• 0

naheffingsaanslag

Hallo,

Mijn boekhouder heeft voor het 1ste kwartaal aangifte gedaan bij de BLD.Nu krijg ik een naheffingsaanslag binnen.Terwijl ik bericht had ontvangen dat het NIHIL was.

 

Ik heb nu dus een boete daar bovenop.Joost mag weten waarom.Ik heb geen acceptgiro ontvangen of wat dan ook van een betaling.

 

Wat is er fout gegaan.Ik heb er nog niet veel kaas van gegeten,dus vandaar mijn vraag.Deze ligt ook al bij de boekhouder, die het zou gaan uitzoeken.

 

groetjesssss

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

Mijn boekhouder heeft voor het 1ste kwartaal aangifte gedaan bij de BLD.Nu krijg ik een naheffingsaanslag binnen.Terwijl ik bericht had ontvangen dat het NIHIL was.

 

Een naheffingsaanslag krijg je als er geen aangifte is gedaan of als deze te laat is gedaan en er inmiddels een naheffingsaanslag is opgelegd!

Uiteraard is deze met boete.

Als de aangifte BTW is gedaan staat er een betalingskenmerk op de uitdraai...met het betalingskenmerk kan je de betaling verrichtten!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt erop dat de aangifte inderdaad niet is ingediend. Aangiften omzetbelasting en loonheffing moeten altijd op aangifte(n) worden gedaan. Wanneer je de betalingskenmerk kwijt bent dan kun je op de site van de belastingdienst deze alsnog opvragen.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Als de aangifte op nihil uitkomt, dan is er uiteraard geen sprake van afdracht. Dan lijkt het er meer op dat de aangifte niet of niet tijdig is ingediend. Wat geeft je boekhouder als uitleg? Als het bedrag van de aanslag niet klopt, is het in ieder geval aan te raden tijdig bezwaar te maken. Welke afspraken heb je met de boekhouder gemaakt over het indienen van de aangiften?

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 150 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.