• 0

Voorraad, inkopen en e-boekhouden.nl

Goedenavond,

 

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webshop(magento) icm e-boekhouden.nl. Waarbij ik er met mijn boekhoudbagage vanuit ging dat per order de voorraad boekingen gedaan worden, geeft e-boekhoudingen er de voorkeur aan om dit per memoriaal boeking jaarlijks te doen. Dus een postje voorraad aan inkopen.

 

Nu zijn er volgens mij een aantal mogelijkheden, maar twijfel over wat het beste is in mijn situatie:

 

1. Naast het boeken van de verkoopfactuur, meteen een memoriaal boeking doen. Dus tenlaste van inkoopkosten aan voorraad

2. 1x per jaar balansen en de memoriaal boeking doen

3. meerdere keren per jaar balansen en de boeking doen

 

De eerste optie is het meest bewerkelijke vermoedelijk en wordt ook niet makkelijk ondersteund, maar is volgens mij wel het netst. Elke boeking zal een handmatige actie zijn.

 

De tweede optie, 1x per jaar balansen en boeken, is zogezegd geadviseerd, maar is het toegestaan om het vaker te doen? Om een beetje meer grip te houden op het hele verhaal?

 

Grt. Johan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat mag je gelukkig nog zelf bepalen, de enige eis is minimaal 1 x per jaar (jaarrekening / fiscus), verder dus afhankelijk van jouw informatiebehoefte. Alleen als je een grote onderneming hebt worden er meer eisen aan gesteld.

 

Optie 1 alleen doen als het je passie is om zoveel mogelijk boekingen te doen.., optie 3 lijkt me de beste, je wilt toch wel meerdere keren per jaar weten hoe je er financieel voor staat en het is ook een controle (marge, voorraad, inkoop, klopt het allemaal nog?).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.