Er wordt mij de kans geboden om een B&B te starten in een gemeente waar nog geen hotel of andere mogelijkheden voor overnachtingen zijn. Het huis heeft 8 ruime slaapkamers en totaal oppervlak is 3000m2. Het pand zal ik huren.
Nu heb ik geinformeerd bij de gemeente waar ik aan moet denken indien ik goedkeuring ontvang tot wijziging van het bestemmingsplan.
Eerder heb ik wel met mijn expartner een zaak gerund en daarvoor de boekhouding gedaan. Dit was een totaal andere onderneming en omdat deze branche voor mij eigenlijk helemaal nieuw is ben ik benieuwd wat de valkuilen kunnen zijn qua belastingen.
Op internet heb ik gekeken maar kom er niet echt uit waar ik allemaal aan moet denken;
verzekering, oa brandverzekering maar is het ook nodig om een verzekering af te sluiten voor de personen die komen overnachten?
Weten jullie of er een kant en klaar formulier bestaat welke zaken ik dien te betalen aan de fiscus?
Welke kosten kan ik terug vragen van de belasting?
Ik dien dan ook een HACCP plan op te stellen?
Is het altijd nodig om toestemming te vragen bij Buma en Sena, wat bedoelen ze precies muziek in het openbaar?
Wat wordt verstaan onder auteursrechtelijk beschermende werken?
Veel vragen dus en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ellenvm
Ellenvm
Beste allemaal,
Er wordt mij de kans geboden om een B&B te starten in een gemeente waar nog geen hotel of andere mogelijkheden voor overnachtingen zijn. Het huis heeft 8 ruime slaapkamers en totaal oppervlak is 3000m2. Het pand zal ik huren.
Nu heb ik geinformeerd bij de gemeente waar ik aan moet denken indien ik goedkeuring ontvang tot wijziging van het bestemmingsplan.
Eerder heb ik wel met mijn expartner een zaak gerund en daarvoor de boekhouding gedaan. Dit was een totaal andere onderneming en omdat deze branche voor mij eigenlijk helemaal nieuw is ben ik benieuwd wat de valkuilen kunnen zijn qua belastingen.
Op internet heb ik gekeken maar kom er niet echt uit waar ik allemaal aan moet denken;
verzekering, oa brandverzekering maar is het ook nodig om een verzekering af te sluiten voor de personen die komen overnachten?
Weten jullie of er een kant en klaar formulier bestaat welke zaken ik dien te betalen aan de fiscus?
Welke kosten kan ik terug vragen van de belasting?
Ik dien dan ook een HACCP plan op te stellen?
Is het altijd nodig om toestemming te vragen bij Buma en Sena, wat bedoelen ze precies muziek in het openbaar?
Wat wordt verstaan onder auteursrechtelijk beschermende werken?
Veel vragen dus en ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen.
Met vriendelijke groet
Ellen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37140-starten-bb/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag