Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Gast
Gast
Hallo,
Ik heb 20 jaar een eigen bedrijf en maak plannen om te verhuizen naar Duitsland. Om daar mijn werkzaamheden voort te zetten. En nieuwe klanten in Duitsland te krijgen. Tegelijkertijd wil ik mijn huidige Nederlandse klanten blijven bedienen en natuurlijk ook nieuwe klanten te vinden.
Een vestiging in Nederland en een vestiging in Duitsland is natuurlijk mogelijk (b.v. via bedrijfsverzamelgebouw, o.i.d.), maar levert een paar nadelen op. B.v. dubbele boekhouding en jaarrekening (NL en DE).
Ik heb gehoord dat het sinds januari van dit jaar het mogelijk is om wel een NL KvK inschrijving en nummer te hebben/houden zonder dat je een fysiek adres nodig hebt. Wie weet hier meer over???
Als dit mogelijk is dan is het voor mij o.a. fiscaal aantrekkelijk en kan ik mijn NL klanten op gelijke wijze blijven bedienen als voor heen, o.a. NL bankrekening en NL KvK.
Ik hoop dat iemand mij het verlossende antwoord heeft.
gr. jw
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag