• 0

Webbouwer levert website maar niet op... Ben ik opgelicht?!

Ik heb een enorme fout begaan..........

Omdat ik een website incl.webshop wilde laten maken ben ik na een hoop gezoek, gemail en gebel terecht gekomen bij een bedrijf waaarvan ik dacht; dat is 'm!

Zijn site zag er goed uit, zij portfolio ook en daarnaast konden we goed met elkaar communiceren. Hij begreep wat ik wilde.... Dacht ik. In het begin ging alles voortvarend, ik kreeg al snel een voorbeeld van mijn website (homepage)te zien en dat zag er best goed uit.

Nu wilde hij dat ik het totale bedrag aan hem zou overmaken want zo werken ze nu eenmaal, dit stond ook in de AV.

In alle vertrouwen heb ik het bedrag overgemaakt, iets wat ik normaal niet zou doen nu dus wel gedaan.

Ik ben in zijn vlotte gebabbelgetrapt, hoe stom.

Ik ben echter behoorlijk kritisch en veeleisend en ik gaf de punten ter verbetering ook per mail of telefoon door.

Hij gaf aan dit te doen, dit alles is in januari van dit jaar geveurd en tot op de dag van vandaag nog steeds geen website.

Ik moetnhem steeds achterna zitten en dan komt hij met prive argumenten en problemen. Ik heb aangegeven dat het heel vervelend voor hem is maar dat de website echt af moet. Hij is zelfs tekeer gegaan tegen mij. Ik ben op dit moment desduivels want ik heb op dit moment inkomstenderving, ik zit al maanden met goederen die ik niet kan verkopen, hij laat niets van zich horen. Ik vind het heel erg dat je als ondernemer zo met je klanten om gaat en dan vooral in deze tijden waarin we er allemaal hard aan moeten trekken, je gewoon wordt opgelicht.

Ik heb nu helaas geen middelen voor een advocaat/ rechtsbijstand.Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik hier in ben getrapt. Hij loopt zichzelf te profileren als de marketing en ict man op twitter en facebook, dat ik bijna geneigd ben om zijn praktijken eens aan zijn trouwe volgers / facebook likers mee te delen! Dat is is niet chique en zit niet in mijn aard, maar kan een gevolg zijn als je niet reageert op mijn berichten. Ik heb maanden dag en nacht gewerkt aan mijn teksten, foto's verzamelen, etc,etc, zodat hij verder kon en mijn website snel online kon.

Ik ben geopereerd in die periode en ik heb zelfs met mijn narcose hoofd verder gewerkt aan de voorbereidingen van mijn website.

Kun je nu voorstellen dat ik niets maal om zijn priveproblemen, gewoon doorgaan daar ben je ondernemer voor.

Als je een probleem hebt (wat kan natuurlijk) dan zorg je voor een oplossing voor je klant, maar verstoppertje spelen is niet de manier!

Een lang verhaal dat ik voor de gelegenheid ook nog eens heb ingekort, want dit is maar een topje van de ijsberg.

Ik vind het heel erg dat mijn handel in pruiken en haarstukken nu stilstaat, graag krijg ik adviezen hoe ik dit zou kunnen aanpakken.

Alvast bedankt!

 

Edit: titel verduidelijkt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

De vraag is nu even wat prioriteit heeft. Voor hoeveel ga je het schip in en kan je eventueel uit eigen middelen een andere website online krijgen. Want je moet de voorraad gaan verkopen en dit soort geschillen kan wel eens lang duren. Dus als het kan zou ik zeggen, zorg dat een (ander) design online komt als dat tot de mogelijkheden behoort.

 

Afgezien van wat jullie contractueel overeengekomen zijn (daar weten wij niets van op dit moment), zal je -tenzij ergens een fatale termijn opgenomen is of nakoming niet meer mogelijk is- de andere partij in gebreke moeten stellen. Aangezien deze partij een zoethouder is,moet je er vanuit gaan dat alles wat er vanaf nu gebeurt, door jou aantoonbaar moet zijn. Dus een duidelijke aangetekende brief met:

 

 

[*]beschrijving van de oorspronkelijke afspraken inclusief de dienst die geleverd zou moeten worden

[*]beschrijving van de toezeggingen die door hem inmiddels gedaan zijn, inclusief de -niet relevante- smoesjes om niet na te komen

[*]een harde, maar redelijke termijn om alsnog na te komen (dat kan zijn een volledige werkende website of een proefexemplaar, al naar gelang de oorspronkelijke afspraak)

[*]de mededeling dat als deze termijn niet nagekomen wordt, je de andere partij in gebreke acht, je de betalingen tot dusver als onverschuldigd beschouwt en deze terugvordert, alsmede dat je de (wettelijke, want je zult geen rentes afgesproken hebben bij het aangaan van de overeenkomst) rente over het betaalde bedrag vordert, naast de mogelijkheid de schade als gevolg van het niet nakomen te vorderen.

 

Als hij daarop niet reageert, zal je nog iets moeten gaan doen. Maar in ieder geval is de trein gaan rijden en loopt de rente, waardoor vertraging niet alleen maar jouw nadeel is.

 

In principe zijn er nog veel opties van wat er nu kan gaan gebeuren,maar een ingebrekestelling moet je in ieder geval doen (aangetekend dus, geen telefonische afspraakjes meer). Als hij niet schriftelijk reageert, altijd schriftelijk bevestigen.

 

Link naar reactie
  • 0

De vraag is nu even wat prioriteit heeft. Voor hoeveel ga je het schip in en kan je eventueel uit eigen middelen een andere website online krijgen. Want je moet de voorraad gaan verkopen en dit soort geschillen kan wel eens lang duren. Dus als het kan zou ik zeggen, zorg dat een (ander) design online komt als dat tot de mogelijkheden behoort.

 

Afgezien van wat jullie contractueel overeengekomen zijn (daar weten wij niets van op dit moment), zal je -tenzij ergens een fatale termijn opgenomen is of nakoming niet meer mogelijk is- de andere partij in gebreke moeten stellen. Aangezien deze partij een zoethouder is,moet je er vanuit gaan dat alles wat er vanaf nu gebeurt, door jou aantoonbaar moet zijn. Dus een duidelijke aangetekende brief met:

 

 

[*]beschrijving van de oorspronkelijke afspraken inclusief de dienst die geleverd zou moeten worden

[*]beschrijving van de toezeggingen die door hem inmiddels gedaan zijn, inclusief de -niet relevante- smoesjes om niet na te komen

[*]een harde, maar redelijke termijn om alsnog na te komen (dat kan zijn een volledige werkende website of een proefexemplaar, al naar gelang de oorspronkelijke afspraak)

[*]de mededeling dat als deze termijn niet nagekomen wordt, je de andere partij in gebreke acht, je de betalingen tot dusver als onverschuldigd beschouwt en deze terugvordert, alsmede dat je de (wettelijke, want je zult geen rentes afgesproken hebben bij het aangaan van de overeenkomst) rente over het betaalde bedrag vordert, naast de mogelijkheid de schade als gevolg van het niet nakomen te vorderen.

 

Als hij daarop niet reageert, zal je nog iets moeten gaan doen. Maar in ieder geval is de trein gaan rijden en loopt de rente, waardoor vertraging niet alleen maar jouw nadeel is.

 

In principe zijn er nog veel opties van wat er nu kan gaan gebeuren,maar een ingebrekestelling moet je in ieder geval doen (aangetekend dus, geen telefonische afspraakjes meer). Als hij niet schriftelijk reageert, altijd schriftelijk bevestigen.

 

 

Bedankt voor je uitgebreide informatie, hier kan ik wat mee!

Link naar reactie
  • 0

Is er nadat je betaald hebt, uberhaupt nog -iets- aan je website gedaan, of is het meteen stilgevallen zodra het geld overgemaakt was?

 

Je spreekt over een 'proefexemplaar', maar wat bedoel je daar precies mee? Is dat alleen een mock-up (plaatje), of al wel een website die je in je browser kunt bekijken maar verder niet (volledig) werkt?

Link naar reactie
  • 0

Vervelende situatie. Heb je een opleverdatum in je offerte/akkoordverklaring?

Nee helaas!

 

Een mondelinge afspraak dan wanneer de website af zou zijn? Want je stelt wel dat de website nog steeds niet af is, dus hebben jullie schijnbaar wel een datum afgesproken. Zoals hierboven al aangegeven is zul je hem in gebreke moeten stellen. Maar daar schiet jij nu niks mee op want dat kan lang duren.

 

Het belangrijkste is dat je nu je webshop in de lucht krijgt. Desnoods met een aangekochte theme van 100 euro er overheen. Dan kun je later alsnog je gewenste website/shop laten bouwen. Het zou zonde zijn als je je na al het werk nu uit het veld laat slaan door een webbouwer die zichzelf misschien overschat heeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.