Jump to content

rjfalcon

Junior
  • Content Count

    11
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    31-35
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Geeft de verhuurder dit niet aan door eerst te zeggen dat het huurcontract verzonden is naar de nieuwe huurder en later bevestigd in de mail met als onderwerp “Verhuurd!!!” En de tekst: per 1 mei heb ik ... (adres pand) verhuurd.
  2. Sorry voor de verlate reactie. Ik heb alle relevante mailtjes er even bij gepakt en geanonimiseerd. In een aantal mailtjes wordt een ander onderwerp besproken wat niet relevant is en is ook weggehaald. Ik hoor graag uw zienswijze. huuropzegging.pdf
  3. Kan ik u eventueel via een persoonlijk bericht de mailtjes toesturen om te beoordelen?
  4. Goedemorgen, De huur voor mijn bedrijfspand heb ik oktober 2019 opgezegd. Er is in overleg (per mail) met de verhuurder afgesproken dat het contract afloopt per 30 september 2020 of totdat er eerder een nieuwe huurder is gevonden voor het pand. Nu heeft de verhuurder mij 5 maart j.l. laten weten dat er waarschijnlijk een nieuwe huurder is gevonden per 1 mei 2020. Dit is vervolgens 12 maart bevestigd met als onderwerp verhuurd!!!! (4 uitroeptekens) en de bevestiging dat het pand per 1 mei 2020 is verhuurd. Hier wordt niet gesproken van enig voorbehoud en ben ik er dus van uit gegaan dat het per 1 mei leeg opgeleverd dient te worden voor de nieuwe huurder. Ik ben sindsdien al druk bezig met inpakken van mijn goederen en ben andere verplichtingen aangegaan en heb al een deel van mijn spullen verhuisd naar het nieuwe onderkomen. Nu krijg ik echter 24 maart j.l. een mailtje dat de nieuwe huurder het niet meer ziet zitten i.v.m. de Corona crisis en dat mijn huurcontract alsnog doorloopt tot september 2020. Het lijkt mij vrij duidelijk dat de verhuurder niet juist handelt en ik in mijn recht sta. De verhuurder haalt echter aan dat er geen beeindigingsovereenkomst is getekend en dat er geen nieuwe huurder is. Nu heb ik bij dezelfde verhuurder eerder een ander pand naast het huidige gehuurd en enige tijd geleden ook opgezegd. Dit is allemaal al achter de rug, maar hier is nooit een beeindigingsovereenkomst getekend. Graag hoor ik hoe sterk ik als huurder sta met de verschillende mailwisselingen waarin duidelijk wordt aangegeven dat het pand is verhuurd per 1 mei en geen voorbehoud is gegeven.
  5. Is er een mogelijkheid om te controleren of de EAN gekoppeld is aan het betreffende product/merk? Is hier een openbaar register van beschikbaar of kan dit nagevraagd worden bij GS1. Het aanmaken van een nieuw product met eigen EAN lijkt een simpele oplossing, maar verkoper A profiteert hiermee wel mee van de mede door mij opgebouwde goede naam die het product heeft opgebouwd in de vorm van recensies en vindbaarheid.
  6. Nog even ter verduidelijking. Het gaat om een product zonder merkopdruk. De EAN code is in Nederland geregistreerd bij GS1 en de verkoper heeft hiervan een factuur overlegd. Het is voor een enkele case misschien logisch om een keer eieren voor je geld te kiezen, maar aangezien dit regelmatig gebeurd (ook verkopers die gebruik maken van door mij toegevoegde producten met mijn geregistreerde merk) ben ik benieuwd hoe sterk een dergelijke verkoper staat in een eventuele procedure. Bol.com heeft aangegeven de volgende regels te hanteren voor het voeren van een huismerk: 1. Merk moet op het artikel gedrukt staan (niet het geval) 2. Merk moet op de verpakking gedrukt staan (wel het geval) 3. Op afbeelding moet ook duidelijk zichtbaar zijn dat dit een huismerk betreft (niet het geval) 4. Gebruiker heeft EAN-code aangemaakt en merk geregistreerd staan bij BBIC/Merkregister (wel het geval) Bij een geschil met een andere verkoper heeft bol.com aangegeven haar vingers niet te willen branden en zich niet bemoeid met de zaak. Voor nu zal ik de verkoop van het betreffende product staken. Overigens zijn er nog zo'n 8 andere verkopers die tevens het product verkopen, waaronder een aantal grote partijen zoals allekabels.nl. Ik ben dan ook benieuwd of deze ook zwichten onder de druk van een procedure. Bedankt voor alle reacties. Ik zal bij komende geschillen toch eens overwegen om het tot een rechtzaak te laten komen om eens en voor altijd van de onduidelijkheid af te zijn.
  7. Via verschillende kanalen (eigen website, bol.com etc) verkoop ik generieke, merkloze producten zoals hdmi kabels en adapters. Aangezien bol.com een open platform is kan ik producten aanbieden met eigen aangeschafte EAN codes, maar ook gebruik maken van EAN codes van andere verkopers die hetzelfde product verkopen. Regelmatig worden via "mijn" EAN codes producten verkocht die hetzelfde zijn als mijn producten. Dit doe ik op mijn beurt ook bij andere verkopers. Nu krijg ik regelmatig claims van andere verkopers dat ik inbreuk maak op het merk van de verkoper en gedreigd wordt met een rechtzaak, wanneer ik niet stop met de verkoop. Zo ook nu krijg ik een bericht van een verkoper over een generiek product (HDMI kabel - Adapter) wat regelrecht uit China besteld kan worden dat ik inbreuk maak op het merkrecht van de verkoper. Zoals ik zei is bol.com een open platform en kan ook productinformatie aangepast worden door andere verkopers. Bij dit product is bij het label "merk" onlangs aangepast van merk A naar merk B, waarbij merk B eigendom is van de klagende verkoper. (Dit merk staat tevens ingeschreven bij BBIE). Nu is mijn vraag of de verkoper in zijn recht staat of dat dit loze dreigementen zijn. Is hier ook Jurisprudentie over voor zover jullie weten? Graag advies. Ik wordt namelijk een beetje moe van verkopers die bang zijn voor een beetje concurrentie op generieke producten. Mocht het wel tot een rechtzaak komen. Iemand advies voor een goede, betaalbare merkenrechtadvocaat?
  8. Voor een kringloopwinkel wil ik graag een kassasysteem installeren. Probleem wat ik met veel kassasystemen tegenkom is het handmatig invullen van vele producten wat lang duurt. Aangezien er veel nieuwe producten komen waar een prijs voor gemaakt moet worden zonder al te veel poespas (geen omschrijving o.i.d.) alleen een categorie, prijs en een automatische unieke barcode. Het importeren moet makkelijk kunnen via excel. Heeft iemand een idee over welk kassasysteem hier het best voor gebruikt kan worden. Mochten er nog onduidelijkheden zijn dan hoor ik het graag.
  9. Hallo allemaal, Voor een nieuw project moet ik t-shirts inkopen. Ik heb al eerder producten ingekocht uit China, maar dat waren vaak kleinere aantallen die werden verzonden met DHL Express. Ik heb nu 750 t-shirts nodig die ik wil gaan importeren uit India. Nu heb ik een prijs afgesproken voor $3,60 per shirt inclusief verzending via zeevracht. Ik heb echter nog nooit iets laten versturen via zeevracht en vroeg me nog het een en ander af over hoe het in zijn werk gaat. Ik weet dat er genoeg topics zijn over dit onderwerp, maar vroeg me toch nog af hoe het in zijn werk gaat en waar ik op moet letten. Voor mezelf heb ik een stappenplan gemaakt over de werking van de bestelling en verzending: 1. Ik bestel de shirts en betaal. - Is het verstandig om het gehele bedrag in 1 keer te betalen of voor een deel en na ontvangst de rest? 2. De shirts worden verzonden per zeevracht - Ik heb geen haast, dus snelheid is geen groot probleem. - Moet ik een account aanmaken bij DHL of een ander bedrijf om de verzending te volgen o.i.d? 3. De shirts komen aan in de haven - Rotterdam, Amsterdam? Ik woon zelf in friesland dus Amsterdam lijkt mij het makkelijkst. - Zit er verschil in prijs tussen deze twee havens? 4. Vanaf dit punt weet ik het niet meer. - Hoe weet ik wanneer de shirts zijn aangekomen in de haven? - Hoe komen de shirts bij mij thuis? (ik ben een kleine ondernemer en verkoop vanuit huis via mijn webwinkels) - Moet ik zelf naar de haven toe rijden met een busje en de goederen daar ophalen of kunnen ze vanaf de haven ook naar mij thuis gestuurd worden? - Stel ze kunnen naar mij thuis gestuurd worden, hoe regel ik dit? En wat zijn de kosten ongeveer hiervan? (de shirts zijn ongeveer ter grootte van 1 pallet. - Wat zullen de invoerkosten en inklaringskosten ongeveer zijn voor de grootte van 1 pallet? Ik heb gelezen over een TARIC code en na wat onderzoek denk ik dat het de volgende is: 6109 9090 Zijn er nog meer factoren waar ik rekening mee moet houden? Wat kost het in totaal nadat de goederen verzonden zijn uit India om ze bij mij voor de deur te krijgen? En even ter nieuwsgierigheid: Is de prijs die ik gekregen heb redelijk? Het gaat om 750 t-shirts voor $3,60 per stuk inclusief verzending via zeevracht. Alvast bedankt voor de hulp.
  10. Ik heb een twitter account geregistreerd met een username van een lokale bioscoop. Ik wou hier in eerste instantie mee gaan twitter: Bioscooptijden, nieuwe films etc. Maar heb er tot nog toe weinig mee gedaan. Nu heeft deze lokale bioscoop ook twitter ontdekt en willen ze het account wat ik heb geregistreerd graag hebben. Ze zijn echter niet blij met het feit dat ik dit account heb en dreigen met dat het niet mag etc. Het gaat zelfs zo ver dat ze zeggen dat mijn vriendin (die bij die lokale bioscoop werkt) kunnen ontslaan omdat ik dat twitter account heb. Ze weten dat het niet hoort, maar de bazin is nou eenmaal zo zeggen ze. Ik heb een gesprek gehad met 2 medewerkers die zeggen dat ik nooit dit account had aan mogen maken en ik het dus moet verwijderen of over moet dragen aan hun. Het bedrijf staat ingeschreven bij de KvK als De Bios en mijn twitteraccount is bios, maar is dus geen merk o.i.d. Het is dus een account van eigenlijk twee gewone woorden. bios en de plaatsnaam. Wat vinden jullie hier van en hoe sterk sta ik met het behouden van dit twitter account en wat als mijn vriendin echt ontslagen gaat worden. (die kans zit er goed in als het account niet ga verwijderen)
  11. Hallo, Ik heb onlangs een 50-tal producten geïmporteerd uit China. Ik sta nog niet ingeschreven bij de KvK maar ga dit wel snel doen, en wil de producten dus verkopen. Ik heb over de producten €105,50 aan BTW betaald en vroeg me af of ik dit nog terug kon krijgen? Ook omdat ik nu nog niet ingeschreven sta. Of is het sowieso niet mogelijk om de BTW over de geïmporteerde goederen terug te krijgen. Alvast bedankt, Robert-Jan
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept