• 0

Jetski verhuur opstarten in Kroatie

Beste Ondernemers, starters en toekomstige

 

Ik zal maar gelijk met mijn vraag beginnen, In kroatie wil ik graag een jetski verhuur bedrijf beginnen,

 

Maar hoe moet ik dat doen ? Moet je dan een stuk strand afhuren bij de gemeente of hotel/vakantiepark,

En hoe zit het met de juridische zaken?

 

Ik heb werkelijk waar geen idee !

 

Ook kom ik graag in aanmerking met mensen die zaken doen in kroatie wat betreft met vakantie aktiviteiten.

 

Groeten William Mulder

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb er geen ervaring mee, maar meestal is strand gemeentelijk eigendom en pacht je als uitbater een bepaald gedeelte voor een seizoen. Zo gaat het ook met de strandstoelenverhuurders. Afhankelijk van de populariteit van het gebied, mag je tegen elkaar opbieden. Deze pachtvergunningen worden meestal in een bepaalde periode aangeboden. Ik zou informeren bij de gemeente waar jouw interesse ligt.

Link naar reactie
  • 0

Komt nog heel wat bij kijken. Als je in Kroatie motorboten verhuurt moet ieder die er een huurt a: onder de 4 pk binnen een bepaald gebied blijven en B; boven de 4 pk een vaarbewijs hebben.

Spreek je kroatisch? Dit is bijna noodzakelijk om iets voor elkaar te krijgen. Heb je relaties daar? ; Idem

Verder zijn er de afgelopen jaren nogal wat ongelukken gebeurd met snelle vaartuigen. Dit is iets waar het kroatische bestuur niet op zit te wachten ivm het toerisme.

Link naar reactie
  • 0

@ Herman van der Helm,

 

Toevallig ben ik afgelopen zondag terug gekomen uit kroatie en heb daar een jetski gehuurd.

Toen had ik aan de verhuurders gevraagd of ik daar een vaarbewijs voor nodig heb.

En dat was in dit geval niet nodig omdat ik binnen een bepaald gebied moest blijven varen, Als ik wel buiten het aangegeven gebied ging varen had ik wel vaarbewijs nodig.

Want zelfs kinderen vanaf 12jaar mochten erop varen en dat voor een 80pk's vaartuig.

 

Helaas kan ik geen woord kroatisch spreken, Daarom zoek ik eigelijk ook iemand die mij daarbij kan helpen en die ook weet hoe de regelgeving werkt daar.

 

In een ouder topic over jetski verhuur was daar dus wel een persoon die je daarmee kon helpen opstarten, Maar kan helaas dat persoon niet bereiken.

 

Groeten

Link naar reactie
  • 0

Beste William,

 

Graag wil ik je wijzen op de landenpagina Kroatië van Agentschap NL (AgNL). Als je echt serieus bent met dit idee door te zetten, kun je ook contact opnemen met het Frontoffice Internationaal Ondernemen van AgNL ( telefoon 088 602 8060). Een adviseur kan je dan wat verder op weg helpen met informatie of verwijzingen.

 

Groet, Nynke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een keer of tien een naturistische cruise van één dag georganiseerd in de buurt van Porec. Ik huurde een schip van een visser dat was omgebouwd voor het vervoer van toeristen. Hij weet veel, zoniet alles over de regels die gelden in en om de zee. Hij wist van alles te regelen, zoals aggregaten voor mijn muziekinstallatie, eten en drank aan boord, aanlegvergunning etcetera. Kende ook het weer en alle risico's ervan. Als je wilt kan ik zijn mobiele nummer wel geven. Hij spreekt redelijk duits, maar geen woord engels. Is heel behulpzaam als hij wat kan verdienen. Zijn zoon spreekt wel redelijk engels.

Als je wilt kun je zijn nummer wel krijgen. Stuur maar een PM

Link naar reactie
  • 0

hallo Herman !

 

Kijk daar heb ik iets aan !! Zou jij zijn nummer naar mailadres weggehaald willen sturen ?

Alvast Bedankt !

 

Groeten William

 

Mod edit: ik heb je mailadres weggehaald ivm spambots, etc. etc. Iedereen leest dit forum, dus ik zou je mailadres lekker voor jezelf houden. Stuur ajb een PM aan Herman.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 269 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.