Jump to content

Basto

Legend
  • Content Count

    310
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5

Personal info

Register

  • You are:
    ondernemer
  • What age group do you belong to?
    < 18
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geen

Company info

  1. Vandaag ontving ik een factuur van bedrijfspagina.nl voor een advertentie die geplaatst zou zijn van maart 2018 tot maart 2019. Of ik even €299 ex btw wil overmaken. Ik heb met deze club nooit een overeenkomst afgesloten dus de factuur is onterecht, dat heb ik hen ook per mail gemeld. Dit bericht is bedoeld als waarschuwing voor anderen. bedrijfspagina.nl is onderdeel van Besa Media BV in Heerhugowaard. Men heeft een postadres in Eindhoven.
  2. Wat houdt dit voor mij in? Dat Markel bewijs moet leveren dat deze verhoging noodzakelijk is?
  3. Ah, op die manier. Geen idee of die regeling er ook is voor BAV. Ik heb er in ieder geval nooit iets van gemerkt of over gehoord.
  4. Daar ben ik ook mee gestart, maar blijkbaar zijn er niet zo veel die de "maak industrie" interessant vinden. Wat bedoel je hiermee?
  5. Zoals vermeld geeft men verder geen reden op buiten het portefeuille verhaal. Ik heb gedurende de looptijd van deze verzekering nog nooit een schade geclaimd. Ik ben in ieder geval dus niet de oorzaak van het uitblijven van de winst ;D
  6. Niet dat ik mij kan herinneren. Wellicht draaien ze al die jaren al geen winst ;) Dank voor de tip betreft het opvragen van het bericht van de verzekeraar. Ga ik direct doen.
  7. Nee, ik heb alleen een melding van mijn tussenpersoon ontvangen. Het betreft de portefeuille van de verzekeraar.
  8. Dank Norbert, inderdaad wel benieuwd of jouw relaties ook een verhoging te wachten staat. En zo ja, of deze ook zo extreem is.
  9. Ik neem aan dat jouw klanten in dezelfde portefeuille zitten als ik? Dan is het toch raar dat mijn premie wel stijgt en die van de anderen niet. Ik zal eens kijken bij de door jou genoemde partijen, waarvoor dank.
  10. Zojuist ontving ik bericht van mijn tussenpersoon dat de premie van mijn bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering zowat verdubbelt! Dit door "tegenvallende resultaten in hun portefeuille" Nu zitten wij in een vrij specifieke branche en valt het niet mee om zo een andere verzekeraar te vinden. Iemand tips welke verzekeraars ook niet zo veel voorkomende branches willen verzekeren?
  11. De CMR zegt in artikel 23.4: In mijn geval is alles wel zo'n beetje afgeleverd maar wel total-loss. Als leek lees ik dit als zijnde, de vrachtkosten worden terugbetaald.
  12. De verzekering heeft de vervoerskosten niet vergoed, vandaar dat ik die zelf wil verhalen. Het betreft een transport vanuit België naar Nederland, door ons geregeld. Dan zouden de CMR dus van toepassing zijn.
  13. Logic, jouw redenatie klopt niet geheel met de feiten zoals ze er liggen. Ik heb de claim bij mijn verzekering neergelegd. De schade expert heeft vervolgens contact op proberen te nemen met transporteur maar deze heeft daar nooit op gereageerd. Ook op de eerste mail van mij richting transporteur is nooit gereageerd. Na enkele weken krijg ik een betalingsherinnering waarop ik heb gereageerd dat ik pas betaal als de schade is afgehandeld. Pas op dat moment komt de transporteur met een reactie dat mijn verzekering dan maar contact moet opnemen met hen. Betreft de factuur, de factuur die ik nog niet heb betaald is een verzamelfactuur. Hier staat onder andere de transportkosten voor de betreffende zending op. Zoals vermeld overweeg ik de overige kosten op deze factuur nu wel te voldoen, behalve de verzendkosten voor deze zending. Alle andere facturen, ook die later zijn binnengekomen, zijn/worden gewoon keurig op tijd betaald! Ik heb de algemene vooraarden er op nageslagen maar hier staat: "C.M.R.-verdrag dan wel aanvullende de Algemene Vervoerscondities 2002 (A.V.C. 2002) van toepassing"
  14. Wederom dank voor de reacties. De redenatie van Logic en Highio kan deels ik volgen. Ik overweeg daarom om de factuur minus de transportkosten van de betreffende zending te voldoen. Welke condities er exact van toepassing waren durf ik zo niet te zeggen, dat zou ik na moeten kijken. Let wel, de schade heb ik via mijn eigen transport verzekering verhaald. Daarnaast zou deze zending via de transporteur standaard een vergoeding hebben volgens de vervoersvoorwaarden. Ik meen dat dit iets van €8,80 per kilo is. Waarom zou ik dan niet mijn eigen risico op de transporteur kunnen verhalen? De transporteur heeft op dit moment nog niets vergoed, dat heeft mijn eigen verzekering gedaan. Dat mijn verzekering het bij de transporteur probeert te verhalen (wat ze in dit geval volgens mij niet gaan doen) is niet mijn probleem maar dat van de transporteur. Waarom ik het transport zou moeten betalen snap ik niet zo goed, ik deel wat dat betreft de mening van RT.
  15. Daar heb je op zich misschien wel gelijk in. Maar dan zit ik nog altijd met het eigen risico. De transporteur is een groot transportbedrijf waarvan ik de naam niet noem. Dat lijkt mij dan weer niet zo netjes. Daarbij is het niet mijn doel om de transporteur aan de schandpaal te nagelen, het doel is om te kijken wat ik mag/kan doen om de resterende kosten terug te krijgen.

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept