• 0

Voorraad (samples) inbrengen in startende onderneming

Geachte lezers en deskundigen,

 

Afgelopen maanden ben ik voor mijn in aanbouw zijnde webshop bezig geweest met het aankopen van samples. Hiervan heb ik nu een redelijk aantal op voorraad(100-200 euro qua waarde).

 

Nu wil ik dit straks ook gaan verkopen in de webshop(kvk, bd etc allemaal geregeld). De samples(het gaat om smartphone accessoires etc) zijn uit China ingekocht en afgelopen maanden in kleine pakketjes bij mij binnengekomen. De meeste pakketjes zijn om die reden(<22 euro) terecht niet langs de douane geweest en er is om die reden ook geen btw ingehouden. En heb derhalve ook geen bonnen/facturen van die strekking.

 

Nu is mijn vraag als volgt: hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding. Ik ben geenszins opzoek naar het aftrekken van de btw, immers ik heb ook niets betaald. Echter ik wil wel graag die paar honderd euro verzilveren die hier op de plank ligt.

 

Er waren soortgelijke topics op dit gebied, echter vond ik het niet voldoende scherp of het nadruk hier nu op de boekhouding lag of het wel of niet terug vorderen van de btw bij het inbrengen van prive voorraad(ongeacht import). Mijn vraag gaat dus over het boekhoudkundige deel van het verhaal.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Johan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.