• 0

Waarschuwing voor nep verlenging van merkregistratie.

Onlangs kreeg ik deze brief in de brievenbus. Met het verzoek voor registratie van mijn merk €795,- over te maken naar een ING bankrekeningnummer. Aangezien dit betreffende merk inderdaad verlengd moet worden , de oplichters in de aanhef een logo Merken hebben geplaatst maar vooral het Nederlandse postbankrekenings nummer : ING 9310811 er bij vermelden, trappen veel ondernemers of secretaresses in deze oplichtingstruc.

 

In de kleine lettertjes blijkt dat er het bedrijf TM Publisher in Wenen er achter zit. Dit is dus het zoveelste voorbeeld van acquisitiefraude.

Je wordt haast elke week als octrooihouder of merkhouder bestookt met zulke oplichters brieven.

Deze was echter in keurig Nederlands opgesteld en zag er goed uit zonder taalfouten en met een Nederlands bankrekeningnummer.

Waarom mogen zulke buitenlandse oplichters wel een Nederlandse bankrekening openen, terwijl als je zaken doet in Duitsland of Frankrijk je een officieel kantoor daar moet hebben voor het openen van een bankrekening daar??

 

Paul

Oplichtersrofferte.thumb.JPG.abb1f22fa0762a43b619f2ebf8f3de2e.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Een week of 2 terug heb ik hier op HL ook melding gemaakt van exact dezelfde club. Mijn merknaam behoeft nog niet verlengd te worden dus dat lijkt me in jouw geval toeval.

Neemt niet weg dat ook ik het een stel oplichters vind.

Een van de weinige fabrikanten van ozonapparatuur in Nederland.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.