JMD

Junior
  • Aantal berichten

    11
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer in spe
  1. Goedemorgen Fremas, Het is ontzettend lastig om hier een goed antwoord op te geven. Standaard marges bestaan namelijk niet. Dit verschilt per branche, product en bedrijf. Zou je kunnen vertellen om wat voor product het gaat en hoe je dit wilt verkopen? Uit de topic titel begrijp ik dat het om thee gaat, maar hoe verkoop je dit? In een geschenkverpakking of in een 'simpel' doosje? Je schrijft dat je het businessplan al uitgewerkt hebt, kun je ons dan vertellen wat jullie bedrijfsidentiteit is? Wat wil je uitstralen naar de consument? Het zal moeilijk zijn om jezelf te positioneren als leverancier van top-kwaliteit als je qua prijs helemaal onderaan in de markt zit. Een antwoord kunnen we je niet geven, omdat elke prijs met een juiste motivatie/beargumentatie goed kan zijn. Maar we kunnen je vast op weg helpen! Tip 1: Als je een leuke marge weet, kijk dan ook of je dit als marge op de verkoop of marge op de inkoop wilt berekenen. Ik zou het eerste adviseren omdat het dan makkelijker is om evt. korting te geven. Je hoeft niet zoveel na te denken :-). Tip 2: Probeer eens een marktonderzoek te doen onder zo'n 50 potentiële klanten. Een juiste vraagstelling zou kunnen zijn: "Zou u dit product kopen voor..." A) 1 à 1,50 Antwoord: Ja of Nee B) 1,50 à 2,00 Antwoord: Ja of Nee C) 2,00 à 2,50 ,,, ,,, ,,, etc. etc. Ik denk dat je hiermee belangrijke informatie kunt krijgen. Probeer geen verkooppraatje te houden voordat de vragenlijst wordt ingevuld. Je wilt dat ze hier open-minded instappen zodat je de meest eerlijke antwoorden krijgt. Succes!
  2. Lijkt mij juist enorm makkelijk: "Block sender".
  3. Hallo Stephen, Misschien is het een open deur intrappen, maar het was wel handig geweest om je werkwijze vast te stellen voordat je het bedrijf ging registreren. Dit had je kunnen doen door een bedrijfsplan op te stellen en deze door een 'China-expert' na te laten kijken. Ik lees al enige tijd mee op dit forum en ik denk dat er hier genoeg mensen rondlopen met kennis van im-/export in het Verre Oosten. Ik zou dan ook zeker professionele hulp inschakelen, vooral met voedselproducten... Mijn tip: Stippel je strategie uit, maak een bedrijfsplan. Doe goed onderzoek en laat je plan vervolgens controleren door een China 'im-/export expert'. Dit is zeker het geld waard... Je gaat er spijt van krijgen als je een boete/claim krijgt.. Succes!
  4. Hallo Robbert, Elk land kan je kwalitatief goede sportkleding aanbieden, het zit 'm in de fabriek die wel of niet goed spul levert of betrouwbaar is. Ook geldt natuurlijk: "you get what you pay for". Ik heb eventjes op je website gekeken en ik zie dat je nog veel meer sportartikelen verkoopt. Op basis daarvan zou ik kiezen voor Pakistan, simpelweg omdat hier verschrikkelijk veel sportartikelen vandaan komen en dat één en dezelfde fabriek je overal mee kan helpen. Ik denk dan aan voetballen (leer, handgestikt), trainingshesjes, etc. etc.
  5. Hallo Sanne, Is Istanbul belangrijk voor je als productiestad? Ik heb meerdere kerel textielproducten uit Turkije geïmporteerd, eigenlijk zaten de producenten altijd in Denizli. Dit kun je het "Twente van Turkije" noemen; een regio de bekend staat om de textielproductie. Als ik het goed begrijp wil je vooral bestaande kleding laten bedrukken? Waarom gaat de keuze uit naar Turkije? Wist je dat je voor invoer van shirts uit Turkije al zo'n 12% invoerrechten betaald(tenzij de leverancier een ATR-certificaat voor je gaat aanvragen)? Je kunt ook reeds bestaande t-shirts laten drukken in een EU-land, zoals Polen. Bespaar je al 12% mee + lagere transportkosten. Voor echt productie op maat zou ik wel in Turkije/China kijken. Even een kleine maar belangrijke edit: Invoerrechten kun je dus vergeten als je leverancier voor een ATR-certificaat kan zorgen, deze moet hij dan aan de douane geven.
  6. Beste Tofiek, Wij spreken hier over bedragen vanaf € 100,-. Dit kun je met bijna elk bijbaantje in 1 maand verdienen! Uiteraard moet je niet denken dat het bij die eenmalige € 100,- zal blijven, je wilt je webshop namelijk ook online houden dus zul je maandelijks/jaarlijks hosting moeten betalen. Als ik jouw verhaal en jouw antwoorden lees ben ik bang dat jij er nog niet helemaal klaar voor bent. Ik denk eerlijk gezegd dat je op zoek bent naar de makkelijkste weg om iets 'voor jezelf' te beginnen en geld te verdienen. De meeste ondernemers hebben een leuk idee en weten wat ze willen. Vervolgens moeten ze keihard werken (vooral op jouw leeftijd) om dit te realiseren. Dan is het alsnog de vraag of het succesvol zal zijn; ondernemen is risico lopen. Kijk eens lekker een paar maanden mee op dit forum, zo kom je langzamerhand te weten wat er allemaal bij komt kijken!
  7. [offtopic] Daar ben ik het niet mee eens. Het voordeel van bellen is dat je een directe dialoog aan gaat met je klant. Wanneer je de klant op een andere manier benaderd, bijvoorbeeld per e-mail/flyer/direct mail, bestaat er een (grote) kans dat jouw reclame simpelweg in de prullemand wordt gegooid. Dit kun je voorkomen door te bellen, hierdoor zal de klant eventuele objecties kenbaar maken die jij dan kan weerleggen. Ook krijg je zo informatie door van de klant waar je direct of in de toekomst op in kunt spelen. In het geval van de topicstarter zou het goed mogelijk kunnen zijn dat hij een ondernemer aan de telefoon krijgt die net een nieuw automatiseringsbedrijf heeft ingeschakeld. In deze situatie zou jouw e-mail/mailing/flyer worden weggegooid, maar je kunt nu wel een nieuwe belactie inplannen om over 6 maanden terug te bellen met de vraag: "bevalt het nieuwe automatiseringsbedrijf nog? Spelen er nog problemen die ze niet kunnen verhelpen?". [ontopic] Zelf ben ik geen voorstander van belscripts. Ik vind dat een gesprek natuurlijk moet verlopen, nu begrijp ik wel dat dit voor een IT'er over het algemeen moeilijker is dan een verkoper/marketeer (introvert versus extravert). Daarom zou het prima zijn om te beginnen met een belscript, maar probeer dan wel wat interesse voor de klant hierin te verwerken. Momenteel is het script zodanig ingericht dat deze alleen over jou gaat en wat jij kan bieden. Het gaat er toch uiteindelijk om wat de klant wil en wat de klant nodig heeft? Mijn advies: toon interesse in je klant en ga de dialoog aan. Nu wil ik je wel gaan waarschuwen om geen vragen te stellen als: wat doet u precies? Dit kun je met een beetje voorbereiding (website bekijken) ook zelf wel bedenken. Probeer meer wat in te spelen op zaken die nu lopen. Succes met het bellen! Vergeet niet dat je heel vaak "op je bek zult gaan" maar dat je hier veel van leert, uiteindelijk merk je dat je steeds succesvoller wordt. Nogmaals succes!
  8. Hallo MK, Je zou eens kunnen uitzoeken met welk procentueel deel van de verkoop je de inkoop kan dekken. Probeer ondertussen ook te onderhandelen met je leverancier, wellicht is een 50/50 regeling met de leverancier haalbaar? Misschien dat je dit, in verkoopcijfers, zou kunnen redden met een 30% vooruitbetaling van je klant? Een andere mogelijkheid is om een investeerder/geldschieter/vriend/familie voor deze ene order te zoeken. Misschien is het percentage dat hij als bedankje zal krijgen hoger dan de rente wanneer hij het op de bank zou laten rusten? Zoals je het beeld voor ons schetst, komt het aardig betrouwbaar en veilig over. Ik hoop dat het principe duidelijk is en je in ieder geval wat 'inspiratie' krijgt. Succes!
  9. Goedemorgen Stievie, Zoals je kunt zien ben ik hier zelf ook nieuw, ik kijk hier echter al enige tijd als gast rond. Ik denk dat ik het antwoord op je vraag weet, maar pin mij er alsjeblieft niet op vast! Transport is nu eenmaal 'duur', je koopt een product aan de andere kant van de wereld en gaat deze helemaal naar Nederland transporteren. Koeriers zijn dan ook nog eens duurder, omdat zij gebruik maken van luchtvracht. Het is lastig om iets over de prijs te zeggen met deze informatie, omdat de koeriers hun prijzen baseren op het gewicht, aantal en de afmetingen van de dozen. Je zult echter niet opgelicht worden door deze partijen, ze berekenen dit volgens een specifieke methode waardoor ook je buurman dezelfde prijs zou betalen. Wanneer de goederen worden afgeleverd kun je rekenen op een rekening voor BTW, inklaren en de invoerrechten. Deze kun je berekenen door het tariefnummer (HS-code, statistieknummer, tariffnummer) te achterhalen. Kijk bijvoorbeeld eens op gebruikstarief.douane.nl. Het gebruikte materiaal voor de sjaals is wel van invloed op de invoerrechten. Een week rondzwerven vind ik lang, maar ik heb wel eens meegemaakt dat er een doos is kwijt geraakt en pas 2 weken later werd afgeleverd. Een uitzondering, maar dus wel mogelijk. Indien je de sjaals voor wederverkoop gaat gebruiken, probeer dan altijd wat speling te houden! Een dag of 2 'te laat' is helemaal niet uitzonderlijk. Tip: Indien je dit regelmatig gaat doen en ook binnen Nederland regelmatig zendingen verstuurd, kun je contact opnemen met een koerier (DHL, UPS, etc.). Vaak kun je hier leuke kortingsafspraken mee maken! Nog een tip: De ontvanger van de pakketten krijgt deze rekeningen, dus stuur de pakketten nooit direct door naar je klant! Transparantie is belangrijk, maar je kunt ook iets te ver gaan :-). Groeten en succes! - Janick
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.