Een online platform waar Experts en Natives uit China hun kennis delen op het gebied van Chinese zaken manieren in de vorm van do's en don'ts. De doelgroep van het platform zijn Nederlandse ondernemers van het MKB die zaken doen of gaan doen in China.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik heb het afgelopen half jaar onderzoek gedaan naar wat de concurrentie is. Maar ook wat men nu aanbied online en in boeken. Ook heb ik uitgezocht wat nu precies manieren zijn en hoe je beter de achtergrond informatie van manieren naar boven kunt halen.
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Met dit concept wil ik manieren in kaart proberen te brengen en ze te mappen. Ook wil ik de achtergrond informatie die je nu nooit echt goed te weten komt weergeven op het platform. Deze sleutelfactoren zijn de regio waar de manieren vandaan komen (google maps) de religie en etnische groepen die verbonden zijn aan een manier, de omgeving waar de manieren plaats vinden. Maar ook de werkfunctie die de personen hebben die bij een bepaalde set manieren hoort. Ook wil ik experts en mensen met ervaring samen met Chinese natives de content deels laten verzorgen op het platform. Dit is ook gelijk de grootste uitdaging en hetgeen waar ik een vraag over heb aan iedereen hier. Mensen met ervaring in zaken doen in China zullen niet zomaar hun kennis over de Chinese manieren delen. Hier moet voor hen iets aantrekkelijks tegen over staan. Naast het feit dat experts zichzelf en hun bedrijf exposure kunnen geven op het platform kunnen ze ook hun netwerken uitbreiden door in contact te komen met al de MKB ondernemers die zaken willen doen in China. Maar hoe ik deze experts nog meer tegemoed kan komen is voor mij nog een grote uitdaging.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Met dit platform kunnen mensen een duidelijk beeld krijgen in de achtergrond van manieren in China. Ook zullen de manieren beter in kaart gebracht kunnen worden en gemapt zijn. Daardoor kan dit platform in de toekomst gaan dienen als handige marketing tool. Ook is er op het platform interactie mogelijk over de manieren en kunnen gebruikers manieren ranken, taggen, en comments geven waardoor er kostbare informatie met elkaar uitgewisseld kan worden. Het platform is ook van deze tijd omdat het kort, simpel en helder is. Maar doordat de informatie verzorgd word door experts en natives is de informatie op het platform ook van hoogwaardige kwaliteit en betrouwbaar. De experts en natives kunnen gaan dienen als kwaliteitsbewakers op het platform. Zij kunnen mensen do's en don'ts aanbevelen, iets wat mensen vandaag de dag zelf moeten doen en beslissen na het lezen van boeken en website.
Een ander groot voordeel voor bedrijven is dat zij nu zeer gericht kunnen adverteren bij manieren om hun service te promoten of onder aandacht te brengen. Bij deze een kort voorbeeld: Er is een manier die gaat over het geven van een geschenk aan een Chinees bij de eerste ontmoeting, als tip komt hier dan een link te staan van een bedrijf wat deze geschenken verkoopt op een bepaalde locatie.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik hoop feedback te krijgen over de belangrijkste vraag waar ik op dit moment mee zit namelijk:
Wat zou voor deze experts en natives (Chinezen) een goede regeling of beloning zijn om op dit platform hun kennis te willen delen over manieren?
Wat zou een goed verdienmodel kunnen zijn voor deze experts en het platform zelf?
Zou het mogelijk zijn om bedrijven content te laten verzorgen tegen betaling?
Maar ook algemene feedback is natuurlijk van harte welkom!
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
marcodigrunni
marcodigrunni
Omschrijving van je concept:
Een online platform waar Experts en Natives uit China hun kennis delen op het gebied van Chinese zaken manieren in de vorm van do's en don'ts. De doelgroep van het platform zijn Nederlandse ondernemers van het MKB die zaken doen of gaan doen in China.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Ik heb het afgelopen half jaar onderzoek gedaan naar wat de concurrentie is. Maar ook wat men nu aanbied online en in boeken. Ook heb ik uitgezocht wat nu precies manieren zijn en hoe je beter de achtergrond informatie van manieren naar boven kunt halen.
Het hele onderzoek, de ontwerpen en de propositie van het platform is te zien op: http://www.mediafire.com/?u4ih2job7uxhzhu
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Met dit concept wil ik manieren in kaart proberen te brengen en ze te mappen. Ook wil ik de achtergrond informatie die je nu nooit echt goed te weten komt weergeven op het platform. Deze sleutelfactoren zijn de regio waar de manieren vandaan komen (google maps) de religie en etnische groepen die verbonden zijn aan een manier, de omgeving waar de manieren plaats vinden. Maar ook de werkfunctie die de personen hebben die bij een bepaalde set manieren hoort. Ook wil ik experts en mensen met ervaring samen met Chinese natives de content deels laten verzorgen op het platform. Dit is ook gelijk de grootste uitdaging en hetgeen waar ik een vraag over heb aan iedereen hier. Mensen met ervaring in zaken doen in China zullen niet zomaar hun kennis over de Chinese manieren delen. Hier moet voor hen iets aantrekkelijks tegen over staan. Naast het feit dat experts zichzelf en hun bedrijf exposure kunnen geven op het platform kunnen ze ook hun netwerken uitbreiden door in contact te komen met al de MKB ondernemers die zaken willen doen in China. Maar hoe ik deze experts nog meer tegemoed kan komen is voor mij nog een grote uitdaging.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Met dit platform kunnen mensen een duidelijk beeld krijgen in de achtergrond van manieren in China. Ook zullen de manieren beter in kaart gebracht kunnen worden en gemapt zijn. Daardoor kan dit platform in de toekomst gaan dienen als handige marketing tool. Ook is er op het platform interactie mogelijk over de manieren en kunnen gebruikers manieren ranken, taggen, en comments geven waardoor er kostbare informatie met elkaar uitgewisseld kan worden. Het platform is ook van deze tijd omdat het kort, simpel en helder is. Maar doordat de informatie verzorgd word door experts en natives is de informatie op het platform ook van hoogwaardige kwaliteit en betrouwbaar. De experts en natives kunnen gaan dienen als kwaliteitsbewakers op het platform. Zij kunnen mensen do's en don'ts aanbevelen, iets wat mensen vandaag de dag zelf moeten doen en beslissen na het lezen van boeken en website.
Een ander groot voordeel voor bedrijven is dat zij nu zeer gericht kunnen adverteren bij manieren om hun service te promoten of onder aandacht te brengen. Bij deze een kort voorbeeld: Er is een manier die gaat over het geven van een geschenk aan een Chinees bij de eerste ontmoeting, als tip komt hier dan een link te staan van een bedrijf wat deze geschenken verkoopt op een bepaalde locatie.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Ik hoop feedback te krijgen over de belangrijkste vraag waar ik op dit moment mee zit namelijk:
Wat zou voor deze experts en natives (Chinezen) een goede regeling of beloning zijn om op dit platform hun kennis te willen delen over manieren?
Wat zou een goed verdienmodel kunnen zijn voor deze experts en het platform zelf?
Zou het mogelijk zijn om bedrijven content te laten verzorgen tegen betaling?
Maar ook algemene feedback is natuurlijk van harte welkom!
Alvast bedankt voor de moeite.
Zoals eerder vermeld is mijn bidbook te downloaden op: http://www.mediafire.com/?u4ih2job7uxhzhu
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/37181-wat-vind-je-van-manguru-your-guide-in-chinese-business-manners-dos-and-donts/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag