• 0

VOF: onenigheid arbeidscontract verlenging: blokkeren?

Hallo,

 

Ik ben vennoot van een VOF (50/50). Mijn compagnon is voornemens om een tijdelijk contract van een werknemer te gaan verlengen (en dus een nieuw arbeidscontract aan te gaan) terwijl ik het daar absoluut niet mee eens ben. Ik wil kosten-wat-het-kost tegenhouden dat dit contract getekend gaat worden.

 

We hebben geen VOF contract maar bij de KvK staat wel vast dat we een beperkte tekenbevoegdheid tot € 5.000 hebben. Een arbeidscontract overstijgt mijn inziens dit bedrag dus ik neem aan dat ik de ondertekening van het arbeidscontract kan blokkeren?

 

Wie weet hoe dat zit?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat klopt helemaal.

 

En juist daarom kan er wat mij betreft absoluut geen sprake zijn van het aangaan / verlengen van arbeidscontracten die eigenlijk aflopen. Want, bij het uit elkaar gaan van ons als vennoten (wat vaststaat dat dit gaat gebeuren) zijn arbeidscontracten wel het laatste waar ik op zit te wachten! Maar goed, dan kan ik wel vinden, maar ik wil weten wat het juridische kader is.

 

Concreet; kan een vennoot een arbeidscontract aangaan zónder toestemming van de mede-vennoot (sterker nog; met het expliciete bezwaar) ?

Link naar reactie
  • 0

Dat soort dingen zou allemaal in het contract van de VOF moeten staan en dat contract is er niet. Dat wordt dan een leuk verhaal van jouw woord tegenover die van hem.

 

Als ik jou was zou ik eigenlijk maar zo snel mogelijk de beeindiging van de VOF in gang zetten, want dit kan niet verder zo en levert alleen maar meer problemen op. Neem eventueel hulp aan van een onpartijdige derde (zeer aan te raden).

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Bedankt.

 

E.a. is al in gang gezet; de accountants zijn in gesprek. Neemt niet weg dat ik tot die tijd wil voorkomen dat er contracten afgesloten worden. Dat mijn huidige vennoot nog even snel een lease-contract afsluit ben ik niet zo bang voor; daar wordt namelijk altijd om beider handtekeningen gevraagd (anders no-deal). Maar, omdat ik wellicht het bedrijf voortzet, wil ik niet hebben dat hij me de laatste weken nog even opzadelt met een arbeidscontract dat ik absoluut niet wil. De kat in kwestie maakt momenteel namelijk hele rare sprongen...

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.