• 0

opgeheven VOF bijna failliet en een BV in Polen.

Goedemiddag allen,

 

Heb me al ruimschoots ingelezen op dit forum en op andere internetpagina`s maar blijf nog met vragen zitten.

 

Samen met mijn compagnon hadden we een vof, deze is opgeheven ivm met het overlijden van hem in april dit jaar.

Het gevolg hiervan is dat ik na een half jaar worstelen mijn hoofd niet meer boven water kan houden. De omzet is dit jaar met 50% gedaald door zijn overlijden en de marktomstandigheden, we hebben nauwelijks werk.

 

Nu hebben we ook een BV in Polen waarvan we beiden 50% bezitten/bezaten..

Ik weet dat een curator via de Europese insolventie wetgeving door een poolse rechtbank beslag op de aandelen kan leggen maar op deze aandelen is al door een poolse schuldeiser beslag gelegd en kunnen dus niet verkocht worden.

Met deze poolse schuldeiser hebben we een betalingsregeling. Deze schuld is een schuld die uit onze nederlandse vof voortkwam en niet van de poolse BV. Die dus schuldenvrij is.

 

Een erfgenaam van mijn compagnon is er niet , en zal waarschijnlijk ook de erfenis verwerpen, gezien de schulden.

 

Wat kan een nederlandse curator doen?

 

 

Bij voorbaat dank,

 

K

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Oharry333,

 

Ik kan je vraag niet zo beantwoorden, maar ik denk dat het nog wel relevant is of de Poolse vennootschap opgericht is naar Nederlands recht (BV) of Pools recht.

 

Een Nederlandse curator? Betekent dit dat je je faillissement hebt aangevraagd?

 

Odeon

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.