• 0

Website Check: reposit.nl

Omschrijving van je concept:

Reposit.nl importeert externe SSD's, harde schijven en behuizingen van het merk Oyen Digital. De doelgroep bestaat uit AV professionals en verder iedereen die regelmatig data moet opslaan of overzetten op verschillende locaties (mobiel gebruik). Het assortiment gaat nog uitgebreid worden met losse SSD schijven (voor gebruik met de behuizingen), mSATA SSD en mSATA behuizingen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

[*]Overeenkomst met fabrikant

[*]WEEE registratie

[*]EAN nummers

[*]Webwinkel gemaakt

[*]Teksten geschreven / vertaald

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het op de markt brengen van de genoemde hardware.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De producten onderscheiden zich door de gebruikte componenten, de aluminium behuizing en de aansluitingen (naast USB 3.0 ook eSATA en FireWire 800).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Een kritische blik op de usability en de 'look & feel' van de website en ieder ander nuttig commentaar.

 

Bij voorbaat dank!

 

www.reposit.nl

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ten eerste gefeliciteerd met je bedrijf en webwinkel!

 

Wat zijn AV professionals? Is dat B2B markt?

 

Hierbij wat reactie op basis van mijn eerste snelle blik:

 

[*]Geen prijzen tot artikelniveau

[*]Geen voorraad tot artikelniveau

[*]Geen assortiment filters om sneller te navigeren

[*]Waarom niet direct categorieen zichtbaar in hoofdmenu?

[*]Foto's soms erg korrelig. bv. http://www.reposit.nl/externe-ssd/oyen-digital-u32-externe-ssd.html

[*]Wat kunnen ze van je verwachten? Ik zie gratis zending, maar verder? Bv. snelheid levering is belangrijk. Eenvoudig/veilig betalen etc.

[*]Design vind ik vrij saai en niet echt van deze tijd.

[*]Een FAQ lijst van 27 vragen nodigt niet uit om te lezen. Misschien een uitklap met 'meer vragen' maken en alleen eerste 10 tonen? Of indelen per categorie.

[*]Is RMA voor iedereen duidelijk? Gewoon retouren noemen?

[*]Als B2B, waarom dan géén factuur betaling mogelijk? En is er geen mogelijkheid om achteraf te betalen? Officieel mag je geen 100% vooruit betalingen aanbieden. Bv. Rembours (niet dat dit nog gebruikt wordt...)

[*]Waarom "mijn account" en "inloggen" in de header? Is dat niet hetzelfde?

[*]Zoeken lijkt goed te werken. Controleer regelmatig je statistieken of iedereen er zo over denkt ;)

[*]Ik ben bang dat SEO niet je kracht zal zijn. Vanaf de voorpagina al veel beeld en weinig tekst. Lees hier op HL de topics maar eens door zodat je wat meer SEO toepast. Tip. Al je wikipedia links zou ik gaan herschrijven als landingspagina's. Hou die informatie binnen je eigen domein. (geen kopietjes maken, unieke content!)

[*]Waarom alles in tabjes weggestopt op artikeldetail? Bv. Je accessoires per product promoot je niet echt door ze weg te stoppen.

[*]Assortiment leent zich voor vergelijken.

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- hoewel ik de keuze van de domeinnaam wel begrijp, heb ik - als het om hardware gaat - bij namen met "re" altijd een gevoel van "hergebruik" (reused, recycled, refilled, refurbished)

 

- voor een betere "branding" zou ik de merknaam ook terug laten komen op de pagina's met productoverzichten

 

- als ik bij de foto's met mijn muis op een pijltje klik ("volgende"), verschijnt de volgende foto, maar zonder pijltje; dat pijltje verschijnt pas weer als ik met de muis van het vlak af ga waar het pijltje "onder zit"; dat vind ik niet handig

 

- kijk even naar je radio-buttons, die gaan niet helemaal goed in Internet Explorer (zie plaatje)

 

- en terwijl ik het plaatje toevoeg, valt mij opeens de dubbele tekst op ("Bewaar ...")

reposit.thumb.jpg.25e7f057c3edd567d2c5b2b062ff7a28.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste gefeliciteerd met je bedrijf en webwinkel!

Bedankt!

Wat zijn AV professionals? Is dat B2B markt?

Voornamelijk B2B, denk aan diegene die audio / video opnames maken op locatie.

Hierbij wat reactie op basis van mijn eerste snelle blik:

 

[*]Geen prijzen tot artikelniveau

Bedoel je het ontbreken van prijzen op de voorpagina en categorie pagina's?

[*]Geen voorraad tot artikelniveau

En wat bedoel je hier precies mee?

[*]Geen assortiment filters om sneller te navigeren

Zodra het assortiment wat uitgebreider is dan staat dit zeker in de planning.

[*]Waarom niet direct categorieen zichtbaar in hoofdmenu?

De menu items 'data opslag' en 'accessoires' zijn categorieën welke vervolgens weer opgedeeld worden. Is ook een persoonlijke keus, ik vind websites die alle categorieën in één keer op het scherm laten zien altijd erg druk overkomen.

Die is inderdaad wat korrelig, ik zal de fabrikant eens vragen of ze een betere versie hebben.

[*]Wat kunnen ze van je verwachten? Ik zie gratis zending, maar verder? Bv. snelheid levering is belangrijk. Eenvoudig/veilig betalen etc.

Deze info heb ik op de pagina 'Support' -> 'Betaling & Levering' geplaatst.

[*]Design vind ik vrij saai en niet echt van deze tijd.

Wanneer vind je het wel van deze tijd? Heb je daar een aantal criteria voor met wat websites ter inspiratie?

[*]Een FAQ lijst van 27 vragen nodigt niet uit om te lezen. Misschien een uitklap met 'meer vragen' maken en alleen eerste 10 tonen? Of indelen per categorie.

Eens, ik ga er mee aan de slag.

[*]Is RMA voor iedereen duidelijk? Gewoon retouren noemen?

Aangepast.

[*]Als B2B, waarom dan géén factuur betaling mogelijk? En is er geen mogelijkheid om achteraf te betalen? Officieel mag je geen 100% vooruit betalingen aanbieden. Bv. Rembours (niet dat dit nog gebruikt wordt...)

Ik heb dit aangevraagd bij Billink, is in behandeling en komt op de site zodra het rond is.

[*]Waarom "mijn account" en "inloggen" in de header? Is dat niet hetzelfde?

Dat komt wel op hetzelfde neer, die inlog link veranderd alleen in 'log uit' zodra je ingelogd bent, de 'Mijn account' zou inderdaad weg kunnen.

[*]Zoeken lijkt goed te werken. Controleer regelmatig je statistieken of iedereen er zo over denkt ;)

Bedankt voor de tip.

[*]Ik ben bang dat SEO niet je kracht zal zijn. Vanaf de voorpagina al veel beeld en weinig tekst. Lees hier op HL de topics maar eens door zodat je wat meer SEO toepast. Tip. Al je wikipedia links zou ik gaan herschrijven als landingspagina's. Hou die informatie binnen je eigen domein. (geen kopietjes maken, unieke content!)

Meer tekst op de voorpagina vind ik niet mooi maar ga de topics eens doorspitten.

[*]Waarom alles in tabjes weggestopt op artikeldetail? Bv. Je accessoires per product promoot je niet echt door ze weg te stoppen.

Dat is inderdaad ook een issue welke op mijn to-do lijstje gaat.

[*]Assortiment leent zich voor vergelijken.

Op de overzichtpagina zijn de belangrijkste specs opgenomen waarop je kan vergelijken en sorteren.

 

Bedankt voor de uitgebreide reactie.

Link naar reactie
  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- hoewel ik de keuze van de domeinnaam wel begrijp, heb ik - als het om hardware gaat - bij namen met "re" altijd een gevoel van "hergebruik" (reused, recycled, refilled, refurbished)

Ik begrijp wat je bedoeld, maar data worden eigenlijk ook altijd opgeslagen voor hergebruik ;).

- voor een betere "branding" zou ik de merknaam ook terug laten komen op de pagina's met productoverzichten

Eens, ik heb het logo van de fabrikant nu ook laten terugkomen op de categorie pagina's.

- als ik bij de foto's met mijn muis op een pijltje klik ("volgende"), verschijnt de volgende foto, maar zonder pijltje; dat pijltje verschijnt pas weer als ik met de muis van het vlak af ga waar het pijltje "onder zit"; dat vind ik niet handig

is inderdaad niet handig, moet ik wat dieper in duiken maar ga ik wel proberen aan te passen.

- kijk even naar je radio-buttons, die gaan niet helemaal goed in Internet Explorer (zie plaatje)

Welke Internet Explorer versie en resolutie? Ik kan het niet reproduceren met IE10.

- en terwijl ik het plaatje toevoeg, valt mij opeens de dubbele tekst op ("Bewaar ...")

Ga ik uiteraard ook even corrigeren.

 

Bedankt voor het nuttige commentaar.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met John eens dat ik de naam niet heel sterk vind. Eigenlijk deel ik zijn mening hierin. Dit kan je wel voor een deel oplossen door een tagline (zin bij je logo waarbij bezoekers weten waar de website over gaat) te gebruiken. Ik zou daarom "gratis verzending" weghalen en plaatsen waar het echt van toepassing is namelijk; bij je productpagina. Dat is de pagina waar een "gratis verzending" logo doorslaggevend kan zijn.

 

Verder zijn "inloggen" en "mijn account" rechts in het topmenu dezelfde links en kan je deze links niet toesturen naar je bestaande klanten? In principe heb ik hier niets aan toch als nieuwe bezoeker en kan het dus alleen maar afleidend werken.

 

Als laatste zou ik de "Design by" link weg laten halen. Vind ik überhaupt goedkoop van designbureau's om deze link in een website te zetten.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je het ontbreken van prijzen op de voorpagina en categorie pagina's?

Ja

 

En wat bedoel je hier precies mee?

 

Geen informatie over of spullen op voorraad zijn. Ik zou zelf niet bestellen als iets niet op voorraad is. Tenzij het product zo uniek is dat ik het nergens anders kan vinden, maar dat lijkt me eerlijk gezegd niet?

 

De menu items 'data opslag' en 'accessoires' zijn categorieën welke vervolgens weer opgedeeld worden. Is ook een persoonlijke keus, ik vind websites die alle categorieën in één keer op het scherm laten zien altijd erg druk overkomen.

 

Ligt aan de diepte (en een stukje design). In jouw geval zou ik direct hoofdgroepen en dan artikelen willen zien en hierna filteren op spec's. Ondanks je beperkte assortiments grote.

 

Die is inderdaad wat korrelig, ik zal de fabrikant eens vragen of ze een betere versie hebben.

 

Evt. investeren in betere foto's. Afwachten is sonde. Kwaliteit product/dienst = kwaliteit foto.

Foto's laten maken hoeft niet zo duurt te zijn.

 

 

Deze info heb ik op de pagina 'Support' -> 'Betaling & Levering' geplaatst.

 

Naar de voorpagina ermee! ;)

Mensen willen weten, is het op voorraad, voor welke prijs en hoe snel kan ik het hebben.

Het liefst hebben ze hier nog zelf invloed op ook. B2B iets minder, maar dat is afhankelijk van grote van onderneming. Ik begrijp dat je vooral op ZZP'ers richt?

 

1. Het is nu hokkerig

2. Content staat vrij dicht op elkaar gepresenteerd.

3. Meer flat design (schaduwtjes weg).

4. Alleen grijs is saai.

5. Kwaliteit is laag, bv. de zoekbalk is niet netjes scherp (de rondingen).

6. Full scale background gerbuiken, bv. de header over de breedte laten uitlopen.

7. De uitstraling in het algemeen is wat onprofessioneel.

 

Meer tekst op de voorpagina vind ik niet mooi maar ga de topics eens doorspitten.

 

Hoeft ook niet veel te zijn. Tekst moet natuurlijk wel ondersteunend zijn. Tekst heeft wel een SEO waarde.

Je kunt tekst bv. ook deels verstoppen door er een 'meer info' uitklap menutje van te maken.

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.