• 0

een vof oprichten en werken voor mijn man

Mijn man heeft een goed lopende renovatie bedrijf nu krijgt hij steeds meer vragen om na de renovatie de huizen schoon te maken en in te richten, nu wil ik en mijn vriendin dit gaan doen, wij willen en vof oprichten en dan voor mijn man zijn bedrijf gaan werken mag dit? ik zelf werk niet mijn vriendin moet haar partime baan opzeggen,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat kan maar kan problemen geven omdat je maar voor één opdrachtgever werkt (jouw man). Veel beter zou het zijn als je rechtstreeks werkt voor de opdrachtgever. Door van hen de opdracht aan te nemen heb je dus vele opdrachtgevers en kan er ook niet het vermoeden van een verkapt dienstverband zijn. Daar is in het geval dat je meer dan 70% van je inkomsten bij één opdrachtgever genereert al snel sprake van.

 

Ook zou je nog eens twee keer kunnen denken over de VoF-constructie. Zakelijk gezien is een VoF gelijk te stellen aan een huwelijk en dit heeft dan ook verregaande consequenties. Natuurlijk niet nu alles goed gaat, de zaken voorspoedig lopen en alles er rooskleurig uit ziet. Mocht er tegenslag komen dan ervaar je hoe lastig het is dat je in een VoF-constructie zit. Je zou kunnen overwegen om beiden een eenmanszaak op te richten en dan elkaar en de opdrachtgever te factureren.

 

Succes!

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Zo te lezen, zie ik dat je geen probleem zult hebben met het niet verkrijgen van meerdere opdrachtgevers.

Ik zou ook niet zo’n voorstander zijn van een vof. Je kunt ook overwegen om met partner een meewerk constructie te bekijken. Zie dit. Ook in loondienst nemen moet je niet te zwaar nemen. Een arbeidscontract kun je samen al zeer makkelijk opstellen.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 180 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.