• 0

Vraag over fabrieken in buitenland betreft kledinglijn

Hallo mensen,

 

Ben bezig met een eigen kledinglijn aan het opstarten, dit betreft eigen ontwerpen.

 

Nu ben ik bezig om de ontwerpen gedetailleerd uit te schrijven, alles, knopen etc. IVM financieel plan duidelijker alles te kunnen onderbouwen.

Mijn vraag is ook als je kleding laat produceren in het buitenland, zijn er soort extra kosten aan verbonden voor knopen, studs, label?

Of zijn er vaak voor alles een prijs bepaald, moet je de ontwerpen dan ook al sturen, heb wel ontwerpen maar ben niet de beste in schetsen vind ik zelf.

Is het ook mogelijk om op basis van pre-order, wat kleiner afname te doen zodat het wat kosten bespaart..

 

En laatste vraag, mocht iemand toevallig een goede fabriek in buitenland kennen die echt goed zijn met kleding ontwerpen, goede kwaliteit en uitstraling zoals JoshV, Supertrash etc..

Please let me know, mag ook in privebericht.

 

Hartelijke groet!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een knoop hoeft op zich niet veel te kosten, dus vaak zal een standaard knoop gewoon meegenomen worden is een stuksprijs. Als je daarna met een hele specifieke knoop op de proppen komt zal dat niet bij de prijs in zitten.

Link naar reactie
  • 0

Ik zal je vragen één voor één proberen te beantwoorden.

 

1) In principe kunnen de meeste fabrieken knopen, labels etc. voor je regelen. Maar als je een merk wilt beginnen zijn deze denk ik niet goed genoeg. Dit zijn inderdaad vaak standaard knopen zonder jouw merk/logo erop. Er zijn wel extra kosten verkonden aan deze knopen en labels, deze zijn echter te verwaarlozen. 1 cent per label en een paar cent per knoop naar mijn ervaring.

 

2) Ik vraag me af wat voor ontwerpen je hebt, als je geen schetsen kan maken. Je kan aan de hand van schetsen een modeltekening met patronen laten maken. Aan de hand hiervan kan je naar een fabriek om een sample te laten maken. Je kan het ook andersom doen, eerst een kleding stuk in Nederland laten maken en deze vervolgens opsturen naar de fabriek.

 

3) Dat laatste snap ik niet helemaal, wat bedoel je met pre-order? Hoeveel stuks bedoel je als je het over kleinere afname hebt? Het ligt heel erg aan het kledingstuk dat je wilt maken. Maar vanaf 50-200 stuks wordt het interessant om in het buitenland te produceren (oost-blok) vanaf 500 stuks ongeveer Turkije en vanaf 2000-5000 Azie. Zie Nederland dus niet te snel over het hoofd. Vooral het feit dat je geen transportkosten hebt en je in het Nederlands kan communiceren scheelt een hoop.

 

4) Tot slot, mijn ervaring is dat veel fabrieken van bagger tot uitstekende kwaliteit kunnen leveren. Het ligt er aan wat je bereidt bent om te betalen en hoe goed je oplet. Het is heel simpel, hoe moeilijker en netter het gemaakt moet worden, hoe meer tijd het kost, hoe meer je betaald. Je kunt de kosten drukken door goed met een patroonmaker te overleggen hoe de kledingstukken ontworpen kunnen worden zodat ze zo weinig mogelijk tijd kosten om te naaien.

 

Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie. Maar het lijkt me een goed plan om met 1 of 2 kleding stukken te beginnen. Daarnaast raad ik je aan om bij kleine aantallen de stof in Nederland te kopen.

 

Succes!

 

Groet,

 

Thijs

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de reacties!

 

Ja het zijn schetsen die ik zelf heb gemaakt maar ik laat wel iemand anders patronen/model tekening laat maken, of een sample. Tevens zijn normale knopen maar ook studs bijvoorbeeld.

Betreft een eigen merk ja, dus ook label denk dat wel wat kosten bij komt maar dan reken ik gewoon wat extra cent bij.

 

Het is meer kleine afname denk dat ik het dan voor mij zelf wat gemakkelijker maak, 500-1000. Dan kan ik dus beste in Turkije checken, echter is wel zo dat ik wel echt heel erg op zoek ben op professionele leveranciers, goede kwaliteit en echt jaren ervaring liefst.

 

Tevens hebben mensen hier tips voor goede fabrieken?

 

Hartelijke groet!

Link naar reactie
  • 0

Waarom ga je niet een paar fabrieken bezoeken? Je kiest voor Turkije dus je wilt redelijke aantallen. Dat is een flinke investering. Dan kan een trip naar een paar fabrieken er ook wel vanaf. Is echt zo belangrijk. Als je nieuw bent in de wereld is alles op afstand doen gewoon niet de juiste manier. Geloof me, je krijgt echt geen exact kloppende collectie als je een nieuwe klant bent en alles over de post doet.

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.