• 0

Zakelijke elektrische auto thuis opladen

Ik heb een BV aan huis met een werkkamer zonder zelfstandige ingang, etc. Ik heb een Volvo V60 Plug In Hybrid besteld op de zaak. Die auto kan je thuis opladen, maar de brandstof voor deze auto zijn natuurlijk zakelijke kosten.

 

Kan ik gewoon een stroommeter aan de oplader hangen, en die kosten elk kwartaal via de rekening courant terug betalen van de BV naar prive? Kan ik de betaalde BTW over die stroomafname dan ook terugkrijgen? Of kan ik beter de stroomaansluiting van het hele huis op naam van de BV zetten, en alle kosten behalve het opladen van de auto via RC terugbetalen van prive naar BV?

 

Is het aanleggen van een oplaadpunt/paal op prive terrein aftrekbaar als zakelijke kosten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Rvdb,

 

De kosten per kwartaal doorberekenen is m.i. geen probleem. Door Privé kan er geen BTW doorberekend worden aan de B.V..

 

Bij een zakelijk nota en doorberekening van privé gebruik wordt het BTW probleem opgelost.

 

Het aanleggen van het oplaadpunt zijn bij een zakelijke nota zeker en bij de privé variant m.i. ook als zakelijke kosten op te nemen.

 

(Bij verkoop van de woning binnen de economische levensduur van het oplaadpunt mag niet vergeten worden dat dit een zakelijke opbrengst is. )

 

Succes met je Volvo

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.