Jump to content

Emiel van Rossum

Junior
  • Content Count

    17
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    tbforum.com

Company info

  1. Wat kost jou boekhouder per kwartaal voor de BTW aangifte dan? Ik weet dat ik er flink geld bij zou moeten leggen als ik het zelf doe in plaats van de boekhouder... De kwartaal aangifte kost me minder dan dat een half uur werk oplevert. Ik zou eens rondshoppen. Verder vind ik het een hele rare manier van bedrijfsvoering om bij een dalende omzet je energie in dat soort zaken te steken, terwijl je die energie zou moeten steken in zaken die je omzet doen stijgen. Webshop verbeteren, seo, sea, social media e.d. Focussen op facilitaire zaken, is in mijn optiek het laatste wat je moet doen. Je moet facilitaire zaken onder controle en op orde hebben, zo goedkoop mogelijk, en met zo min mogelijk werk. Zodat je je bezig kunt houden met het echte probleem, de dalende omzet.
  2. Ik ben sinds een half jaar fulltime ondernemer in een eenmans zaak. Nu gaat het vrij goed en wil ik over pakweg 2 a 3 kwartalen zakelijk onroerend goed aanschaffen om weer te verhuren. (Activa/Passief inkomen opbouwen) Nou is mij verteld dat het verstandig is om dit onder een speciefieke rechtsvorm te doen zoals een B.V./Holding. Nu was in eerste instantie mijn gedachte om t.z.t. een fiscaal specialist/accountant in de arm te nemen om mij hierin te laten begeleiden. Het doel is namelijk om dit van mijn bruto inkomsten te doen, en als zakelijke aankoop te doen. Dit leek me allemaal een goed plan, want die fiscaal specialist/accountant die regelt dan wel alle zaken op de meest efficienten en degelijke manier. Nu begin ik me echter op 1 punt zorgen te maken. Kan ik het inkomen dat ik het komende jaar verwerf in mijn eenmanszaak straks wel zo naar een B.V. o.i.d. overhevelen zonder hier belastingtechnisch nadelen van te ondervinden? Met andere woorden, kan ik nu ongestoord eerst mijn geld gaan verdienen en dan pas die B.V. regelen met de expert, of moet ik eigenlijk nu als een speer dit soort dingen regelen zodat de inkomsten in een B.V. binnenkomen?
  3. Ik denk dat het op de lange termijn inderdaad belangrijk is, je collectie iets speelser/kleurrijker te maken. Ik ben geen mode expert, heb er eigenlijk helemaal niets mee, maar zo stijfjes als de dames op je site staan, kom je ze in het echte leven niet meer tegen. Maar op de korte termijn is het denk ik ontzettend zinvol om je te verdiepen in een stukje internet marketing, en dan zou ik beginnen met SEA (Adwords) om op zeer korte termijn meer omzet te realiseren. Ik denk niet eens dat je dat zoveel hoeft te kosten. Start met adwords, onderzoek wat een sale jou aan adwords kliks kost, en verhoog je prijs met dat bedrag. Je prijzen zijn niet zo hoog, dus er kan best wat bovenop om je adsense te bekostigen. Nadat je met SEA een beetje loopt, start je de SEO van je webshop aan te pakken. Ik weet niet in hoeverre je hier in thuis bent, maar zijn allemaal google-bare termen waar veel boeken over te vinden zijn.
  4. Misschien een beetje laat en ik weet niet of de topic-starter nog wel mee leest, maar in mijn optiek moet je idd zoals hier al eerder gezegd is niet miepen over je opleiding of focussen op irrelevante zaken zoals een dure camera. Maar op waarde die jij voor de klant realiseert. Dat is veel meer als alleen of jij die perfecte fantastische foto kan maken maar ook, alle andere bijkomende zaken, als meedenken met de klant, flexibel zijn in je inzet, iets aanbieden waar de klant echt wat aan heeft, dus niet koste wat kost een hoog niveau in prijs en kwaliteit willen neerzetten maar ook mee willen gaan in een redelijk niveau in prijs en kwaliteit. Verder heb ik nog 1 punt, waar ik als opdrachtgever meteen door overstag zou gaan. Ik heb regelmatig de behoefte om voor verschillende doeleinden een fotograaf in te huren maar heb dit nog nooit gedaan, omdat alle fotografen die ik tot nu toe ben tegengekomen perse eigenaar willen blijven van een foto. In fotografenland is het min of meer gebruikelijk dat een fotograaf eigenaar van de foto blijft en je als opdrachtgever een licentie krijgt om de foto vaan een specifiek doel te gebruiken. Ik wil hierover niet in een morele discussie gaan of dit goed of fout is, maar dit heeft er bij mij toe geleid dat ik een dergelijke fotograaf nooit een opdracht zal geven. Als ik ergens voor betaal, wil ik graag eigenaar worden van het product en wil ik dat de fotograaf mij het recht geeft de foto oneindig overal te mogen gebruiken. Wellicht als je een dergelijk concept aanbied en goed onder de aandacht weet te brengen voor je misschien een hele nieuwe doelgroep aan. Dus kortom, denken, hoe kan ik de klant van dienst zijn. (Dit is niet altijd de beste foto maken)
  5. Je wil dus eigenlijk een niet te dure designer, maar die vergeten (dit is ook mijn ervaring) het usability aspect. Je kan in mijn optiek twee dingen doen, je kan zelf een heel goed doordacht functioneel design maken, en van daaruit hele duidelijke mockups maken in paint, waardoor je eigenlijk zelf al het usability deel voor de designer voorkauwt. Een tweede optie is om een mooie premium template te kopen. Dit is een relatief goedkope oplossing. Het voordeel is dat een premium template vaak door meer mensen op allerlei vlakken is getest en dus mooi is uitgekristaliseerd. Nadeel is uiteraard dat je ooit een tweede webshop tegen zou kunnen komen met de zelfde template. Hoewel die kans relatief laag is. Die laatste optie is prijstechnisch het meest aantrekkelijk en je hebt ook het minste kans op bugs. Ik heb zelf zo ooit dit theme gebruikt om deze site te maken. Site is verder niets meer mee gedaan.
  6. Ik had campernile hotel ook al aangeschreven Roel, en ik zal de omliggende gemeenten in het hoofd houden als alternatief. Maar mijn voorkeur gaat toch naar een locatie aan de oostlijn omdat ik hier een vaste metrokaart voor heb, en zowel mijn werk als mijn auto aan de oostlijn liggen. Ik heb er gisteren een stuk of 7 aangeschreven, en de eerste reactie is al binnen. Christine het kaartje komt van Dienst Metro, die sturen de projecten: Bouw van de N/Z lijn en renovatie van de Oostlijn aan.
  7. Thanks Iwan. Ik ben vandaag even langs Bastion gegaan, ze nemen volgende week contact met me op om me een aanbieding te kunnen doen. Verder heb ik ook even een paar andere hotels aangeschreven om te kijken wat er nog meer te koop is. Als mensen nog suggesties hebben hoor ik dit nog graag.
  8. Hoi Iwan, Je raadt specifiek Bastionhotels aan. Heb je buiten de goede locatie een specifieke reden om hen aan te raden? Heb je persoonlijk goede ervaringen o.i.d. met hen? Gr. Emiel
  9. Ik heb tot nu toe mijn opdrachten vooral uit adwords en uit mijn bestaande netwerk gekregen. Maar ik wil wat meer persoonlijke acquisitie bij nieuwe contacten. Dus ik wil een commerciële telefoniste een afspraak laten maken, dat ik dan een bedrijfspresentatie kan houden en kan vertellen wat wij potentieel voor de klant kunnen betekenen. Ik heb tot nu toe heel erg vraag-gestuurd gewerkt, mensen die mij via adwords vinden of die mij vanuit mijn netwerk benaderen hebben een probleem, waar ik de oplossing voor kan bieden. Maar ik heb dus nooit koud vanuit mijn initiatief mijn bedrijf gepresenteerd. Nu ben ik alvast begonnen om een soort van beknopte papieren bedrijfspresentatie te maken. Om in elk geval iets in handen te hebben. Mijn idee is dat zo’n gesprek uit twee componenten bestaat, een deel is dat je op de klant zijn reacties, vragen en andere dingen die ter tafel komen reageert. Op dat punt denk ik dat ik er wel uit kom. Ik luister goed, en kan daar inhoudelijk op reageren. Maar ik denk dat het ook goed is, om een beetje substantie te geven aan de presentatie door een verhaaltje. Een monoloog als basis om geen gevoel te krijgen van ”wat zitten we hier eigenlijk te doen” en geen pijnlijke stiltes te krijgen. Dat laatste heb ik zelf absoluut geen ervaring mee. Waar zou ik hiervoor kennis kunnen opdoen, dus specifiek het eenrichtingsdeel van een bedrijfspresentatie. Het gelikte verhaaltje om het zo maar eens te noemen.
  10. Ik heb een langdurig project in Amsterdam, waardoor ik een klein jaar, 3 dagen in de week op locatie in Amsterdam moet zijn. Aangezien ik in Venlo woon, en de reistijd (inclusief laatste stuk met de metro) op 2,5 uur heen en 2,5 uur terug ligt, zoek ik een overnachtingsmogelijkheid. Ik ben al een tijd aan het zoeken, maar heb nog geen oplossing gevonden die aan mijn verwachtingen voldoet. Ik ben op zoek naar een hostel/hotel/B&B die aan de volgende eisen voldoet: Wifi; Rustige simpele slaapplaats; Bureau+stoel; <50 euro, en liefst rond de 40 euro. Verder zijn er geen eisen op het gebied van luxe, eten enzz… En het zou handig zijn als ik op een makkelijke manier kan reserveren en dat de nachten dan gezamenlijk gefactureerd worden. Er zijn heel veel hotels, die natuurlijk van alles bieden, maar allemaal gericht op luxe en navenante prijzen. En de hostels zijn niet echt ingericht op zakelijke klanten. Heeft iemand persoonlijke ervaring hiermee en\of kan iemand iets aanraden. Ik zou het, het mooist vinden als de locatie aan de oostlijn ligt. Rode en Gele lijn op het kaartje: Alvast bedankt.
  11. Dit doe ik op zich in zekere mate ook. Helaas ben ik wat gehinderd door twee relatiebedingen van mijn twee laatste werkgevers.
  12. Bedankt voor je feedback Willen. Ik denk dat ik het formulier in de breedte nu wel overal passend heb. Heb even de tabel omgezet naar een div. In FF14, opera 11 en chrome 21 onder win7 doet ie het hier in elk geval goed. Ik heb verder adviesdienst en organisatie niet meer verplicht gemaakt, om de drempel te verlagen. Nu zijn eigenlijk alleen contactpersoon, emailadres en telefoonnummer verplicht. Die laatste twee wil ik toch graag allebij verplicht houden, want het is toch wel heel practisch om iemand te kunnen bellen en mailen.
  13. Na alle goede adviezen heb ik hier zoveel mogelijk mee gedaan, en vervolgens heb ik ook zelf nog een aanpassing doorgevoerd die in mijn optiek twee aspecten verbeteren. Ik heb nu het offerte aanvraag formulier onder elke dienst staan met een uitklap knop. Dit heeft als eerste voordeel dat er niet een nieuwe pagina geladen hoeft te worden, dus sneller. Tweede voordeel is dat ik het formulier nu de url waar het word aangevraagd mee laat zenden naar mij. Dus ik kan zien bij welke dienst de aanvrager aan het lezen was toen hij de offerte aanvraag verzond. Zie hier onderdaan de pagina: http://www.bureauvanrossum.nl/advies/brandoverslag-berekening/ voor hoe het nu is geworden. Laat maar weten wat jullie vinden.
  14. Ik ben zeer recent gestart met een adviesbureau binnen een kleine niche in het bouwadvies. Het gaat om bouwkundige brandveiligheid. Mijn doelgroep zijn meestal architecten, grotere bouwbedrijven, projectontwikkelaars en collega adviesbureau's die bepaalde kennis niet in huis hebben. Ik moet dus zeer specifiek adverteren. Op dit moment adverteer ik via adwords, waar ik heel doelgericht kan adverteren op de vragen die potentiele opdrachtgevers hebben. Daarnaast ben ik langzaamaan ook aan de SEO aan het werken. Maar dit is uiteraard een langetermijn project. Ik blijf deze zaken, SEA, SEO en ook de website voor conversie optimaliseren. Maar ik zoek ondertussen ook nog naar andere adverteer mogelijkheden die het liefst alvast op korte termijn een goede roi bieden. Weet iemand nog een mooi verkoop kanaal waar ik heel specifiek kan adverteren precies op de plek waar mijn potentiele opdrachtgever zoekt? Waar ik over heb gedacht is: De gevestigde Architecten en Bouw tijdschriften. Ik heb hier ooit voor iets anders in geadverteerd, en dit bood destijds geen enkele lead, terwijl de klassieke vakbladen wel stervensdeur zijn. Ik heb ook even gedacht aan affiliate marketing, dus aanmelden bij M4N of een soortgelijke dienst, maar ik vermoed dat mijn niche te klein is en nagenoeg geen afffiliate marketeers hier een passende website voor hebben. Ik zoek echt iets voor de korte termijn, voor de lange termijn ben ik al met een aantal leuke projectjes bezig om mijn naam te vestigen, maar dit brengt nu even geen geld in het laatje.
  15. Heel erg bedankt voor de waardevolle feedback. Ik ga hier zeker mee aan de gang. Ik kan me eigenlijk in alle feedback vinden. Ik zal vanavond even de aanpassingen doorvoeren.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept