Ik ben er wel achter gekomen dat hier veel jonge ondernemers op dit forum te vinden zijn. Dat is mooi, want dan kunnen we samen eens naar mijn probleem kijken. Ik heb nu ongeveer 2 jaar een eigen webdesign-bedrijfje. Leuk om ervaring mee op te doen, en je eigen vaardigheden wat beter te leren kennen. Onlangs kreeg ik echter de behoefte om mijn ideeen met leeftijdsgenoten te gaan delen. Wat doe je dan? Je gaat eens lekker spontaan googelen. Tot mijn verbazing is er nog steeds geen netwerk voor minderjarige ondernemers. Ik ben ervan overtuigd dat een degelijk netwerk toegevoegde waarde kan hebben.
Hiermee probeer ik niet te zeggen dat wij ons dienen te isoleren van "oudere" ondernemers, integendeel je moet van elkaar leren. Maar ik ben er wel achter gekomen dat je leeftijd bepaalde gevolgen heeft voor het ondernemersschap:
- Mobiliteit (om je te verplaatsen ben je afhankelijk van andere)
- Startkapitaal (de meeste jongeren bezitten niet over een groot "kapitaal")
- ouders (de omgeving, en de verantwoordelijkheid)
- serieus genomen worden
De redenen die ik hierboven heb genoemt zijn niet direct tot reden om een netwerk te vormen. Maar wel lijkt het me leuk om ervaringen met elkaar uit te wisselen, tips te geven, elkaar supporten.
Ik zou het leuk vinden als jullie willen reageren. Jullie hebben vast nog veel meer ideeen. Ik hoor ze graag!
ps. En natuurlijk wil ik ook de volwassen ondernemers horen.
Met vriendelijke groet, Erik-Jan
Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
flextor
flextor
Hallo,
Ik ben er wel achter gekomen dat hier veel jonge ondernemers op dit forum te vinden zijn. Dat is mooi, want dan kunnen we samen eens naar mijn probleem kijken. Ik heb nu ongeveer 2 jaar een eigen webdesign-bedrijfje. Leuk om ervaring mee op te doen, en je eigen vaardigheden wat beter te leren kennen. Onlangs kreeg ik echter de behoefte om mijn ideeen met leeftijdsgenoten te gaan delen. Wat doe je dan? Je gaat eens lekker spontaan googelen. Tot mijn verbazing is er nog steeds geen netwerk voor minderjarige ondernemers. Ik ben ervan overtuigd dat een degelijk netwerk toegevoegde waarde kan hebben.
Hiermee probeer ik niet te zeggen dat wij ons dienen te isoleren van "oudere" ondernemers, integendeel je moet van elkaar leren. Maar ik ben er wel achter gekomen dat je leeftijd bepaalde gevolgen heeft voor het ondernemersschap:
- Mobiliteit (om je te verplaatsen ben je afhankelijk van andere)
- Startkapitaal (de meeste jongeren bezitten niet over een groot "kapitaal")
- ouders (de omgeving, en de verantwoordelijkheid)
- serieus genomen worden
De redenen die ik hierboven heb genoemt zijn niet direct tot reden om een netwerk te vormen. Maar wel lijkt het me leuk om ervaringen met elkaar uit te wisselen, tips te geven, elkaar supporten.
Ik zou het leuk vinden als jullie willen reageren. Jullie hebben vast nog veel meer ideeen. Ik hoor ze graag!
ps. En natuurlijk wil ik ook de volwassen ondernemers horen.
Met vriendelijke groet, Erik-Jan
Als je jezelf niet serieus neemt, doen andere dat ook niet!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/3651-minderjarige-ondernemers/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag