• 0

Aandelen BV verkopen aan nieuwe tussen holding.

Beste Forum leden,

 

Ik ben DGA van een BV, hier tussen wil een een beheer BV tussen gaan zetten (deze moet worden opgericht).

Als ik mijn aandelen verkoop aan deze nieuwe tussen holding voor laten we zeggen 250 duizend euro, mag ik

dat dan via een achtergestelde lening regelen? zodat er een schuld ontstaat vanuit mijn holding naar mij privé?

 

Als ik over deze achtergestelde lening een rente vraag van 3% (9k per jaar), hoeveel belasting moet ik hierdan over betalen?

Moet ik dan ook belasting betalen over die 250 duizend euro, zonder dat ik deze daadwerkerlijk in handen heb gehad? Snap natuurlijk als de lening ooit wordt ingelost, dat hier belasting over moet worden betaald.

 

Ik kan hier op internet niets over vinden, alvast bedankt voor eventuele antwoorden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat is het doel,

 

Het opzetten van een holdingstructuur ?

 

Dit kan zonder belasting te hoeven te betalen, maar als de aandelen een hogere waarde hebben dan de oorspronkelijke 18.000 betekent het op de manier die je omschrijft dat je direct af moet rekenen met de fiscus. Het is wel te realiseren zonder heffing, maar daarbij heb je hulp voor nodig van een fiscalist, zoals hierboven reeds geschreven maatwerk

 

Bij het lenen aan/van een BV moet je overigens erg opletten als DGA, laat je wederom goed adviseren.

Link naar reactie
  • 0

Wil idd de beheer bv ertussen zetten om niet direct te moeten afrekenen bij dividend uitkering en te kunnen participeren in andere ondernemingen. Ga dus zsm met de fiscalist om de tafel om uit te laten zoeken hoe ik dit moet doen zonder dat het geld kost richting de belasting. Bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
  • 0

Dividend uitkeren kan dan naar je holding als deze dan weer uitkeerd naar jezelf in privé is dat wel weer belast met AB heffing, dus zoveel schiet je er in dat aspect niet ver mee op. Wel heb je het geld indien je deze ook daadwerkelijk uitkeerd naar de holding deze uit de risico sfeer gehaald

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.