• 0

restpartijen kindermerkkleding

Ik handel in restpartijen kindermerkkleding en kinderkleding koop complete partijen op en verkoop deze gesorteerd weer verder aan winkels, webwinkels,enzovoort weer verder, zonder gebruik te maken van logo's of fotos van fabrikanten of mij voor te doen als zijnde iemand die gemachtigd is door de fabrikant om zijn merkkleding door te verkopen, nu heb ik de mogelijkheid om aan een keten van kringloopwinkels deze kindermerkkleding te verkopen, maar ik aarzel om dit te doen omdat ik toch moeilijkheden verwacht van fabrikanten /importeurs, men wil zijn kleding daar niet zien liggen, en vanuit de hoek van winkeliers verwacht ik ook problemen, oneerlijke concurrentie, subsidiëring door de overheid, wie kan mij hier iets meer over vertellen juridisch, moreel,merkenrecht enzovoort krijg ik hier problemen mee,ik kan de deal morgen maken,maar heb daar geen goed gevoel bij,ondanks dat het restpartijen zijn,het is nog wel orgineel gelabeld enzovoort, dus gaarne wat meer informatie over beide handelwijze bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oeh, dat is een lange zin.

 

Zolang jij de waar binnen de EU gekocht heb geldt er vrij verkeer van goederen. Je mag de producten verkopen aan wie je wilt binnen de EU. Er gelden geen wettelijke regels voor. Je mag dus best merkkleding verkopen aan winkels of kringloopwinkels die verder geen zaken doen met het merk zelf.

 

Het enige waar je mee op moet passen is beeldmateriaal en/of ander materiaal waarop auteursrecht kan zitten. Denk aan productafbeeldingen en logo's.

Link naar reactie
  • 0

maar heb daar geen goed gevoel bij

Voor mij houdt het daar altijd op. Als ik ergens geen goed gevoel bij heb, dan doe ik het niet.

 

Ook uit strategisch zakelijk oogpunt zijn sommige deals niet interessant.

 

Stel dat jij een regelmatige aanvoer hebt van kinderkleding van het merk tommie h. Laten we zeggen 200 stuks per maand.

Gemiddeld verkoop je er 150 aan "normale winkels" met de gewenste uitstraling.

 

Stel dat je nu een partij van 1000 stuks dumpt in een kringloopwinkel dan zal het gevolg kunnen zijn dat het merk "kapot" gaat. (gebeurt niet door 1 partijtje dat begrijp ik ook wel, maar het is het begin van het einde)

 

Gevolg: de winkeliers kopen het niet meer in, er zijn minder restpartijen, jouw reguliere klaten hebben geen interesse meer etc.

 

Vervolgens ligt het merk alleen nog tegen afbraakprijzen bij goedkope ketens zoals kruidvat, aktiesport etc. Dan is al jouw handel weg.

In het echt blijk ik heel aaibaar

Link naar reactie
  • -1

Illuso ik heb wel interesse in kindermerkkleding. Ik heb (nog) geen winkel of keten. Ik zal voornamelijk via internet en parties verkopen. Dus mocht je interesse hebben laat me weten. Je kan me mailen.

 

ps welke merken verkoop je?

Link naar reactie
  • 0

Mag ik iedereen bedanken voor zijn reactie, helpt mij bij het nemen van een gefundeerde beslissing, mijn beslissing is dat ik het niet doe,en liever verkoop aan winkels, webwinkels, en mensen die kledingpartys organiseren ik vindt toch dat ik kindermerkkleding naar een te laag niveau trek.

 

Met vriendelijke groeten illusso, Jacob.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 61 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.