• 0

hoe zonder problemen een 2 tal schulden bv 's op naam zetten

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan iemand mij vertellen hoe ik het beste 2 schulden bv's kan overnemen zonder problemen te krijgen?

Bv als ik een stichting koop en ze daar onder hang.

Graag zou ik een aantal oplossingen weten.

 

groeten ???

Zomaar een vraagje: krijg je daar toevallig voor betaald? Weet in ieder geval dat jij als nieuwe eigenaar betrokken kunt gaan worden bij e.v.t bestuurdersaansprakelijkheid als de boel uit elkaar klapt. De curator en de fiscus zijn tegenwoordig zeer alert op dit soort constructies.
Link naar reactie
  • 0

Bv als ik een stichting koop en ze daar onder hang.

 

 

Een stichting koop je niet, een stichting heeft namelijk geen eigenaren

 

Stel je richt een stichting op en jij wordt bestuurder van die stichting. Als betuurder heb jij een zorgplicht voor deze stichting. Het kopen van vennootschappen met een schuld is niet erg, maar als je er op kunt wachten dat bij een faillissement gevolgen zijn voor de eigenaar / betuurder van die BV heb jij natuurlijk niet aan die zorgplicht voldaan. Er is dan sprake van bestuurdersaansprakelijkheid die niet te verzekeren is (want verwijtbaar).

 

My two cents: brand er je vingers niet aan...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Bv als ik een stichting koop en ze daar onder hang.

 

 

Een stichting koop je niet, een stichting heeft namelijk geen eigenaren

 

Stel je richt een stichting op en jij wordt bestuurder van die stichting. Als betuurder heb jij een zorgplicht voor deze stichting. Het kopen van vennootschappen met een schuld is niet erg, maar als je er op kunt wachten dat bij een faillissement gevolgen zijn voor de eigenaar / betuurder van die BV heb jij natuurlijk niet aan die zorgplicht voldaan. Er is dan sprake van bestuurdersaansprakelijkheid die niet te verzekeren is (want verwijtbaar).

 

My two cents: brand er je vingers niet aan...

 

Aanvullend op bovenstaand;

 

Stel, puur hypothetisch gezien, je koopt dit soort BV's en verkoopt ze weer door, vergeet dan niet dat je als verkopende partij nog 6 (of 12?) maanden aansprakelijk bent.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 174 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.