Ik heb tot nu toe mijn opdrachten vooral uit adwords en uit mijn bestaande netwerk gekregen. Maar ik wil wat meer persoonlijke acquisitie bij nieuwe contacten. Dus ik wil een commerciële telefoniste een afspraak laten maken, dat ik dan een bedrijfspresentatie kan houden en kan vertellen wat wij potentieel voor de klant kunnen betekenen.
Ik heb tot nu toe heel erg vraag-gestuurd gewerkt, mensen die mij via adwords vinden of die mij vanuit mijn netwerk benaderen hebben een probleem, waar ik de oplossing voor kan bieden. Maar ik heb dus nooit koud vanuit mijn initiatief mijn bedrijf gepresenteerd. Nu ben ik alvast begonnen om een soort van beknopte papieren bedrijfspresentatie te maken. Om in elk geval iets in handen te hebben.
Mijn idee is dat zo’n gesprek uit twee componenten bestaat, een deel is dat je op de klant zijn reacties, vragen en andere dingen die ter tafel komen reageert. Op dat punt denk ik dat ik er wel uit kom. Ik luister goed, en kan daar inhoudelijk op reageren. Maar ik denk dat het ook goed is, om een beetje substantie te geven aan de presentatie door een verhaaltje. Een monoloog als basis om geen gevoel te krijgen van ”wat zitten we hier eigenlijk te doen” en geen pijnlijke stiltes te krijgen.
Dat laatste heb ik zelf absoluut geen ervaring mee. Waar zou ik hiervoor kennis kunnen opdoen, dus specifiek het eenrichtingsdeel van een bedrijfspresentatie. Het gelikte verhaaltje om het zo maar eens te noemen.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Emiel van Rossum
Emiel van Rossum
Ik heb tot nu toe mijn opdrachten vooral uit adwords en uit mijn bestaande netwerk gekregen. Maar ik wil wat meer persoonlijke acquisitie bij nieuwe contacten. Dus ik wil een commerciële telefoniste een afspraak laten maken, dat ik dan een bedrijfspresentatie kan houden en kan vertellen wat wij potentieel voor de klant kunnen betekenen.
Ik heb tot nu toe heel erg vraag-gestuurd gewerkt, mensen die mij via adwords vinden of die mij vanuit mijn netwerk benaderen hebben een probleem, waar ik de oplossing voor kan bieden. Maar ik heb dus nooit koud vanuit mijn initiatief mijn bedrijf gepresenteerd. Nu ben ik alvast begonnen om een soort van beknopte papieren bedrijfspresentatie te maken. Om in elk geval iets in handen te hebben.
Mijn idee is dat zo’n gesprek uit twee componenten bestaat, een deel is dat je op de klant zijn reacties, vragen en andere dingen die ter tafel komen reageert. Op dat punt denk ik dat ik er wel uit kom. Ik luister goed, en kan daar inhoudelijk op reageren. Maar ik denk dat het ook goed is, om een beetje substantie te geven aan de presentatie door een verhaaltje. Een monoloog als basis om geen gevoel te krijgen van ”wat zitten we hier eigenlijk te doen” en geen pijnlijke stiltes te krijgen.
Dat laatste heb ik zelf absoluut geen ervaring mee. Waar zou ik hiervoor kennis kunnen opdoen, dus specifiek het eenrichtingsdeel van een bedrijfspresentatie. Het gelikte verhaaltje om het zo maar eens te noemen.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/38727-persoonlijke-bedrijfspresentatie-houden/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag