• 0

HS codes en BTW bij verzending pakket van China naar Nederland

Hallo allemaal,

 

Onlangs ben ik benaderd om spullen te bestellen van taobao. Mijn vriendin (Chinese) kan producten bestellen en doorsturen naar Nederland. Het zal gaan om kleine zendingen waarbij in één doos diverse artikelen kunnen zitten. Moet zij dan gaan bepalen wat de HS codes zijn? Moeten die uberhaupt wel vermeld worden bij kleine zendingen?

Van een ander forumbericht heb ik begrepen dat de vervoerder (bijvoorbeeld DHL) zorg moet dragen voor de BTW en dat ik als ontvanger die af moet rekenen aan de vervoerder. Klopt dat?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of je het wel of niet wil vermelden is een keuze. Als je niks vermeld zal bijvoorbeeld DHL zelf bepalen wat het is dit kan ongunstig uitvallen op het gebied van invoerrechten echter de vraag of het heel veel uitmaakt aangezien de waarde niet heel hoog zou liggen? Daarnaast is inderdaad de express/post vervoerder verantwoordelijk voor de douane aangifte dit in tegenstelling met normale luchtvracht. Na de aangifte zal DHL aansluitend de BTW en invoerrechten in rekening brengen. Evt kan je voor de BTW een art 23 vergunning aanvragen zodat je de BTW kan opnemen in je aangifte. Verder kan de leverancier je waarschijnlijk de HS codes gewoon geven? Want deze zullen ook gebruikt worden voor de uitvoer aangifte in China?

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

correct is inderdaad de verlegging regel voordeel is dat je de BTW niet heeft voor te schieten verder maakt het geen verschil. Vragen kan natuurlijk altijd als je er met hun niet uitkomt kan je zelf met de douane bellen of zelf in het gebruiks tarief rond kijken. Kijk hier echter wel mee uit. Daarnaast zijn zijn wereldwijd alleen de eerste 4 a 6 cijfers het zelfde. Verdere onderverdeling is afhankelijk per land maar in bijvoorbeeld in de gehele EU het zelfde

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.