• 0

geheimhouding icm bestaande patenten

Al sinds mijn 12e (ben nu 27) heb ik wekelijks wel een productidee dat zich in mijn hoofd ontpopt.

Kladblokken vol met ideeën en zeker tijdens en na mijn product ontwerpen opleiding liep het uit de hand.

Inmiddels weet ik dat een productidee of zelf een prototype nog maar <10% van het geheel is.

Eer dat je echt een product hebt dat in de schappen ligt, moet je heel wat meer doen.

Maar wat als je moet concluderen dat die overige 90% niet voor je zijn weggelegd?

 

Ik probeer nu regelmatig ideeën bij fabrikanten neer te leggen middels een geheimhoudingsverklaring.

Echt waterdicht is dat allemaal niet en de meeste fabrikanten tekenen niet eens voor het geval ze zelf al dat idee op de plank hadden liggen.

 

Nu zit ik in de situatie dat ik een goed idee en prototype heb voor Samsonite of vergelijkbare fabrikanten.

Spijtig genoeg duikt er toch een patent op uit 2001 dat mijn idee omschrijft.

De persoon van dit patent verdiend blijkbaar zijn boterham met deze patenten, gezien zijn grote verzameling.

Zijn mijn kansen nu echt verkeken of is het gebruikelijk dat fabrikanten een licentie afnemen van de patent eigenaar zodat Samsonite toch zijn gang kan gaan?

 

 

 

 

Webdeveloper, Electrical Engineering, Prototype builder, Kickstarter

www.spruce.nl | www.twitter.com/spruceNL

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Wat betreft jouw innovatie op het gebied van Samsonite e.a., waarin je geconfronteerd wordt met een octrooischrift waarin iets dergelijks wordt beschreven, daarover is weinig zinnigs te zeggen zonder detailinformatie. Ik geloof niet dat er veel ondernemingen zijn die licentie verlenen aan particulieren. En andersom: ik geloof niet dat er veel particulieren zijn die licentie-inkomsten krijgen van ondernemingen.

 

Wat jouw geval betreft en de overeenkomst tussen jouw innovatie en dat wat beschreven staat in het gevonden octrooischrift, het is wel vaak zo dat (1) je geen inbreuk maakt met je eigen innovatie (hangt o.m. af van de formulering van de verleende claims) en (2) er toch wel verschillen aan te wijzen zijn tussen jouw innovatie en die in het gevonden octrooischrift.

 

Zonder detailinfo is er niet veel meer over te zeggen, lijkt me.

0650745035 - info@budgetpatent.nl www.budgetpatent.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.