherlands
  • First name
    M
  • Last name
    Bos
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    tot voorkort geen.

Company info

  • Location
    Lelystad

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    "Ondernemen doe je niet door stil te zitten"
  • My opinion about innovation
    Nieuw? LEUK!
  1. Mmmm dank voor de reacties! Indien die 400,- met auteursrecht / gebruiksrecht is het idd niet gek. indien dit slecht gejat is, moet ik nog even in gesprek gaan....
  2. Beste allemaal! ik kwam dit logo tegen: Zelf heb ik dit laten maken.... Graag jullie mening, zou ik hier iets mee moeten doen ? Was een duur grapje a 400,-
  3. Mag ik iedereen bedanken die een reactie heeft gegeven! Stuk voor stuk doen we er zeker wat mee. (buiten de look om, die is bewust gekozen ;) ) Sommige zijn al aangepast! Gr Michan
  4. voor de verslaafden onder ons... twitteren en facebooke onder de douche ;)
  5. Jumper zelf heeft geen webshop ;) (de producten op hun site, zijn de huidige aanbieden in de winkel, zo ook bij ons) Mocht je jumper discount gevonden hebben: is een collega ondernemer. Tijd is idd een factor die ik niet kan inschatten. Moet ik wachten ? oke geen probleem maar ik heb altijd geleerd: stilstaan is achteruitgang, dus wachten vinden we heeeel moeilijk. ;D We groeien ook in de winkel, dus ik heb zeker geen klagen en de webwinkel is hopelijk een grote aanvulling op een hedendaagse winkel. wbt prijs/artikel lijstjes, daar werken we nog aan. Dit leek ons in eerste instantie een mooie manier, snel in te voeren. maar blijkt onduidelijk te zijn in de webwinkel.
  6. Jumper staat in de stenen winkels bekend om de vaste lage prijzen, goede acties ect. (www.jumper.nl is de landelijke site van de organisatie) Dus idd bewust voor gekozen. de prietpraat kon ik verwachten na het lezen van enkele beoordeling ;) Kan ik alleen nu 123 niet veranderen (ja weghalen en vb acties neerzetten)
  7. Omschrijving van je concept: Jaren geleden met een ict-er gesproken, beetje brainstormen... tja internet is de toekomst, een plek om te groeien! Zo is jumper-Bussum.nl geboren, simpel en strak was het doel (organisatie heeft jumper.nl, 100% template gebruiken mocht niet) Verder; 3 jaar geleden het roer van de stenen winkel van mijn ouders overgenomen, bestaat inmiddels 12 jaar. 2 jaar aan het prutsen geweest aan een webwinkel met een ander bedrijf, was niet hun ding, te weinig ondersteuning, uiteindelijk naar een ander gegaan. Begin dit jaar kreeg de webwinkel een face; www.degooisediersuper.nl . 3 maanden terug de boel online gezet. Doel: klanten service, nieuwe klanten, breder assortiment aanbieden. De webwinkel mocht niet de naam van de winkel hebben aldus de organisatie. Dus bewust gekozen voor een eigen naam, aparte url, eigen logo, zelfde look, de klant moet zich uiteindelijk wel 'thuis' voelen als die vanuit onze site naar de webwinkel gaat. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De webwinkel online gezet. (opencart) Veel producten toegevoegd (dagelijks komen er nieuwe dingen bij) 200 flyers uitgedeeld aan klanten 30 aan honden eigenaren via honden school. Paar adv. op marktplaats met link naar de webwinkel. Aantal 'kleintje' geplaats in lokale kranten (0,0 reactie) Van de week 1000 flyers besteld (oa voor hondenschool, dierenarts) een brief klaar liggen voor fokkers (alleen nog even adressen vinden) Product omschrijvingen zo maken dat google ze meeneemt Op dit moment 8 orders, gem bedr 70.- (winkel gem is 16,-) Waarvan 1 bestelling door een eigen klant die gebruik heeft gemaakt van de bezorg service. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Het word druk in de winkel, is zeker geen klacht, maar de klanten en goederen stroom zijn nu op hun max. Het idee was: 1 Klant besteld 's avonds online als het voer op is, wij zorgen dat deze op voorraad is, mailen de klant dat zijn zak met voer klaar staat en de klant kan deze afhalen (garantie dat hun product aanwezig is, hoeven niet te wachten, factuur is afhaalbewijs) 2 Flink aantal klanten loopt binnen, zoekt het voer, snack, speelgoed ect en rekent af en loopt naar de auto, wij lopen met vrijwel alle zakken voer en/of kattengrit mee. Door te bezorgen verlichten we die druk iets in de winkel. En kunnen we overige klanten met vragen beter van dienst zijn. 3 Onze winkel is 450M2 nok vol. Via de webwinkel bieden we meer producten aan dan we hebben in de winkel, voor ons makkelijk leverbaar met 4 a 5 werkdagen, daar wij 2 of 3x per week levering krijgen. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: We willen dit graag lokaal doen! Landelijk is erg leuk, maar niet ons doel. (mogelijk mijn doel bijstellen?...) Veel grote webwinkels zijn chaotisch qua indeling. Ik zie artikel lijsten van meer dan 40 artikelen per pagina en dan 20 paginas: wie gaat daar in zoeken ? Wij hebben gekozen voor meer kliks naar een product, maar wel vindbaar. Ook word er veel per doos aangeboden (handig met verzenden als webwinkel) maar de klanten in onze winkel kopen vaak een blikje van dit, een zakje van dat, allemaal verschillende smaken van alles 1 en niet 1 doos van 12 dezelfde smaak. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Hoe bereik ik mijn webwinkel klanten ? ;-) Je mening! Is het een not done om andere prijzen op de webwinkel te hebben dan in de winkel ? [titel aangepast - mod]
  8. Ons eerste order via de webwinkel :)
  9. Hij heeft toegegeven dat hij gelogen heeft. Meerdere keren. Bovendien heeft hij per Whatsapp gestuurd dat zijn opa idd niet meer leeft en het niet terecht was wat hij gedaan heeft. Dus nader onderzoek daarna hoefde niet meer plaats te vinden. Er zijn tevens meerdere gesprekken geweest met beide ouders (gescheiden) en afgesproken om het zo te doen en te laten. Nu heb je natuurlijk nooit garanties, maar ik denk niet dat hier verder nog iets achteraan komt. Bovendien heb ik hem zaterdag wel gemeld dat zijn gedrag consequenties had omdat hij al een officiele waarschuwing had gehad. Alleen idd niet op non actief gesteld. Ik vond het belangrijker dat hij maandag op het werk zou komen om hem dan persoonlijk te spreken en de brief persoonlijk te overhandigen.
  10. Helaas is het toch anders gelopen dan gehoopt. Na het gesprek en een officiele waarschuwing melde hij zich afgelopen zaterdag af omdat zijn opa in het ziekenhuis lag en hij wist niet of die het nog ging redden. Natuurlijk vrij gegeven hiervoor. Echter belde zijn moeder halverwege de ochtend om te vragen waar hij was; aangegeven dat hij in het ziekenhuis zou moeten zijn bij zijn opa.... barst zijn moeder in tranen uit. euh.. vreemd. Blijkt hij helemaal geen opa meer te hebben. Die is 2 jaar geleden overleden. Een lang gesprek met de moeder gehad en hij blijkt alles aan elkaar te liegen. Inderdaad zoals we eerder al vermoeden vanwege zijn vriendin. Die wil hem thuis houden en hij doet er ook werkelijk alles aan om dat voor elkaar te krijgen. Die dag ziek was ook niet waar, hij was helemaal niet ziek geweest. Hij kon een aantal dagen niet komen werken omdat hij de auto uitgeleend had; auto was niet uitgeleend. enz. enz.... Afgelopen maandag een kort geprek gehad en hem ontslagen. Op deze basis kun je niet met iemand werken.
  11. Alles is rustig uitgesproken. Hij was zich eigenlijk niet schuldbewust. Maar snapte dat wij er niet blij mee waren. ter documentatie het gesprek op papier gezet, tevens hebben we afgesproken dat dit niet weer gebeurd. en de dag haald hij in.
  12. Heb genoeg nuttige info uit de vele reacties! - Zal een net gesprek met hem hebben en hem laten vertellen hoe of wat. - vooraf niet oordelen, is moeilijk in dit geval, zal het links laten liggen en afwachten wat zijn verhaal is. - persoonlijk moet ik er aan wennen dat niet iedereen zo netjes en loyaal naar de werkgever is als dat ik zelf 10 jaar ben geweest... zal er een update van plaatsen.
  13. @ rivi, ik werk met mijn vrouw en 7 personeelsleden. dan maak je geen vergissing in een collega waar je 2 dagen per week mee samen werkt. @twabla: de plaatsnamen zijn ter verduidelijking van de afstanden (voor iemand die ziek is vrij ver) om half 9 bellen: ik ben ziek. en om 2 uur in almere zijn = 3 km van Bussum af, waar hij zou moeten werken. Zou kunnen maar het is deels genoodzaakt, daar mijn ouders uit het bedrijf gingen ivm medische klachten van mijn moeder. De zaak opdoeken is natuurlijk geen optie. @Maarten, hij is in 2 kleding winkels gezien. een arts bezoek was niet het probleem geweest. Maandag zie ik hem weer, zal ook eens vragen of het feit dat zijn vriendin hem zaterdag liever niet ziet werken er iets mee te maken heeft.
  14. Dag mede ondernemers. Wij hebben meneer vd H uit Putten aangenomen per 1feb. met 1 maand proeftijd. Vanmorgen belde hij: misselijk en hoofdpijn, voelde zich erg ziek! Kregen wij bericht van een andere medewerker : goh ik kwam meneer H tegen in Almere in een kledingwinkel, hij deed een beetje vreemd toen ik hem groeten. Ik: ja dat is niet vreemd, hij zou ziek zijn.... Wat ik nodig heb: Advies! Persoonlijk heb ik in 1 klap geen goed gevoel meer bij hem. Dit kun je niet maken als werknemer. Respectloos is het, en als de banen nu voor het oprapen liggen. Ter info: hij gaat per september 1 dag naar school en bij ons 4 dagen werken (BBL) Wij hadden iemand nodig en hebben hem daarom tot die tijd een contract gegeven, ipv hem pas te laten beginnen in september. Zou hij niet door hebben dat dit ook op het spel staat?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept