Samen met mijn collega hebben wij een software bedrijf opgestart waarmee we goed aan het opstomen zijn in de booking software markt in Nederland. Nu zijn wij ons aan het orienteren op een uitbreiding naar een ander EU land, waarschijnlijk het VK. Waar wij tegenaan lopen is dat om deze software te verkopen je eigenlijk toch wel op locatie moet zijn voor afspraken en support calls.
In de praktjk is gebleken dat mensen de software alleen nemen als je naar ze toe gaat en uitleg geeft zodat ze begrijpen wat het is. Mooie is dat als ze het eenmaal zien, iedereen overstag gaat. Dat is voor ons een signaal dat het een goed, innovatief product is.
Nu is mijn vraag aan jullie, kenners, wat is dan het beste om te doen. Naar het buitenland gaan en daar een vestiging opzetten kost heel veel tijd en moeite plus dat je ''het wereldje'' daar natuurlijk niet kent.
Is het dan beter om daar een partner te zoeken die de gesprekken en verkoop voor ons kan doen en dat wij dan de data opslag/data verkeer regelen? Of moet je zo iemand dan alles geven.
Onze software en dat wij gewoon een license fee vragen en dat wij geen data opslag voor deze partner regelen en alleen de software updates.
Even wat snelle informatie over ons bedrijf:
BookYou ontwikkelt, samen met onze gebruikers, unieke bookings software voor de entertainmentbranche. Met het gemak van handige features, tijdsbesparende oplossingen en omzetverhogende functionaliteit willen wij onze gebruikers helpen hun agency te laten groeien.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
M. Bos
M. Bos
Beste forum leden,
Samen met mijn collega hebben wij een software bedrijf opgestart waarmee we goed aan het opstomen zijn in de booking software markt in Nederland. Nu zijn wij ons aan het orienteren op een uitbreiding naar een ander EU land, waarschijnlijk het VK. Waar wij tegenaan lopen is dat om deze software te verkopen je eigenlijk toch wel op locatie moet zijn voor afspraken en support calls.
In de praktjk is gebleken dat mensen de software alleen nemen als je naar ze toe gaat en uitleg geeft zodat ze begrijpen wat het is. Mooie is dat als ze het eenmaal zien, iedereen overstag gaat. Dat is voor ons een signaal dat het een goed, innovatief product is.
Nu is mijn vraag aan jullie, kenners, wat is dan het beste om te doen. Naar het buitenland gaan en daar een vestiging opzetten kost heel veel tijd en moeite plus dat je ''het wereldje'' daar natuurlijk niet kent.
Is het dan beter om daar een partner te zoeken die de gesprekken en verkoop voor ons kan doen en dat wij dan de data opslag/data verkeer regelen? Of moet je zo iemand dan alles geven.
Onze software en dat wij gewoon een license fee vragen en dat wij geen data opslag voor deze partner regelen en alleen de software updates.
Even wat snelle informatie over ons bedrijf:
BookYou ontwikkelt, samen met onze gebruikers, unieke bookings software voor de entertainmentbranche. Met het gemak van handige features, tijdsbesparende oplossingen en omzetverhogende functionaliteit willen wij onze gebruikers helpen hun agency te laten groeien.
Je kan ook even op onze website kijken: BookYou
het is een heel verhaal dus misschien ben ik vergeten, dat kan ik evt. laten nog even aanvullen.
Consultant voor Riflex
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/36491-internationaal-uitbreiden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag