Jump to content

AJvR

Super Senior
  • Content Count

    169
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Arend
  • Last name
    van Rossum
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    www.techonline.com,

Company info

  • Branch
    Life sciences

Vision

  • My opinion about entrepeneurship
    goed voor zowel persoonlijke als maatschappelijke ontwikkeling.
  • My opinion about innovation
    Niet perse noodzakelijk om te ondernemen maar het maakt het wel een stuk interessanter.
  1. Bron: https://www.icann.org/resources/pages/policy-2012-02-25-en Aangezien men alle 3 de elementen moeten bewijzen denk ik dat ze het dankzij (iii) niet gaan redden. Geen van de punten is aantoonbaar of aannemelijk te maken. [*] (i) kan ik bewijzen, [*] (ii) is een arbitraire kwestie, [*] (iii) lijkt mij niet mogelijk daar op het moment van registreren er nog (lang) geen merknaam geregistreerd was. Op zich maak ik me nu wat minder zorgen, alleen het principe van verwarring veroorzaken zoals door Hans werd aangegeven wordt hierdoor niet duidelijk. Ik vermoed dat ik het plaatje nog niet volledig in beeld heb. Voor wat betreft het veroorzaken van verwarring dacht ik even aan het volgende. Hoeft degene die (veel) later de merknaam registreert niet zijn gezonde verstand te gebruiken (onderzoeksplicht)? Je mag er immers vanuit gaan dat - in het geval jouw gewenste merknaam reeds geregistreerd is als domeinnaam - en je ook nog even de zoekmachine gebruikt, dat je dan vooraf weet dat er mogelijk verwarring kan gaan ontstaan. Je bent dan m.i. verplicht om op zijn minst even de domeinhouder te contacten om de intentie te achterhalen. Wanneer ik een merknaam of handelsnaam moet bedenken dan zoek ik altijd eerst op domeinnaam, dat lijkt me tegenwoordig toch de standaard. Wie is er dan eigenlijk de veroorzaker??
  2. Het merk verbuigen zie ik erg tegenop, de naam dekt de lading perfect en is een mooie 6 letterige .com die makkelijk onthouden wordt. Ik ga me er meer in verdiepen, 900 euro valt inderdaad nog wel mee.
  3. Ik zal die pagina's eens gaan lezen, bedankt Highio. De fabrikanten maken overigens geen gebruik van hun gelijke co.uk of .tw/com.tw. Groet, AJvR
  4. Hmm, ik neem wel deel aan het economisch verkeer met die merknaam, alleen is de markt waarin ik deelneem heel klein, namelijk leveranciers, investeerders, potentiële dealers en eindgebruikers (ik heb internationaal marktonderzoek gedaan op forums en via email in 2010, onder de betreffende naam). Wat ik vergeten ben te melden, maar het lijkt me wel relevant, is dat de betreffende fabrikanten de naam gebruiken voor een specifiek product (e.g. Kever), dus niet het merk zelf. Ik ga de naam niet gebruiken voor een specifiek product maar als algemene merknaam (e.g. Volkswagen). Desalniettemin zou er wellicht verwarring over kunnen ontstaan :(. Dank voor de reactie. Groet, AJvR
  5. Dat registratie prioriteitsrechten gaf dat wist ik helaas niet, de Benelux is helaas nauwelijks relevant voor het product. Ik zal inderdaad maar eens advies gaan inwinnen bij een merkenjurist, bedankt voor de inhoudelijke reactie. Groet, AJvR
  6. Beste HL leden, Het volgende doet zich voor, ik heb in 2010 een .com domeinnaam geregistreerd voor een nog op te starten onderneming. Het registreren van de merknaam was geen optie, dan had ik dat wereldwijd moeten doen en was kostentechnisch niet haalbaar. Wel heb ik in 2010 een twitter account aangemaakt en een simpele website, op beide staat wat voor product het betreft en van beide zijn door Wayback Machine netjes een snapshot gemaakt in 2010. Uiteraard ben ik ook met het businessplan naar buiten getreden teneinde investeerders aan te trekken, ook dit is goed aantoonbaar te maken. Nu zijn er sinds een paar jaar twee fabrikanten op de markt, een Engelse en een Taiwanees, die beide de naam gebruiken voor een van hun producten, deze producten zijn soortgelijk aan hetgeen ik op de markt wil brengen. De Engelse fabrikant heeft de naam ook als merk geregistreerd in 2013, daar ben ik pas onlangs achter gekomen, ik ben er nog niet achter in welke landen precies maar ik vermoed in de EU. Mijn vraag is als volgt, welke risico's zijn er voor mij indien ik mijn product op de markt ga zetten onder de door mij gewenste merknaam, welke uiteraard identiek is aan de domeinnaam die ik daarvoor gereserveerd heb? Mijn eigen idee hierover is dat de Engelse fabrikant weinig kan doen omdat ik de naam reeds veel eerder in gebruik heb genomen, al heb ik nog geen kans gehad om het in de markt te zetten. Daarnaast gebruikt de fabrikant uit Taiwan de naam ook, ik weet overigens niet of deze momenteel onderling in een juridisch proces verwikkeld zijn, alhoewel ik dat niet vermoed. Bij voorbaat dank voor de response. NB. Details kan ik via een PB delen.
  7. Dank voor de tips, op termijn ga ik de site meer responsive maken zodat deze ook beter bruikbaar is voor kleinere schermen. De 'Meer info' button is inmiddels toegevoegd, dat is beter inderdaad. Ook het privacy statement en de algemene voorwaarden staan er nu op.
  8. Mensen staan op het punt om een product bij je te kopen en dan zien ze dat ze er iets bij kunnen krijgen dat tijdelijk gratis is. Dan moeten ze kiezen of ze dat wel of niet willen. Voor die keuze hebben ze informatie nodig. Dan willen ze bijvoorbeeld weten of dat product automatisch mee-geïnstalleerd wordt als ze jouw software installeren. En of ze er daarna weer (makkelijk) vanaf kunnen. Dat gaan ze dus eerst opzoeken en daarmee stel je hun beslissing uit. En dat is een drempel die je opwerpt. Zeker omdat het een product is dat niet logisch gerelateerd is aan het product dat ze op dat moment bekijken. Ik zou dan eerder kiezen voor "bij dit product krijgt u een voucher die u binnen 30 dagen kunt inwisselen voor 3 jaar gratis ...". Dan hakken mensen wellicht meteen de knoop door voor jouw product en zoeken ze later uit of ze die aanbieding wel of niet willen. Of verdien jij zoveel aan die mee-verkoop dat dat te interessant voor jou is om niet te doen? Hmm, daar heb je een punt. Met die mee-verkoop verdienen we juist niets en is bedoeld om het aanbod extra interessant te maken, maar we bereiken dus waarschijnlijk het tegenovergestelde. :( Die mee-verkoop is wellicht niet direct logisch gerelateerd maar iedereen die interesse heeft in de Dirac Live software zal zijn muziekbestanden op harde schijf hebben staan, en dan is het wel interessant om hiervan ook een backup online te plaatsen, zeker als dat gratis kan. Die voucher optie is een goede tip, of gewoon de keuzemogelijkheid weghalen en standaard deze dienst erbij leveren? Dan hoeft men niet over de keuze na te denken en men kan toch achteraf bepalen al dan niet gebruik te maken van de backup service.
  9. Dat zou best eens kunnen, ik heb hem nu naar de laatste positie verplaatst. De reviews betreffen uiteraard het systeem dat ik verkoop, maar ik heb hem inmiddels verplaatst. Het gros van de bezoekers zal inderdaad al wel bekend zijn met de producten, de meeste komen binnen via forums waar het product besproken wordt. Wanneer je op de slide klikt dan kom je op het overzicht met reviews. Ik heb net wat extra links geplaatst en tekst gewijzigd in de hoop dat het duidelijker is. Het is een dienst die we er (naar keuze) gratis bijleveren, ik zou niet weten waarom dit een drempel zou kunnen zijn, er zijn verder geen verplichtingen aan verbonden. Dat laatste zal ik er trouwens wel ergens bij gaan vermelden. Het is ook geen persoonlijke dienstverlening, maar goed, ik zal dit overwegen. Dat heb ik ook overwogen echter ik vind een 'schoon' contactformulier wat mooier, kwestie van smaak denk ik. Is onderhanden werk. Bedankt voor je nuttige input!
  10. Omschrijving van je concept: Homestudio.nl levert soft- en hardware DSP oplossingen om geluidsweergave te corrigeren voor de invloed van de akoestiek. Doelgroep is de muziekluisteraar in het algemeen maar de focus en interesse ligt in het bijzonder bij audiofielen en pro audio toepassingen als opnamestudio's en clubs. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: De website en het logo waren aan vervanging toe, meer backoffice functionaliteit en een professionelere uitstraling. De website draait nu op het Magento CE platform en heb het design zelf gemaakt en geïntegreerd, ook het logo heb ik zelf ontworpen. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Het op de markt brengen van de betreffende soft- en hardware. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Alternatieve producten voor het oplossen van akoestische problemen in de luisterruimte zijn: - Duurder in het geval het fysieke aanpassingen betreffen. - Bij verhuizing, andere luidsprekers of andere luisterpositie kan je met fysieke aanpassingen eigenlijk weer van vooraf aan beginnen, bij een DSP oplossing zoals wij aanbieden is het slechts een kwestie van opnieuw meten, filters aanmaken en je bent klaar. - Minder geavanceerd en veel minder gebruiksvriendelijk indien het software betreft. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Een kritische blik op de usability en de nieuwe 'look & feel' van de website en ieder ander nuttig commentaar. Alvast bedankt! Arend www.homestudio.nl NB. Ik ben nog bezig met de voorwaarden, en de website kan een beetje traag zijn op het moment, nog niet alle caches zijn ingeschakeld. Een eventuele check van het bestelproces kan ook nuttig zijn, het volgende product kan besteld worden zonder dat er betaald hoeft te worden. http://www.homestudio.nl/dirac-live-rcs/os-x/trial.html
  11. AJvR

    Eigen baas

    Dus als ik uitvind dat we over drie jaar kunnen vliegen en ik ben die drie jaar bezig met het ontwikkelen en maken van de benodigde vleugels en zoekend naar investeerders ben ik geen ondernemer? Uiteraard ben je dat dan wel, je bouwt dan een onderneming.
  12. AJvR

    Eigen baas

    Mijn definitie is als volgt. Het product van een ondernemer is een onderneming, een onderneming is een organisatie van arbeid en kapitaal welke potentieel van eigenaar kan wisselen. Hier ligt wat mij betreft het belangrijkste verschil, wanneer je geen onderneming bouwt kan je ook geen ondernemer zijn. Veel ZZP'ers zijn freelancers, echter zodra bijvoorbeeld het klantenbestand verkocht kan worden (persoonlijke goodwill speelt hier een rol) is er wel sprake van een onderneming en dus een ondernemer.
  13. Ik begrijp wat je bedoeld, maar data worden eigenlijk ook altijd opgeslagen voor hergebruik ;). Eens, ik heb het logo van de fabrikant nu ook laten terugkomen op de categorie pagina's. is inderdaad niet handig, moet ik wat dieper in duiken maar ga ik wel proberen aan te passen. Welke Internet Explorer versie en resolutie? Ik kan het niet reproduceren met IE10. Ga ik uiteraard ook even corrigeren. Bedankt voor het nuttige commentaar.
  14. Bedankt! Voornamelijk B2B, denk aan diegene die audio / video opnames maken op locatie. Bedoel je het ontbreken van prijzen op de voorpagina en categorie pagina's? En wat bedoel je hier precies mee? Zodra het assortiment wat uitgebreider is dan staat dit zeker in de planning. De menu items 'data opslag' en 'accessoires' zijn categorieën welke vervolgens weer opgedeeld worden. Is ook een persoonlijke keus, ik vind websites die alle categorieën in één keer op het scherm laten zien altijd erg druk overkomen. Die is inderdaad wat korrelig, ik zal de fabrikant eens vragen of ze een betere versie hebben. Deze info heb ik op de pagina 'Support' -> 'Betaling & Levering' geplaatst. Wanneer vind je het wel van deze tijd? Heb je daar een aantal criteria voor met wat websites ter inspiratie? Eens, ik ga er mee aan de slag. Aangepast. Ik heb dit aangevraagd bij Billink, is in behandeling en komt op de site zodra het rond is. Dat komt wel op hetzelfde neer, die inlog link veranderd alleen in 'log uit' zodra je ingelogd bent, de 'Mijn account' zou inderdaad weg kunnen. Bedankt voor de tip. Meer tekst op de voorpagina vind ik niet mooi maar ga de topics eens doorspitten. Dat is inderdaad ook een issue welke op mijn to-do lijstje gaat. Op de overzichtpagina zijn de belangrijkste specs opgenomen waarop je kan vergelijken en sorteren. Bedankt voor de uitgebreide reactie.
  15. Omschrijving van je concept: Reposit.nl importeert externe SSD's, harde schijven en behuizingen van het merk Oyen Digital. De doelgroep bestaat uit AV professionals en verder iedereen die regelmatig data moet opslaan of overzetten op verschillende locaties (mobiel gebruik). Het assortiment gaat nog uitgebreid worden met losse SSD schijven (voor gebruik met de behuizingen), mSATA SSD en mSATA behuizingen. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: [*]Overeenkomst met fabrikant [*]WEEE registratie [*]EAN nummers [*]Webwinkel gemaakt [*]Teksten geschreven / vertaald Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Het op de markt brengen van de genoemde hardware. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: De producten onderscheiden zich door de gebruikte componenten, de aluminium behuizing en de aansluitingen (naast USB 3.0 ook eSATA en FireWire 800). Wat voor feedback hoop je te krijgen: Een kritische blik op de usability en de 'look & feel' van de website en ieder ander nuttig commentaar. Bij voorbaat dank! www.reposit.nl
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept