• 0

KvK-inschrijving zonder fysiek bedrijfsadres

Hallo,

 

Ik heb 20 jaar een eigen bedrijf en maak plannen om te verhuizen naar Duitsland. Om daar mijn werkzaamheden voort te zetten. En nieuwe klanten in Duitsland te krijgen. Tegelijkertijd wil ik mijn huidige Nederlandse klanten blijven bedienen en natuurlijk ook nieuwe klanten te vinden.

 

Een vestiging in Nederland en een vestiging in Duitsland is natuurlijk mogelijk (b.v. via bedrijfsverzamelgebouw, o.i.d.), maar levert een paar nadelen op. B.v. dubbele boekhouding en jaarrekening (NL en DE).

 

Ik heb gehoord dat het sinds januari van dit jaar het mogelijk is om wel een NL KvK inschrijving en nummer te hebben/houden zonder dat je een fysiek adres nodig hebt. Wie weet hier meer over???

 

Als dit mogelijk is dan is het voor mij o.a. fiscaal aantrekkelijk en kan ik mijn NL klanten op gelijke wijze blijven bedienen als voor heen, o.a. NL bankrekening en NL KvK.

 

Ik hoop dat iemand mij het verlossende antwoord heeft.

 

gr. jw

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jan Willem,

 

In het verleden heeft mijn collega Rakesh hier op HL het volgende antwoord gegeven:

 

"Ik heb inmiddels antwoord ontvangen van de Kamer van Koophandel (in Den Haag):

 

De nieuwe wetgeving is wel bekend en het is mogelijk om je met een buitenlands adres in te schrijven in het Handelsregister volgens artikel 11a van het Handelsregisterbesluit 2008.

 

Je dient je wel persoonlijk te melden bij de balie van een van de kantoren van de KvK. Het is dus niet mogelijk om je digitaal in te schrijven. Na inschrijving wordt de aanvraag verzonden naar het kvk-kantoor in Rotterdam die de aanvraag beoordeeld. Na beoordeling wordt de afhandeling uitgevoerd door het kvk-kantoor in Rotterdam."

Zie het draadje Spaanse wijn in nederland verkopen vanuit Spanje

 

Het antwoord op je tweede vraag naar de fiscaal voordelige situatie laat ik aan de fiscale experts hier op HL, over.

 

Groet,

Winod

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Beste Winod,

 

Dank voor je snelle antwoord!

 

Ik heb behoorlijk gezocht in het forum, maar dit bericht was ik nog niet tegengekomen.

 

Dank!

 

gr, jw

Link naar reactie
  • 0

En deze procedure kan helaas heel lang duren. Dit is een reden geweest waarom ik (reclame) en andere bedrijven hier diensten voor aanbieden...

 

De procedure duurt lang -bij mij bijna 3 maanden! - en het mag niet altijd.... is zeg maar een "strenge afdeling" waarschijnlijk ook terecht....

 

Fiscaal; welke voordelen zoek je.... Je merkt terecht op dat niet alleen een direct fiscaal voordeel, daar tegenover staat ook de kosten voor admin etc. Soms kan je natuurlijk ook alleen voor het gemak met afnemers/leveranciers voor een BTW registratie aanvragen, Dat is een beperkte administratie(last) maar daar tegenover staat wel dat de last om zonder btwnummer te imp/exporteren - in/uitvoeren verminderd en je minder hebt 'uit te leggen'

 

suc6!

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.