Wat een goede website, ik heb het hier vaker doorgespit en ben altijd antwoorden op mijn vragen tegen gekomen. Fijn dat iedereen meedenkt en mee helpt.
Nu zit ik met een probleem waar ik met wat gegoogle niet zo snel uitkom. Hopelijk weet iemand raad.
Ik run een beauty salon en heb een leverancier voor een apparaat. Dit apparaat heb ik ruim een jaar staan en hij functioneert ook prima. Voor een goede werking van het apparaat hoort er na een bepaald aantal gebruik een vervanging van de kop te geschieden. Hiermee heb ik met de leverancier een prijs afgesproken van € 499,- ex begin januari 2011. Toen was het apparaat ook net aangeschaft. Goed, in mei dit jaar is er een defect opgetreden wat snel geholpen moest worden omdat ik nou eenmaal afhankelijk ben van dat apparaat. Ook dit gebeurde snel en ik heb de factuur betaald. Wel herinnerde hij me eraan dat het jaar garantie verlopen was en of ik een onderhoudscontract wil tekenen voor het apparaat. Dit bood nl. een aantal voordelen. Of ik dit ook snel wilde doen want dan kon de betreffende defect met korting worden verholpen. Dit heb ik gedaan, ondanks mijn twijfel omdat ik het contract wel duur vond. Maar goed, dat terzijde. Nu staat er in het contract, getekend in mei wel genoemd wat de prijzen zijn zonder contract, voor de lamp € 750,-
Goed om een lang verhaal kort te maken:
Ik heb een factuur ontvangen van € 750 minus 10% (onderhoudscontract).
Ik heb bij ze aangekaart dat ik het er niet mee eens ben omdat we een prijs hadden afgesproken van € 499,-
De leverancier heeft toen gezegd deze keer nog € 499,- te rekenen, maar de volgende keer de gewone prijs te hanteren.
Hier ben ik het niet mee eens en ik heb ze voorgesteld om het contract maar te beeindigen en dat ik die € 750,- wel gewoon betaal.
Hier is hij het niet mee eens want dan loopt hij € 1200,- mis (heeft hij ook zo gezegd) per jaar voor het contract.
En, heel coulant van hem, hij heeft erbij vermeld dat na overleg, er toch besloten is om ook die ene keer het bedrag van € 450,- niet meer te hanteren en ik nu de factuur van € 750,- moet betalen.
Ik heb hem verteld dat ik juridisch ga uitzoeken hoe het zit (hoewel hij niet weet dat ik daar op dit moment helemaal geen financiele middelen voor heb). Maar nu meteen een mail ontvangen met een betalingsherinnering.
Ik wil van het contract af omdat ik graag fijn contact wil met leveranciers en niet als het zo moet. Hij is niet bereid coulant te zijn merk ik na het telefoongesprek.
Kan ik de factuur van € 499,- gewoon voldoen en mijn contract opzeggen volgens eigen inzicht of kan dat echt niet?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mimamo
Mimamo
Wat een goede website, ik heb het hier vaker doorgespit en ben altijd antwoorden op mijn vragen tegen gekomen. Fijn dat iedereen meedenkt en mee helpt.
Nu zit ik met een probleem waar ik met wat gegoogle niet zo snel uitkom. Hopelijk weet iemand raad.
Ik run een beauty salon en heb een leverancier voor een apparaat. Dit apparaat heb ik ruim een jaar staan en hij functioneert ook prima. Voor een goede werking van het apparaat hoort er na een bepaald aantal gebruik een vervanging van de kop te geschieden. Hiermee heb ik met de leverancier een prijs afgesproken van € 499,- ex begin januari 2011. Toen was het apparaat ook net aangeschaft. Goed, in mei dit jaar is er een defect opgetreden wat snel geholpen moest worden omdat ik nou eenmaal afhankelijk ben van dat apparaat. Ook dit gebeurde snel en ik heb de factuur betaald. Wel herinnerde hij me eraan dat het jaar garantie verlopen was en of ik een onderhoudscontract wil tekenen voor het apparaat. Dit bood nl. een aantal voordelen. Of ik dit ook snel wilde doen want dan kon de betreffende defect met korting worden verholpen. Dit heb ik gedaan, ondanks mijn twijfel omdat ik het contract wel duur vond. Maar goed, dat terzijde. Nu staat er in het contract, getekend in mei wel genoemd wat de prijzen zijn zonder contract, voor de lamp € 750,-
Goed om een lang verhaal kort te maken:
Ik heb een factuur ontvangen van € 750 minus 10% (onderhoudscontract).
Ik heb bij ze aangekaart dat ik het er niet mee eens ben omdat we een prijs hadden afgesproken van € 499,-
De leverancier heeft toen gezegd deze keer nog € 499,- te rekenen, maar de volgende keer de gewone prijs te hanteren.
Hier ben ik het niet mee eens en ik heb ze voorgesteld om het contract maar te beeindigen en dat ik die € 750,- wel gewoon betaal.
Hier is hij het niet mee eens want dan loopt hij € 1200,- mis (heeft hij ook zo gezegd) per jaar voor het contract.
En, heel coulant van hem, hij heeft erbij vermeld dat na overleg, er toch besloten is om ook die ene keer het bedrag van € 450,- niet meer te hanteren en ik nu de factuur van € 750,- moet betalen.
Ik heb hem verteld dat ik juridisch ga uitzoeken hoe het zit (hoewel hij niet weet dat ik daar op dit moment helemaal geen financiele middelen voor heb). Maar nu meteen een mail ontvangen met een betalingsherinnering.
Ik wil van het contract af omdat ik graag fijn contact wil met leveranciers en niet als het zo moet. Hij is niet bereid coulant te zijn merk ik na het telefoongesprek.
Kan ik de factuur van € 499,- gewoon voldoen en mijn contract opzeggen volgens eigen inzicht of kan dat echt niet?
Wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken?
Bedankt voor alle hulp alvast!
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
11 antwoorden op deze vraag