• 0

Willekeurig afschijven als starter en KIA

Als starter wil ik in 1 keer een investering van 7k (minus restwaarde) afschrijven.

Kom ik dan nog in aanmerking voor KIA of beschouwt de belasting in 1x afschrijven als "kosten" en vervalt mijn recht op KIA?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit zijn twee aparte regelingen. Het een heeft dus niets van doen met het ander.

 

Dus:

[*]als investering kwalificeert voor de KIA mag je daar beroep op doen;

[*]als de ondernemer willekeurig mag afschrijven kun je de investering in één keer als kosten nemen.

 

Onthoud wel: de investering verdwijnt niet uit de boeken (blijft geactiveerd op de balans) en afschrijving mag tot de geschatte restwaarde na vijf jaar (dus niet tot nihil, tenzij de restwaarde naar verwachtinf nihil zal zijn (denk aan computers e.d.)).

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel, dus ik kan als starter gewoon versnelde afschrijven en de KIA een aftrekpost ook opvoeren?

 

[*]als investering kwalificeert voor de KIA mag je daar beroep op doen;

[*]als de ondernemer willekeurig mag afschrijven kun je de investering in één keer als kosten nemen.

 

Als het bovenstaande voor jou opgaat: ja dus ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Roy,

 

Hoe moet ik deze opmerking:

 

Als starter wil ik in 1 keer een investering van 7k (minus restwaarde) afschrijven.

 

zien in het licht van dit bericht uit 2006?

 

We zijn geen startende ondernemers....dus willekeurig afschrijven gaat niet.

 

Ik kan er van alles bij bedenken, maar de kans dat jij in 2006 geen startende ondernemer was en in 2011 wel als startende ondernemer beschouwd wordt is zeker niet onmogelijk klein maar niet heel waarschijnlijk...

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    2 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.