Carnifex

Junior
  • Aantal berichten

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

Carnifex's trofeeën

  1. Goedenavond, Al eens eerder heb ik een zeer zinvol antwoord gehad op higherlevel en wil daarom graag nog een vraag posten. Ik heb gekeken of er andere posts waren die ingaan op dit specifieke deel van het onderwerp maar heb het niet, of niet voldoende, helder kunnen krijgen. Mijn vraag is als volgt. Op de site van de belastingdienst staat t.a.v. de margeregeling het volgende: Hoe moet ik de eerste zin lezen. Als ik meerdere malen bij dezelfde leverancier koop, moet ik dan die bedragen optellen en zodra ik over de 500euro kom(per maand, jaar, ooit?) vanaf dat moment een inkoopverklaring gaan maken voor de volgende transactie? Of geldt dit per transactie? Dit onderscheid is voor mij erg belangrijk aangezien ik vaker van dezelfde leverancier te kopen maar ik zal naar alle waarschijnlijkheid niet vaak ineens voor 500 euro inkopen maar minder.
  2. Bedankt voor de snelle reactie. Gevoelsmatig ging ik ook al voor de optie van meerdere keren per jaar, inderdaad om de zaken wat scherp te houden. Goed te weten dat dat nog vrij te bepalen is in elk geval. Nogmaals bedankt!
  3. Goedenavond, Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webshop(magento) icm e-boekhouden.nl. Waarbij ik er met mijn boekhoudbagage vanuit ging dat per order de voorraad boekingen gedaan worden, geeft e-boekhoudingen er de voorkeur aan om dit per memoriaal boeking jaarlijks te doen. Dus een postje voorraad aan inkopen. Nu zijn er volgens mij een aantal mogelijkheden, maar twijfel over wat het beste is in mijn situatie: 1. Naast het boeken van de verkoopfactuur, meteen een memoriaal boeking doen. Dus tenlaste van inkoopkosten aan voorraad 2. 1x per jaar balansen en de memoriaal boeking doen 3. meerdere keren per jaar balansen en de boeking doen De eerste optie is het meest bewerkelijke vermoedelijk en wordt ook niet makkelijk ondersteund, maar is volgens mij wel het netst. Elke boeking zal een handmatige actie zijn. De tweede optie, 1x per jaar balansen en boeken, is zogezegd geadviseerd, maar is het toegestaan om het vaker te doen? Om een beetje meer grip te houden op het hele verhaal? Grt. Johan
  4. Bedankt voor het snelle antwoord. Gaan we het op die manier doen!
  5. Geachte lezers en deskundigen, Afgelopen maanden ben ik voor mijn in aanbouw zijnde webshop bezig geweest met het aankopen van samples. Hiervan heb ik nu een redelijk aantal op voorraad(100-200 euro qua waarde). Nu wil ik dit straks ook gaan verkopen in de webshop(kvk, bd etc allemaal geregeld). De samples(het gaat om smartphone accessoires etc) zijn uit China ingekocht en afgelopen maanden in kleine pakketjes bij mij binnengekomen. De meeste pakketjes zijn om die reden(<22 euro) terecht niet langs de douane geweest en er is om die reden ook geen btw ingehouden. En heb derhalve ook geen bonnen/facturen van die strekking. Nu is mijn vraag als volgt: hoe verwerk ik dit in mijn boekhouding. Ik ben geenszins opzoek naar het aftrekken van de btw, immers ik heb ook niets betaald. Echter ik wil wel graag die paar honderd euro verzilveren die hier op de plank ligt. Er waren soortgelijke topics op dit gebied, echter vond ik het niet voldoende scherp of het nadruk hier nu op de boekhouding lag of het wel of niet terug vorderen van de btw bij het inbrengen van prive voorraad(ongeacht import). Mijn vraag gaat dus over het boekhoudkundige deel van het verhaal. Met vriendelijke groet, Johan
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.