• 0

DM Brief

Mijn naam is Sven Eissens, werkzaam bij ICT Career. Om onze naamsbekenheid te vergroten hebben we als plan om een aantal direcht mailingen de deur uit te doen. Een punctueel adressenbestand hebben wij al, alswel een brochure. Nu gaat het nog om de begeleidende Direct Marketing brief.

 

Mijn vraag is, zijn er nog tips van mensen omtrent het opstellen van een dergelijke brief?

 

groeten,

 

Sven

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja. Ik kan wel wat suggesties gaan geven (puntsgewijs opsommen, aantrekkelijke aanhef, etc.) maar zelf ben ik van mening dat je beter een mooi foldertje kunt laten ontwerpen en drukken. Dat spreekt al veel meer aan dan zo'n saaie brief. Zelf lees ik dat soort brieven ook nooit, foldertjes of kaarten daarentegen wel.

 

Edit: lees net dat je al een foldertje hebt laten drukken.

Link naar reactie
  • 0

De tweede folder spreekt mij nu al meer aan dan de eerste, maar goed. Als je ervoor kiest om eerst de eerste versie te verspreiden is een begeleidend briefje geen overbodige luxe.

 

Ik zou het echter kort houden. Geef heel kort aan waar jullie voor staan en zorg er vervolgens voor dat de lezer weet waar hij terecht kan voor (nog) meer informatie of antwoord op zijn vragen. Een paar regels is voldoende; alle informatie staat immers al in de folder.

 

Tip: sluit de brief af met iets als "Heeft u na het lezen van de folder nog vragen? Neem dan contact op met op telefoonnummer " bla bla bla

 

Je kunt er vast wel iets moois van maken.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je feedback. Wij zijn er echter van overtuigd dat een begeleidende brief waarin uitgelegd wordt wat wij doen in combinatie met enkele voor zichzelf sprekende feiten, om mee te beginnen de juist oplossing is. Samen met een brochure hopen wij dat dit succes gaat hebben, zodat bedrijven in de toekomst aan ons denken wanneer zij ICT specialisten nodig hebben.

 

De brief is inmiddels klaar en we zijn nu zover om ons bezig te gaan houden met het aantal dat we versturen, enveloppen bestellen etccc.

 

gr

Link naar reactie
  • 0

Hoi, misschien heb je hier iets aan:

 

Checklist voor DM brieven

 

Lay out

-Maximaal vijf fixatiepunten om de essentie voor de lezer in seconden duidelijk te maken

-Suggereert of noemt de kopzin het belangrijkste voordeel voor de lezer?

Wordt elke pagina spannend afgebroken? (bij meerdere pagina's)

-Herkenbare blauwe handtekening boven de naam van een mens

-Maximaal één fixatiepunt per alinea van maximaal 7 regels.

-Heeft de brief een exacte datum?

-Is de brief niet uitgevuld?

-Heeft u een schreefletter gebruikt van minimaal corps 10

-Leesbaarheid

-Alinealengte ~ 5 regels

-Zinslengte ~ 12-15 woorden

-Woordlengte ~ 2 lettergrepen

-U : Wij 2 : 1

 

Tekst

Zijn alle overbodige alinea's (bij)zinnen en woorden geschrapt?

Is typische schrijftaal door spreektaal vervangen?

Zijn de overbodige hulpwerkwoorden verwijderd?

Heeft u alle ontkenningen "gescreend"?

Inhoud

Is er één sterk in het oog springend voordeel om de aandacht te trekken?

Legt u duidelijk uit waarom uw voordeel een voordeel is?

Doet u één duidelijk aanbod aan de lezer?

Vraagt u om een reactie op uw aanbod

 

Briefopeningen om zo te gebruiken

Een goed begin is het halve werk. Dat geldt zeker voor uw direct mail brief. Onderstaande briefopeningen hebben in de praktijk hun nut bewezen. Laat u inspireren en voel u vrij deze openingen te gebruiken:

 

Bent u geïnteresseerd in het antwoord op één van deze vragen?

Voor elk bedrijf is het van groot belang om de kosten van........te beperken.

Ik zal deze brief kort houden.

Het is waar,.........

De eerste keer dat ik .....gebruikte verdiende ik...(of: vernam ik, ondervond ik, bespaarde ik, genoot ik van.....)

Wat is er mooier dan de aanblik van....

Als belangrijke relatie van .......................

Hoeveel tijd en energie besteedt u aan.......?

Welkom!

Het doet mij plezier u .....aan te mogen bieden.

Over ................zijn we het eens.

Sta eens een moment stil bij.....

Misschien weet u het nog niet, ..........................

Komt dit soort situaties u bekend voor?

Stel dat uw bedrijf vorige week door.....(een brand, een stroomstoring) werd getroffen.

Vraag 10 mensen wat .....voor hen betekent en.....

Volgende week is uw laatste kans om .........

Als u van .....houdt is dit iets voor u.

Als u bent zoals ik, beschikt u over heel weinig tijd.

Wat doet u als u .....nodig heeft?

Op woensdag 3 maart vindt er een belangrijke gebeurtenis plaats.

Als u een beslissing telkens hebt uitgesteld, dan is daar nu de tijd rijp voor.

Zoals u zich kunt voorstellen.....

Het doet mij persoonlijk genoegen om.....

Van harte gefeliciteerd!

Ontdek nu.....

Eerst zien, dan geloven.

Als u waarde hecht aan......., dan zal het volgende u zeker fascineren.

Bent u tevreden over.....?

Uw klanten (relaties, vrienden,.....) verwachten van u dat......

Wilt u ........?

U probeert constant geld te verdienen (te sparen, te winnen, iets te leren, te genieten van, tijd te besparen enz. enz.)

Ik schrijf u vandaag als moeder (collega, stadsgenoot)

Terwijl u deze brief leest.....

Ik kan u zo 10 goede redenen opnoemen waarom.....

Na zoveel jaren met ............te hebben gewerkt,.....

Ik schrijf u omdat dit nieuws voor u van belang kan zijn.

Stelt u zich eens voor/stel je eens voor.

Bent u recentelijk nog uitgenodigd om deel te nemen aan......?

Opwindend? Zeker weten. .......

Het schrijven van deze brief valt mij zwaar.

Graag nodig ik u uit voor.....

 

(bron: www.idmk.nl)

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi, misschien heb je hier iets aan:

 

Checklist voor DM brieven

 

Lay out

-Maximaal vijf fixatiepunten om de essentie voor de lezer in seconden duidelijk te maken

-Suggereert of noemt de kopzin het belangrijkste voordeel voor de lezer?

Wordt elke pagina spannend afgebroken? (bij meerdere pagina's)

-Herkenbare blauwe handtekening boven de naam van een mens

-Maximaal één fixatiepunt per alinea van maximaal 7 regels.

-Heeft de brief een exacte datum?

-Is de brief niet uitgevuld?

-Heeft u een schreefletter gebruikt van minimaal corps 10

-Leesbaarheid

-Alinealengte ~ 5 regels

-Zinslengte ~ 12-15 woorden

-Woordlengte ~ 2 lettergrepen

-U : Wij 2 : 1

 

Tekst

Zijn alle overbodige alinea's (bij)zinnen en woorden geschrapt?

Is typische schrijftaal door spreektaal vervangen?

Zijn de overbodige hulpwerkwoorden verwijderd?

Heeft u alle ontkenningen "gescreend"?

Inhoud

Is er één sterk in het oog springend voordeel om de aandacht te trekken?

Legt u duidelijk uit waarom uw voordeel een voordeel is?

Doet u één duidelijk aanbod aan de lezer?

Vraagt u om een reactie op uw aanbod

 

Briefopeningen om zo te gebruiken

Een goed begin is het halve werk. Dat geldt zeker voor uw direct mail brief. Onderstaande briefopeningen hebben in de praktijk hun nut bewezen. Laat u inspireren en voel u vrij deze openingen te gebruiken:

 

Bent u geïnteresseerd in het antwoord op één van deze vragen?

Voor elk bedrijf is het van groot belang om de kosten van........te beperken.

Ik zal deze brief kort houden.

Het is waar,.........

De eerste keer dat ik .....gebruikte verdiende ik...(of: vernam ik, ondervond ik, bespaarde ik, genoot ik van.....)

Wat is er mooier dan de aanblik van....

Als belangrijke relatie van .......................

Hoeveel tijd en energie besteedt u aan.......?

Welkom!

Het doet mij plezier u .....aan te mogen bieden.

Over ................zijn we het eens.

Sta eens een moment stil bij.....

Misschien weet u het nog niet, ..........................

Komt dit soort situaties u bekend voor?

Stel dat uw bedrijf vorige week door.....(een brand, een stroomstoring) werd getroffen.

Vraag 10 mensen wat .....voor hen betekent en.....

Volgende week is uw laatste kans om .........

Als u van .....houdt is dit iets voor u.

Als u bent zoals ik, beschikt u over heel weinig tijd.

Wat doet u als u .....nodig heeft?

Op woensdag 3 maart vindt er een belangrijke gebeurtenis plaats.

Als u een beslissing telkens hebt uitgesteld, dan is daar nu de tijd rijp voor.

Zoals u zich kunt voorstellen.....

Het doet mij persoonlijk genoegen om.....

Van harte gefeliciteerd!

Ontdek nu.....

Eerst zien, dan geloven.

Als u waarde hecht aan......., dan zal het volgende u zeker fascineren.

Bent u tevreden over.....?

Uw klanten (relaties, vrienden,.....) verwachten van u dat......

Wilt u ........?

U probeert constant geld te verdienen (te sparen, te winnen, iets te leren, te genieten van, tijd te besparen enz. enz.)

Ik schrijf u vandaag als moeder (collega, stadsgenoot)

Terwijl u deze brief leest.....

Ik kan u zo 10 goede redenen opnoemen waarom.....

Na zoveel jaren met ............te hebben gewerkt,.....

Ik schrijf u omdat dit nieuws voor u van belang kan zijn.

Stelt u zich eens voor/stel je eens voor.

Bent u recentelijk nog uitgenodigd om deel te nemen aan......?

Opwindend? Zeker weten. .......

Het schrijven van deze brief valt mij zwaar.

Graag nodig ik u uit voor.....

 

(bron: www.idmk.nl)

 

 

Bedankt! jij verdient een reusje :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.