• 0

Zaken doen in China

Ik ben net terug uit China waar ik voor mijn studie (Doing business in China) en bedrijf leuke dingen heb mogen doen. Het verschil m.b.t. een zakelijke bepreking in Nederland en een zakelijke bepreking/meeting in China verschilt enorm. Zo is je plaats aan de tafel van groot belang voor je rol in het gesprek. Dit is slechts een voorbeeld van de vele 'cultuurverschilen'. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Ben ik wel benieuwd naar...

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik deel de mening van Walter. Ook ik heb meegemaakt dat mijn orders werden onder gebracht bij "derden". Doordat de order (re-order) aantallen te groot waren geworden en ze de order toch wilde aannemen heeft "de fabriek waar ik al vier jaar bestelde mijn order deels onder gebracht bij een "bevriende" relatie. Doordat ik zelf of mijn kantoor in China regelmatig onaangekondigd of laat aangekondigd even willen langswippen tijdens de productie zijn we hier achter gekomen en tevens doordat er kleine verschillen te merken waren aan de producten. Doorgaans verkies ik zelf een kwaliteitscontrole te doen tijdens het begin van het productie proces om eventuele fouten te constateren in het beginstadium waardoor de eventuele schade aan de raw materials en verlate levering worden beperkt. Het voorval hierboven beschreven had een typisch Chinese reden: men wilde mij niet teleurstellen en gezichtsverlies lijden. Of dat de werkelijke reden was blijft altijd een vraag.

Preport International B.V. / Human Comfort International B.V.

De Corantijn 27D, 1689 AN ZWAAG

www.preport.nl / www.human-comfort.com / www.hollandcampinggroup.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.