Jopie@hl

Junior
  • Aantal berichten

    19
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    anders

Jopie@hl's trofeeën

  1. In de reacties wordt nergens gevraagd naar de rechtsvorm, dus bij deze: wat is de rechtsvorm? Daarna de 2de, noodzakelijke, vraag: Wat is er op papier geregeld bij aanvang aan afspraken? Alleen een feit dat er een website gerund wordt met evenveel geld is niet voldoende.... Groet
  2. Een naheffingsaanslag krijg je als er geen aangifte is gedaan of als deze te laat is gedaan en er inmiddels een naheffingsaanslag is opgelegd! Uiteraard is deze met boete. Als de aangifte BTW is gedaan staat er een betalingskenmerk op de uitdraai...met het betalingskenmerk kan je de betaling verrichtten!
  3. Check www.stivers.nl als je van plan bent om een stichting op te richten. Verder handige linkjes: http://www.kvk.nl/ondernemen/rechtsvormen/overzicht-van-alle-rechtsvormen/de-stichting/ http://www.kvk.nl/ondernemen/rechtsvormen/stichtingen-en-verenigingen/belastingen/ http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/schenken/giften_aan_goede_doelen/wat_is_een_anbi/wat_is_een_anbi http://www.kvk.nl/ondernemen/aansprakelijkheid-en-verzekeringen/aansprakelijkheid-van-bestuurders/
  4. Log in op belastingdienst.nl, download het programma inkomstenbelasting ondernemers , vul het in....
  5. Credit 1510; beginvermogen+winst = eindvermogen Heb je gestort? Je moet NIET invullen om het invullen!
  6. Als ze pas in april 2011 hebben betaald, hadden ze op 1-jan als debiteuren op de balans moeten staan! probleem bijna opgelost?
  7. Normaalgesproken is in jou situatie 620+890+ 1510 Klopt debiteuren wel? Geen prive-opnamen?
  8. Wat was je begin ondernemingsvermogen? 620? Beginbalans V&W Eindbalans debet credit debet credit debet credit EV 620 1510 Inventaris 565 1645 voorraad 46 23 liq middelen 39 10 crediteuren 30 Debiteuren 1689 Omzet 3038 kosten omzet 961 bedrijfskosten 1248 afschrijving 242 kor 303 Resultaat (winst) 890 Totalen 650 650 3341 3341 3367 1510 ---->>>> Verschil: 1857
  9. Bij een goede administratievoering hoeft er geen verschil te zijn. Ondek je toch een verschil; dit kan je alsnog corrigeren met een suppletieaangifte omzetbelasting.
  10. Wat is er met deze posten gebeurd; Materiële vaste activa 20.000: overgedragen/verkocht, naar prive?? Liquide middelen: opgenomen? Langlopende schulden / crediteuren: overgedragen/verkocht/afgelost? Debiteuren: overgedragen/verkocht/afgelost?
  11. @MMINT TS Heeft een vraag gesteld over hoe je een voorraad in de boeken zet en de inkoopprijs van de omzet bepaald zet. Er zijn meerdere wegen naar de voorraden in Rome :) . Als TS een praktijk heeft in potjes olie en kruiden moet ze toch een bepaald systeem opzetten wat er in voorraad staat en wat er omgezet is. Misschien handig om met een stickertang de inkoopprijs bij inkoop in code op de potjes/zakjes te vermelden? Zo weet je direct wat je marge bij verkoop is en bij inventarisatie aan het eind van het jaar bepaal je zo wat je voorraad is.... gezien de grootte van de onderneming moet het niet zoveel werk zijn. Heeft TS een beautysalon aan huis en gebruikt ze op jaarbasis 15 potjes a zoveel 5 euro wordt het een iets ander verhaal...direct als kosten wegboeken De goedkope pennetjes op een kantoor kan je direct wegboeken als ' kantoorkosten' . De halve is dan al bij inkoop weggeboekt ;D. Het wordt een ander verhaal als bv de pennen 500,- per stuk kosten en er op de factuur staat dat op ieder pen de verschillende namen van de familie van de ondernemer moeten worden gegraveerd ;D Ciao
  12. Het gaat hier al mis, moet dat niet het volgende zijn: Voorraad goederen 8,40 Terug te vorderen OB 1,60 Aan Kas (SA???????) 10,- Voorraad goederen is ecxl BTW !!!! Terug te vorderen OB is debet !!!
  13. Niet nerveus worden ;D ALLE Inkopen als kosten boeken? Nee, natuurlijk niet. Dit zou ook betekenen dat je geen voorraad meer hebt!! Inkoopwaarde omzet betekent; wat heeft het jou heeft gekost aan inkoopwaarde om de gegenereerde omzet te behalen; Voorbeeld inkoop en verkoop van appels a contant: Inkoop van 100 kilo appels 100,- Te verrekenen OB 6 6,- Aan Kas 106,- Verkoop op de markt :) van 25 kilo appels Kas 56,- Aan Omzet 50,- Aan Te betalen BTW 6,- Inkoopwaarde van de OMZET is dus 25,- in dit voorbeeld; je hebt 25 betaald bij inkoop om de omzet van 50,- te genereren! De inkoopwaarde komt als kosten (debet) op de winst en verliesrekening, dus niet de GEHELE inkoop van de appels. Je hebt immers nog 75 kilo over; deze komen debet op de balans
  14. Inkoop voorraad zijn geen kosten die in de V&W terechtkomen
  15. Vergeet alleen niet om de 'genoten' KOR als buitengewone bate mee te nemen! :)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.