• 0

Is het verplicht om SVB-formulieren in te vullen?

Goedemiddag,

 

Ik kon niets vinden met de zoekfunctie maar misschien zoek ik verkeerd....

 

Ik heb de volgende vraag :

 

Is het nodig c.q. noodzakelijk om de formulieren van het S.V.B. in te vullen. ( formulier (E)101/A1)

 

Wij hebben een isolatiebedrijf (V.O.F.) met 3 medewerkers in dienst.

Naast onze werkzaamheden in Nederland verrichten we ook isolatiewerkzaamheden in het buitenland.

Deze werkzaamheden zijn in opdracht van een Nederlandse installateur die de installatie aanlegt die wij isoleren.

Ik en de medewerkers verblijven per opdracht tussen de 1 en 3 weken in het buitenland. ( Denemarken,Engeland,Ierland,België).

Het gaat om 4 à 5 opdrachten per jaar.

De factuur sturen wij naar het Nederlandse bedrijf en wordt netjes incl. BTW voldaan.

Voor onze medewerkers betalen we netjes de loonheffingen , soc. verzekeringen etc. in Nederland natuurlijk.

Het is een hele papier winkel om dit in te vullen en omdat de vraagstelling het erg moeilijk maakt eigenlijk vrijwel onmogelijk.

één van de vragen is bijvoorbeeld je verblijfplaats in het betreffende land. dat is een hotel wat vlak voor de opdracht wordt geboekt dus niet maanden van te voren op te geven.

 

Het is voor mij niet echt duidelijk of we dit echt verplicht zijn ?

 

Graag uw deskundige antwoord.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rene

 

[titel verduidelijkt - mod]

René Feenstra

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Rene,

 

In veel landen controleert een arbeidsinspectie of een werknemer sociaal verzekerd is. Ook het bedrijf waar je werknemer aan de slag gaat, kan die controle doen. Met een E101/A1-verklaring van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) kan je werknemer laten zien dat hij in Nederland sociaal verzekerd is.

Het is dus niet zozeer verplicht, als wel heel handig.

Als je niet weet hoe je het formulier moet invullen: waarom bel je niet met de SVB om advies? Mijn ervaring is dat daar aardige mensen zitten die je graag helpen.

 

Groeten, Miki

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

De basisregel in de EU is dat men verzekerd is voor de sociale wetgeving in het werkland. Om nu te vorkomen dat een werknemer of ZZP-er die vor een korte periode in ene ander EU land werkt kan men een verlaring vragen aan de SVB, vragen. een werknemer/ZZP-er moet dit bij zich hebben als hij aan het werk is op de buitenlandse locatie. sms zijn er aanvullende (meldings) regels. In Duitsland weet ik b.v. dat hier streng op wordt gecontroleerd en de opdrachtgever/hoofdaannemer betrokkene zonder de juiste papieren van het werk stuurt. Ook in Belgie is vor zelfstandigen vooraf melding nodig.

In bepaalde gevallen kan binnen 1 dag e.e.a. gereed gemaakt worden.

De medewerkers van de SVB (ik heb ervaring met de vestiging in Amstelveen) zijn zeer behulpzaam.

Het niet hebben van een detacheringsverklaring kan daarentegen meer problemen en kosten geven als het "invullen" van een aanvraagformulier.

Administratiekantoor Frelo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 290 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.