• 0

Inkoop; Hoe het beste aanpakken?

Momenteel ben ik bezig met de ontwikkeling van een nieuwe webshop.

De webshop richt zich op (voornamelijk) een artikel (laten we zeggen sokken).

De webshop voert een eigen merk sokken, deze worden in NL geproduceerd.

Echter daarnaast wil ik ook a-merken sokken verkopen. Echter hoe benader ik deze bedrijven het beste.

Ik kan me voorstellen als startende webshop dat er niet veel interesse is om de a-merk sokken daar te verkopen.

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ze worden ook op Ebay en dergelijken sites aangeboden echter daar heb je natuurlijk de twijfel over de authenticiteit en de mogelijkheid voor een constante levering.

 

Mijn vraag dus, hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb bewust nog geen e-mails verstuurd naar de producenten (je krijgt immers maar een keer een eerste indruk).

 

Alvast bedankt.

--

Ik twijfel of dit de beste categorie is voor mijn vraag. Mocht het de verkeerde zijn, zou een moderator dan zo vriendelijk willen zijn hem goed te zetten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hebben die A-merken ook een eigen webshop? Wellicht kan je alleen de verkoop doen en de volledige afhandeling en verzending via het merk. Dat gebeurt wel meer, je houdt er alleen weinig tot niets aan over maar het zorgt wellicht voor traffic naar je site. Dat kan trouwens ook een reden zijn voor een merk om dit niet te doen.

 

Ik zou gewoon eerst peilen wat de mogelijkheden zijn met betrekking tot levering. Laat hen een voorstel doen en kies of er een interessante optie tussen zit.

 

Kan je trouwens eens aangeven waarom je graag een A-merk wil toevoegen?

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Inderdaad hebben sommige A-Merken al een eigen webshop, in eerste instantie ben ik dan ook niet echt geïnteresseerd in deze merken.

 

Waarom A-merken? De A-merken hebben een aanzienlijke hogere verkoopprijs, gewone "sokken" gaan voor een paar tientjes weg dus daar is nagenoeg geen marge op te halen, daarnaast zijn deze er dertien in een dozijn.

De A-merken daarentegen zijn een stuk exclusiever en naar verwachting is hier ook een interessante marge op te halen. Vandaar mijn keuze voor A-merken, mede hiermee kan ik me onderscheiden van de anderen.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij dat je hier een denkfout maakt. De marge van je eigen merk ligt veel hoger dan die van een A-merk. Je hebt wel meer omzet, maar minder marge. Waarom denk je dat supermarkten zo hard hun best doen om het eigen merk te verkopen?

 

Weet je al welke marge je denkt te halen met eigen merk?

Link naar reactie
  • 0

Ja, dat is natuurlijk ook waar (dat doen ze niet voor niets).

 

De marge van het eigen merk is me bekend en deze stijgt alleen maar bij meer verkopen.

Wellicht dat het verstandiger is om me te richten op het eigen merk en voor de toekomst te richten op meer merken.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.