• 0

Financieel plan

Ik ben druk bezig met mijn ondernemingsplan en ben tot de conclusie gekomen dat ik mijn roeping ben misgelopen........ ik had schrijver moeten worden want het wordt een kompleet boekwerk !

 

Waar ik nu tegenaan loop is het financiele plaatje.

Omdat ik het hele verhaal straks aan de bank moet verkopen is het wel belangrijk dat het enigszins geloofwaardig overkomt.

Nu heb ik (voorlopig) twee vragen:

 

1. Ga ik in mijn financieel plan uit van zo hoog mogelijke kosten (dus bijvoorbeeld voor alle inventaris de nieuwprijs opgeven) of probeer ik die kosten zo laag mogelijk te houden door aan te geven dat ik zoveel mogelijk gebruik wil maken van tweedehands spullen ?

Ik heb zelf het idee dat als ik veel vraag, ik een beetje krijg terwijl als ik een beetje vraag, ik te weinig krijg.

 

2. Uiteraard zal ik zelf ook wat moeten verdienen.

Wat accepteerd een bank als minimum loonkosten voor een startend ondernemer met een eenmanszaak ?

Ik wil zelfstandig verder in het vak waarin ik nu als werknemer werkzaam ben.

Moet ik dan mijn huidige brutoloon aanhouden of mag ik dat lager opgeven ?

 

stiekem nog een vraag 3.

Zijn er nog extra kosten waar ik rekening mee moet houden als ik mijn loon ga berekenen of mag ik mijn huidige (werknemers)netto-uurloon koppelen aan mijn huidige bruto-uurloon ?

 

Bedankt !

 

PJ

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

1 Je krijgt geen geld van de bank, je leent het. Wat vindt je bedrijfseconomisch handig, hoge kosten maken en veel rente betalen of je kosten beperken en winst maken?

Een bank zal kijken naar het nut van de investering, is een duur bureaublad noodzakelijk of volstaat een ikea bureau. Die hele dure machine is wellicht noodzakelijk. MAW je investeringsbegroting moet realistisch zijn en verdedigbaar.

 

2. Je krijgt als eenmanszaak geen salaris. Je winst is je salaris. Een bank vindt een ondernemersinkomen van 20.000 euro het minimum, alles hieronder is marginaal. (al mag je er natuurlijk wel een poosje over doen om dit bedrag te gaan verdienen).

 

3. nvt

 

Groet Peter Bosman

Ondernemer, adviseur, samensteller Prijzen & Tarievengids, ZZP Gids, Handboek Parttime ondernemen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 166 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.